Úplne nové BMW X5: Narástlo všetko okrem jednej dôležitej veci. Prečo toto BMW prehliadlo?

Štvrtá generácia BMW X5 sľubuje novú úroveň komfortu a špičkové spracovanie detailov, architektúru zdieľa s najnovšími modelmi radu 5 a 7.
Vydané  Text: 
### Nové BMW X5 sa predviedlo v plnej paráde a ukazuje nám nový smer, ktorým sa budú uberať SUV (alebo ak chcete SAV) od značky BMW. Novinka nám predostiera dizajn BMW v nových uhloch pohľadu, nakoniec sme sa nedočkali zaostrovania hrán a smerovaniu k čoraz väčšej jednoduchosti. Naopak, nová X5 je plná detailov a v celku pôsobí skôr tak, že chce lahodiť oku, nie pútať pozornosť supermodernými dizajnovými prvkami, ktoré nám predvádzajú Audi a Mercedes. Nová generácia BMW X5 bude opäť významným konkurentom pre automobily Audi Q7, Jaguar F-Pace, Porsche Cayenne a Mercedes-Benz GLE. Stojí pritom na architektúre CLAR, ktorú už dnes využívajú limuzíny radov 5 a 7. Rovnakú platformu ako nové X5 bude využívať aj pripravované a dlho očakávané BMW X7, vďaka čomu je nové SUV-čko väčšie z vnútra aj zvonka. Dĺžka sa zväčšila o 35 mm na 4921 mm, šírka o 32 mm na 1970 mm a výška o 11 mm na filnálnych 1737 mm. Rázvor sa taktiež zväčšil o 42 mm na 2975 mm. Previsy sú o niečo kratšie ako u prechodcu, čo by sa malo prejaviť na jazdných vlastnostiach.
**Aj napriek nárastu veľkosti ponúka nové BMW rovnakú kapacitu batožinového priestoru ako odchádzajúca tretia generácia** X5 s objemom 645 litrov. Narastá na 1860 litrov, keď sú zadné sedadlá sklopené- predchodca pritom ponúkal ešte o 10 litrov viac (1870 litrov)! Ak sa vo vozidle bude nachádzať príplatkový tretí rad sedadiel, môžu si záujemcovia rozšíriť výbavu vozidla aj o elektricky ovládané posúvanie zadných sedadiel.
V interiéri nachádzame základný dizajn z Mníchova, avšak vyhotovený v modernej podobe, ktorá je bohatá na detaily, ozdobné prvky a displeje. Pred volantom sa nachádza rozmerný displej – digitálna prístrojovka. Zaujímavosťou je, že výrobca ponúkne odlišný vzhľad interiéru verzií xLine a M Sport.
Na prednej náprave nové SUV využíva dvojité trojuholníkové ramená, vzadu je to päťprvková náprava. To znamená splnenie všetkých podmienok pre maximálnu trakciu v teréne ako aj na bežných cestách. Nové SAV prichádza už v základnej výbave s elektronicky ovládanými tlmičmi Dynamic Damper Control, ktoré vylepšujú dynamiku ovládania a zároveň zvyšujú komfort pruženia a jazdy. Zaujímavou inováciou je adaptívne vzduchové odpruženie na oboch nápravách s automatickým udržiavaním svetlej výšky. Spolupracuje so stabilizačným systémom Dynamic Stability Control (DSC) a môže tak aktívne pomáhať pri zlepšení brzdného výkonu.
V režime SPORT sa pri rýchlostiach nad 138 km/h automaticky zníži svetlá výška o 20 milimetrov. Svetlú výšku môže vodič individuálne nastaviť, napríklad pri jazde v teréne. Stlačením tlačidla vo vozidle sa svetlá výška zvýši vo dvoch stupňoch až o 40 milimetrov nad štandardné nastavenie. Tlačidlom v batožinovom priestore sa môže nakladacia hrana o 40 milimetrov znížiť. Po naštartovaní motora sa vozidlo vráti na naposledy nastavenú výšku. Prvýkrát sa bude dať BMW X5 zakúpiť vo vyhotovení offroad: bude dostupný pre všetky verzie okrem modelu BMW X5 M50d a obsahuje odolnú ochranu podvozka v prednej aj zadnej časti vozidla, adaptívne vzduchové odpruženie a elektronicky ovládanú zadnú uzávierku diferenciálu. Súčasťou balíka Off-Road je aj špeciálna grafika prístrojovej dosky a stredovej obrazovky Control Display.
Nové BMW X5 sa oficiálne predvedie až na autosalóne v Paríži v októbri tohto roku, od spustenia predaja bude k dispozícii v nasledovných motorizáciách: ### BMW X5 xDrive40i Radový 6-valcový benzínový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic.
Zdvihový objem: 2 998 cm3,
Výkon: 250 kW (340 k) pri 5 500 – 6 500 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 450 Nm pri 1 500 – 5 200 ot./min.
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 5,5 sekundy,

### BMW X5 xDrive30d Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic.
Zdvihový objem: 2 993 cm3,
Výkon: 195 kW (265 k) pri 4 000 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 620 Nm pri 2 000 – 2 500 ot./min.
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 6,5 sekundy,

### BMW X5 xDrive M50d Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic.
Zdvihový objem: 2 993 cm3,
Výkon: 294 kW (400 k) pri 4 400 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 760 Nm pri 2 000 – 3 000 ot./min.
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 5,2 sekundy,








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.