Aktuality

Octavia má problém, volá sa Hyundai i30 Fastback!

Škoda Octavia bola pre mnohých akýmsi bezpečným prístavom so všetkým, čo od auta bežný krajan vlastne vyžaduje. Konzervatívny, no relatívne priestranný päťdverový liftback s kufrom o veľkosti Dobšinskej ľadovej jaskyne, na ktorý sa môžu vždy spoľahnúť.

Octavia má problém, volá sa Hyundai i30 Fastback!


Kórejská konkurencia nezaspala na vavrínoch a predstavuje auto, ktoré okrem tradičných kvalít Octavie, ponúka oveľa atraktívnejší dizajn. Vďaka zníženej streche je i30 Fastback s výškou 1 425 mm o 30 mm nižší ako päťdverový model. Karoséria sa však natiahla, a to až o 115 mm na celkových 4 455 mm. Objem batožinového priestoru je skôr priemerný (450 litrov). Cieľom značky bolo skĺbiť vzhľad športového automobilu s komfortom luxusného sedanu, čo sa podľa nás aj podarilo.

Octavia má problém, volá sa Hyundai i30 Fastback!

Športová je hlavne zadná časť, ktorá môže pripomínať kupé modely jednej nemenovanej značky zo Stuttgartu. Osobne sa mi páči bočná línia zvažujúcej sa strechy a zadné veko kufra s výraznou odtrhovou hranou. Octavia sa s novou prednou maskou, pripomínajúcou vražedného Cylona zo seriálu Battlestar Galactica, vážne nechytá.

Octavia má problém, volá sa Hyundai i30 Fastback!

Nový Fastback nezaostáva ani v oblasti použitej techniky. Nechýba denné LED svietenie či svetlomety s FULL LED technológiou. Interiér je prakticky totožný s hatchbackom. Na želanie môže byť Hyundai i30 Fastback vybavený navigačným systémom, ktorý má dotykový displej s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov). Tento systém poskytuje aj funkcie konektivity ako Apple CarPlay a Android Auto. Okrem navigačného systému, majú zákazníci na výber dva audiosystémy: základné rádio s monochromatickým displejom 12,7 cm (5 palcov) s modulom Bluetooth, alebo príplatkový audiosystém s farebným kapacitným dotykovým displejom LCD s rovnakou uhlopriečkou 12,7 cm a integrovanou cúvacou kamerou s dynamickými vodiacimi čiarami.

Octavia má problém, volá sa Hyundai i30 Fastback!

Vo výbave nebudú chýbať ani rôzne asistenčné systémy, vďaka ktorým je takmer nemožné s autom nabúrať. V tom najhoršom prípade sa auto vďaka airbagom premení na skákací hrad.

Octavia má problém, volá sa Hyundai i30 Fastback!

Paleta motorov kopíruje hatchback. Natural požívajú benzínové preplňované motory 1,4 T-GDI (103 kW) a 1,0 T-GDI (88 kW). Neskôr pribudne aj novučičký naftový agregát 1,6 CRDi v dvoch výkonových verziách (81 a 100 kW). Všetky motory budú štandardne spriahnuté so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, 1,4 T-GDI a 1,6 CRDi možno kombinovať aj so 7-stupňovým automatom DCT.

Octavia má problém, volá sa Hyundai i30 Fastback!

Teraz je dôležitá už len cenová politika, s ktorou môže Hyundai poriadne zamiešať karty. Fastback sa totiž veľkostne aj cenou zaradí medzi hatchback a kombi. Predaj je plánovaný na začiatok budúceho roka.

Hyundai dnes predstavil dve novinky, s ktorými chce stúpiť na otlak Octavii a Golfu GTi. Modelový rad i30 obohatili...

Posted by Auto Motor a Šport - Slovensko on 13. júl 2017

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie