Renault Grand Scénic Energy 110 dCi – Nový zákon
Vany sú takmer mŕtve. Práve preto sa v Renaulte snažili namixovať nový druh rodinného auta, ktoré dokáže svojho vodiča nielen pobaviť, ale aj zviezť! Testovali sme Renault Grand Scénic Energy 110 dCi.
Vydané Text: Majo Bóna
Sklápať ich môžete elektronicky, čo uľahčí manipuláciu s nimi. Napriek tomu, že dozadu sa zmestia iba deti, môžeme ich označiť za funkčné. Ak sa zadné sedadlá sklopia, máte k dispozícii 533 litrov batožinového priestoru, v prípade, že si objednáte päťmiestnu verziu, môžete rátať až so 718 litrami objemu v základnej polohe. Maximálna priestorová kapacita je vyjadrená hodnotou 1 901 litrov. To znamená, že Grand Scénic vie rodinu obslúžiť aj v prípravnej fáze, keď je pár ešte bezdetný.
Z dizajnovej a j priestorovej stránky je Grand Scénic mimoriadne vydarené auto, variabilita utrpela zrušením trojice vyberateľných sedadiel v druhom rade, ktorú nahradila delená zadná lavica. Je síce posuvná a určite aj ľahšia ako vyberateľné sedadlá, tie však pre mnohých majiteľov mali svoje čaro.
Za nie veľmi podarené považujeme aj výklopné letecké stolíky. Uberajú z priestoru na nohy, navyše sa vyklápajú smerom dole, čo znamená, že v sklopenej polohe vám budú narážať do kolien. Ak ste dospelí, zrejme sú však navrhnuté pre deti a rodičia na stolíky položia tablety. Tie umožnia vo väčšej pohode prežiť dlhú cestu k moru. Druhým príspevkom k cestovnému komfortu sú predné sedadlá. Tie sú mimoriadne komfortné. Mäkký a relaxačný charakter dopĺňa aj masážna funkcia, škoda, že je určená výlučne vodičovi. Možno tak chcel výrobca inšpirovať pasažierov na striedanie sa za volantom.
Nami testovaná verzia mala pod kapotou známy motor 1,5 DCi s maximálnym výkonom 81 kW (110 koní). V cenníku ho nájdete pod označením Energy 110. Francúzi tak maskujú objem motora pod kapotou, namiesto toho ponúkajú zákazníkovi úroveň maximálneho výkonu. Kombinácia so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je na papieri pomalá, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy nevyzerá sľubne, z pozície vodiča však bude stačiť aj v prípade plne naloženého auta. Hoci o športových výkonoch nemôže byť ani reči, na druhej strane je to van. Tomu zodpovedá aj priemerná spotreba v teste. Ak však máte vyššie dynamické požiadavky, siahnite po silnejšej naftovej jednašestke s maximálnym výkonom 130 koní.
Ovládanie aj jazdné vlastnosti Grand Scénicu sú dobré. Spokojní sme boli aj s komfortom pruženia. Vplyv dvadsaťpalcových diskov kolies nie je cítiť ani na našich rozbitých cestách, pochváliť môžeme aj manévrovacie schopnosti, napriek celkovej dĺžke 4,6 metra bez problémov zaparkujete vy, alebo to namiesto vás urobí auto samo. A dokáže aj vyparkovať bez problémov.
Dizajn prístrojového panela je takmer identický s ostatnými modelmi, za príplatok je k dispozícii aj veľký 7-palcový dotykový displej systému R-Link 2. Logika ovládania je veľmi dobrá, na jeho ovládanie si zvyknete rýchlo aj v prípade, že ste systém dovtedy nepoznali. K celkovému hodnoteniu treba dodať, že asistenčné systémy fungovali vynikajúco, reagovali včas a upozornili na prekážky. Inými slovami, Renault Grand Scénic je rodinná kompletka so všetkým, čo k tomu patrí. Teda nie. Pridanou hodnotou je dizajn, na ktorý doteraz vany príliš nemysleli.
auto motor a šport č. 11/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže GANT – auto motor a šport č. 11/2024
auto motor a šport č. 11/2023