• Dáta zbieral Continental v piatich mestách po celom Slovensku - na čerpacích staniciach Shell. Stav pneumatík na 723 vozidlách bol zmapovaný koncom apríla v spolupráci s Oddelením bezpečnosti cestnej premávky Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky (BECEP);
• Slováci sú zodpovední! Od polovice apríla kontinuálne prezúvali zimné pneumatiky na letné. Na konci apríla už mali letné plášte na svojom aute viac ako dve tretiny vodičov ;
• 11 % vodičov jazdiacich počas roadshow so zimnými pneumatikami malo dezén s menšou hĺbkou ako 3 mm, čo je na Slovensku zákonom stanovený minimálny limit pre zimnú sezónu. Títo vodiči často riešia praktickú otázku – kedy a ako dojazdiť svoje zimné pneumatiky.

Terénny prieskum Continental Vision Zero Roadshow sa uskutočnil na čerpacích staniciach Shell v piatich mestách na Slovensku (Považská Bystrica, Bratislava, Banská Bystrica, Košice, Prešov) a jeho odborným garantom bol BECEP. Celkovo sa podarilo zmerať hĺbku dezénu na pneumatikách 723 vozidiel. Z toho malo až 70 % letné a 30 % stále zimné plášte.
Slováci sa ukázali ako zodpovední vodiči. Pokuty za stav svojich pneumatík by na začiatku letnej sezóny v apríli dostali iba desiati šoféri, ktorým bola nameraná hĺbka dezénu pod 1,6 mm. Prieskum preukázal, že vodiči s prezúvaním na letné pneumatiky nečakajú.

Dojazdenie zimných pneumatík je nebezpečné
„Každý deviaty vodič mal na svojich zimných plášťoch dezén hlboký 3 mm a menej,“ popisuje výsledky Juraj Ižvolt, šéf divízie marketing Continental Barum s.r.o. Takéto pneumatiky by však mali vodiči pred budúcou zimou vymeniť.
Na Slovensku zákon ukladá povinnosť používať zimné pneumatiky s minimálnou hĺbkou dezénu 3 mm a to vtedy, ak je na vozovke súvislá vrstva snehu, ľad alebo námraza – bez ohľadu na dátum. V lete však môžu mať, rovnako ako letné, minimálne 1,6 mm. „Najčastejšie teda problém s opotrebovanými zimnými plášťami vodiči riešia veľmi pragmaticky a to tak, že sa ich snažia dojazdiť počas leta,“ doplnil Juraj Ižvolt. Toto riešenie je však spojené s predĺženou brzdnou dráhou hlavne na vode, horším bočným vedením, zvýšenou spotrebou a hlučnosťou.

To znamená, že sa brzdná dráha na opotrebovaných zimných, oproti novým letným pneumatikám predĺži pri zastavení z rýchlosti 100 km/h o 20 metrov a zostatková rýchlosť je takmer 50 km/h.
Pri teplote okolo 20 stupňov Celzia je už na aute na zimných pneumatikách badateľná aj oneskorená reakcia brzdového pedálu,“ vysvetľuje Milan Troška, riaditeľ oddelenia bezpečnosti cestnej premávky (BECEP).