Renault Grand Scénic Energy 110 dCi – Nový zákon
Vany sú takmer mŕtve. Práve preto sa v Renaulte snažili namixovať nový druh rodinného auta, ktoré dokáže svojho vodiča nielen pobaviť, ale aj zviezť! Testovali sme Renault Grand Scénic Energy 110 dCi.
Vydané Text: Majo Bóna
Sklápať ich môžete elektronicky, čo uľahčí manipuláciu s nimi. Napriek tomu, že dozadu sa zmestia iba deti, môžeme ich označiť za funkčné. Ak sa zadné sedadlá sklopia, máte k dispozícii 533 litrov batožinového priestoru, v prípade, že si objednáte päťmiestnu verziu, môžete rátať až so 718 litrami objemu v základnej polohe. Maximálna priestorová kapacita je vyjadrená hodnotou 1 901 litrov. To znamená, že Grand Scénic vie rodinu obslúžiť aj v prípravnej fáze, keď je pár ešte bezdetný.
Z dizajnovej a j priestorovej stránky je Grand Scénic mimoriadne vydarené auto, variabilita utrpela zrušením trojice vyberateľných sedadiel v druhom rade, ktorú nahradila delená zadná lavica. Je síce posuvná a určite aj ľahšia ako vyberateľné sedadlá, tie však pre mnohých majiteľov mali svoje čaro.
Za nie veľmi podarené považujeme aj výklopné letecké stolíky. Uberajú z priestoru na nohy, navyše sa vyklápajú smerom dole, čo znamená, že v sklopenej polohe vám budú narážať do kolien. Ak ste dospelí, zrejme sú však navrhnuté pre deti a rodičia na stolíky položia tablety. Tie umožnia vo väčšej pohode prežiť dlhú cestu k moru. Druhým príspevkom k cestovnému komfortu sú predné sedadlá. Tie sú mimoriadne komfortné. Mäkký a relaxačný charakter dopĺňa aj masážna funkcia, škoda, že je určená výlučne vodičovi. Možno tak chcel výrobca inšpirovať pasažierov na striedanie sa za volantom.
Nami testovaná verzia mala pod kapotou známy motor 1,5 DCi s maximálnym výkonom 81 kW (110 koní). V cenníku ho nájdete pod označením Energy 110. Francúzi tak maskujú objem motora pod kapotou, namiesto toho ponúkajú zákazníkovi úroveň maximálneho výkonu. Kombinácia so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je na papieri pomalá, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy nevyzerá sľubne, z pozície vodiča však bude stačiť aj v prípade plne naloženého auta. Hoci o športových výkonoch nemôže byť ani reči, na druhej strane je to van. Tomu zodpovedá aj priemerná spotreba v teste. Ak však máte vyššie dynamické požiadavky, siahnite po silnejšej naftovej jednašestke s maximálnym výkonom 130 koní.
Ovládanie aj jazdné vlastnosti Grand Scénicu sú dobré. Spokojní sme boli aj s komfortom pruženia. Vplyv dvadsaťpalcových diskov kolies nie je cítiť ani na našich rozbitých cestách, pochváliť môžeme aj manévrovacie schopnosti, napriek celkovej dĺžke 4,6 metra bez problémov zaparkujete vy, alebo to namiesto vás urobí auto samo. A dokáže aj vyparkovať bez problémov.
Dizajn prístrojového panela je takmer identický s ostatnými modelmi, za príplatok je k dispozícii aj veľký 7-palcový dotykový displej systému R-Link 2. Logika ovládania je veľmi dobrá, na jeho ovládanie si zvyknete rýchlo aj v prípade, že ste systém dovtedy nepoznali. K celkovému hodnoteniu treba dodať, že asistenčné systémy fungovali vynikajúco, reagovali včas a upozornili na prekážky. Inými slovami, Renault Grand Scénic je rodinná kompletka so všetkým, čo k tomu patrí. Teda nie. Pridanou hodnotou je dizajn, na ktorý doteraz vany príliš nemysleli.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Plug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrchol