Zlodeji áut majú nové praktiky: vykuchajú mu interiér a nechajú ho v lese

Nová generácia zlodejov vie, za čo sa na čiernom trhu platí najviac, ostatné ich nezaujíma.
Vydané  Text: 

VW Polo a Golf nájdené v holanskom lese (zdroj: holandská polícia)
### Čierny trh s kradnutými náhradnými dielmi rozvitá aj napriek tomu, že automobily sú vybavené čoraz odolnejšími bezpečnostnými systémami a polícia je schopná držať krok s technologickým pokrokom. V Holandsku sa začali šíriť krádeže automobilov značky Volkswagen, pričom samotné vozidlá po čine polícia našla v dezolátnom stave. Posledný medializovaný prípad ukázal, ako absurdné môžu byť tieto krádeže. Dva automobily uvedenej značky policajti našli v lese blízko národnéo parku v Drunene rozobrané až „na kosť“, ostali po nich iba rámy karosérie a motory. Interiér, predné masky, svetlá, palubovku, volant, sedadlá, vnútorné výplne dverí, audiotechnika, to všetko zlodeji zobrali so sebou. Okrem nich aj všetky papierové dokumenty, počítače, dokonca skrutky, airbagy či celý stredový tunel.
VW Polo a Golf nájdené v holanskom lese (zdroj: holandská polícia)
Motor, brzdy, výfukový systém a sklá ostali na mieste, pretože ich demontáž by si zrejme vyžadovala viac času a zlodeji nechceli zbytočne riskovať. Vyzerá to tak, že celá demontáž interiéru a vybraných exteriérových častí zabrala nanajvýš niekoľko desiatok minút. Vyzerá to tak, že arogancia zlodejov dosahuje nových úrovní. Ak platilo, že ukradnuté autá schovávajú v garáži a tam ho postupne rozoberajú podľa aktuálneho dopytu po súčiastkach, teraz auto rozoberú priamo v lese na poľnej ceste a torzo vozidla ponechajú napospas náhodnému nálezcovi.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.