Renault dáva zbohom downsizingu a predstavil úplne nový motor!

Už čoskoro sa objaví pod kapotou modelu Scénic.
Vydané  Text: 

Renault predstavil nový benzínový motor s objemom 1,3 litra s priamym vstrekovaním a turbochargerom, ktorý bol vyvinutý v spolupráci s Alianciou a Daimlerom. Po prvýkrát bude dostupný v modeloch Scénic a Grand Scénic, v priebehu roka 2018 bude zaradený do ponuky ostatných modelov. Tento motor prináša väčšiu radosť z jazdy vďaka lepšiemu krútiacemu momentu pri nižších otáčkach motora a vďaka lepšej odozve pri vysokých otáčkach. Navyše ponúka nižšiu spotrebu paliva a produkuje menej emisií CO2.
“Náš nový benzínový motor stelesňuje skúsenosti vývojárov Skupiny Renault a jej partnerov. Spĺňa štandardy značky Daimler a Aliancie, testovaný bol viac ako 40 000 hodín. V porovnaní s motorom Energy TCe 130 ponúka nový Energy TCe 140 vyšší krútiaci moment o 35Nm, ktorý je dostupný v širšej škále otáčok od 1 500 do 3 500 ot/min.” povedal Philippe Brunet, viceprezident Aliancie pre pohonné jednotky a elektrické vozidlá.
Nový benzínový motor s manuálnou a dvojspojkovou automatickou EDC prevodovkou je dostupný vo viacerých výkonových verziách od 115 do 160 koní. Zahŕňa viacero inovácií od Aliancie, vrátane technológie Bore Spray Coating (Tepelne sprejovaný vnútorný povrch valcov). Túto technológiu, ktorá zlepšuje efektivitu výkonu a optimalizuje hriatie motora, využíva aj agregát modelu Nissan GT-R. Aj ostatné inovácie zlepšujú radosť z jazdy a redukujú spotrebu paliva a produkciu emisií CO2: tlak priameho vstrekovania bol zvýšený na 250 barov a špecifické spaľovacie komory optimalizujú zmes paliva so vzduchom. Okrem toho vačkové hriadele s variabilným časovaním kontrolujú nasávanie ventilov podľa zaťaženia motora. Výsledkom je viac krútiaceho momentu pri nižších otáčkach a lineárnejšia dostupnosť krútiaceho momentu vo vysokých otáčkach. Cestujúci ocenia komfort lepšej odozvy motora. **Otvorenie objednávok pre Scénic a Grand Scénic s novým motorom** Modely Scénic a Grand Scénic sú prvé modely značky Renault, ktoré budú dostupné s novým benzínových motorom vyrábaným v závode Renault vo Valladolid v Španielsku. Motor s označením TCe 160 ponúka maximálny krútiaci moment 260 Nm s manuálnou prevodovkou a 270 Nm s EDC prevodovkou. Maximálny krútiaci moment je dostupný od 1 750 do 3 700 ot./min. Objednávky vo Francúzsku sú už spustené, na Slovensku bude motor možné objednávať v prvom štvrťroku 2018.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.