Pozrite si kompletný cenník novej Dacie Duster!

Odkaz nájdete v príspevku.
Vydané  Text: 

O novinke z dielne rumunskej automobilky Dacia sme v posledných týždňoch napísali hneď niekoľko článkov, no najdôležitejší dokument sa nám do rúk dostal až dnes! Slovenské zastúpenie oficiálne zverejnilo nový cenník, ktorý nás úprimne prekvapil. Nečakali sme, že ceny podržia až tak nízko a za základnú verziu zaplatíte menej ako 10 000 eur.
Samozrejme, za 9 990 eur dostanete len archaický atmosférický motor 1.6 SCe s výkonom 84 kW (114 k), päťstupňovým manuálom a výbavu, ktorej názov je dlhší ako zoznam zahrnutých komfortných prvkov v aute. V základe dostanete aspoň bočné a hlavové airbagy, asistent rozjazdu do kopca, LED denné svetlomety či elektrické ovládanie predných okien.
Manuálna klimatizácia je štandardne dodávaná až vo výbave Comfort, za automatickú sa pripláca 300 eur. Nám dáva najväčší zmysel výbava Prestige so systémom monitorovania mŕtveho uhla, výškovo nastaviteľným sedadlom vodiča s bedrovou a lakťovou opierkou či multimediálnym systémom.
Okrem už vyššie spomínanej 1,6ky, k dispozícii bude aj benzínový turbomotor 1.2 TCe 92 kW (125 k) so šesťstupňovým manuálom. Je však otázne, či spomínaný turbomotor nebude v blízkej budúcnosti nahradený modernejším agregátom 1.3 TCe, ktorý Renault predstavil len pred niekoľkými dňami. V ponuke nebude chýbať ani naftová klasika v podobe 1.5 dCi (66 a 80 kW). Silnejšiu verziu pritom bude možné kombinovať aj s automatickou šesťstupňovou prevodovkou EDC. Do mesta by sme skôr privítali kombináciu benzínového motora s automatom, ktorá však v ponuke chýba. Duster s pohonom všetkých štyroch kolies je dostupný už vo výbave Essential od 13 090 eur. **KOMPLETNÝ CENNÍK NAJDETE [TU](https://www.dacia.sk/content/dam/Dacia/SK/pdf/pricelists/new-duster-price.pdf)**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Spravodajstvo

Podvodníci a zlodeji si vydýchnu. HAKA oficiálne končí po 7 rokoch. Iniciatívu občanov štát prebrať nechcel, vraj kto by to robil

  • HAKA, občianska iniciatíva, ktorá pomáhala hľadať kradnuté vozidlá, končí. Štefan Farkas a Roman Grožaj projektu venovali niekedy aj 12 hodín denne a bez akéhokoľvek financovania.

     Zaujímali nás dôvody, prečo s projektom končia a čo bude nasledovať. Prikladáme archívny rozhovor so zakladateľom Štefanom Farkasom z mája 2019
  • Redakčný špeciál

    Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.