SEAT bude vyvíjať technológiu CNG pre koncern Volkswagen

Tlačová správa, 12.04.2018
Technické centrum SEAT, ktoré zamestnáva vyše 1000 inžinierov, bude vyvíjať technológiu CNG pre celý koncern Volkswagen.
Seat Leon 1.2 TGI (test 2018, foto: Erik Stríž)

Stlačený zemný plyn ako palivo prináša zníženie prevádzkových nákladov o 55 % oproti benzínu a 30 % oproti nafte. CNG pritom nie je iba preklenovacou technológiou ale reálnou alternatívou z dlhodobého horizontu, uvádza SEAT vo svojej tlačovej správe.

Luca de Meo, predseda predstavenstva SEAT, S.A., dnes ráno otvoril 6. kongres GASNAM v Madride, na ktorom sa zúčastnil aj prezident GASNAM José Ramón Freire; generálny tajomník priemyslu a malých a stredných podnikov Begoña Cristeto a portugalský minister energetiky Jorge Seguro Sanches.

SEAT bude vyvíjať technológiu CNG pre koncern Volkswagen (foto: SEAT)

Luca de Meo, predseda predstavenstva SEAT, S.A. (foto: SEAT)

V tejto súvislosti Luca de Meo zdôraznil, že „zemný plyn ako palivo má veľký potenciál rovnako pre automobilový priemysel ako aj pre plynárenský priemysel samotný.“

SEAT má pozíciu referenčnej značky koncernu Volkswagen v rámci stratégie využívania stlačeného zemného plynu CNG (Compressed Natural Gas). V tejto súvislosti predseda predstavenstva SEAT oznámil, že technické centrum SEAT, ktoré zamestnáva vyše 1000 inžinierov, bude vyvíjať technológiu CNG pre celý koncern Volkswagen, čím sa posunie na nadnárodnú úroveň. „Chceme aby táto technológia vznikala v Španielsku, chceme byť jej priekopníkmi a veríme, že sa nám to podarí,“ povedal Luca de Meo.

Seat Leon 1.2 TGI (test 2018, foto: Erik Stríž)

Čítajte aj: Test Seat Leon 1.4 TGI: Na plný plyn!

Luca de Meo definoval CNG ako „ekologickú a ekonomickú alternatívu k tradičným palivám a elektromobilom.“ V tejto súvislosti zdôraznil, že zákazníci požadujú väčší dojazd a kratší čas tankovania ako im môžu zabezpečiť elektromobily nabíjané doma alebo počas pobytu v práci. „Celý proces musí byť jednoduchý a ekonomický.“

„Na technológii CNG je dobré to, že je už dostupná,“ čo znamená, že „nevyžaduje veľké investície a môžeme ju poskytovať zákazníkom v širokom rozsahu.“ K veľkým prednostiam patrí tankovanie, ktoré je rýchle a čisté, ako aj náklady na technológiu porovnateľné s pohonom na benzín a naftu. Preto „CNG nie je iba preklenovacou technológiou ale reálnou alternatívou z dlhodobého horizontu.“