Peugeot 3008 Allure 1.6 – Titul má právom
Koncom minulého roka sme otestovali najvýkonnejšiu a zároveň najdrahšiu verziu Peugeota 3008 GT. Teraz prišla na rad slabšia a cenovo výhodnejšia verzia s dieselovým motorom. Aký zanechala dojem?
Vydané Text: František Bizoň
Podobne ako predchodca, aj teraz účinkuje 3008ka bez pohonu všetkých kolies, ale nechýba jej adaptívna elektronika Grip Control. Otočný ovládač pred radiacou pákou šesťstupňovej manuálnej prevodovky ponúka päť možností. Režim Snow pre jazdu na snehu sme už nevyužili, ale „hrali“ sme sa s režimom pre jazdu v blate a v piesku. Elektronika veľmi ochotne regulovala prenos krútiaceho momentu podľa podkladu pod prednými kolesami. Do istej miery dokonca nahrádza funkciu samosvorného diferenciálu a jazda na prašnej poľnej ceste bola zábavná. Auto pekne držalo stopu, reagovalo na volant a nemalo tendenciu bezhlavo sa kĺzať v prachu von zo zákruty.
Zábavu nám sprostredkoval najslabší z trojice dieselových motorov určených pre 3008, štvorvalec BlueHDi s objemom 1,6 litra a výkonom 120 koní. V porovnaní s dvojlitovými agregátmi BlueHDi so silou 150, resp. 180 koní by sa mohla zdať absencia 30 či 60 koní výrazná, ale v teste sme to nevnímali ako hendikep. Náš motor totiž disponuje najvyšším krútiacim momentom 300 Nm, čo pre pohon auta s hmotnosťou 1 496 kg určite stačí. Inak celohliníkový motor 1,6 je o metrák ľahší ako dvojliter, ktorý má krútiaci moment 370 Nm, resp. 400 Nm. Ani cenový rozdiel nie je zanedbateľný. Testovaná verzia 1.6 BlueHDi Allure je v základnom vyhotovení o 2 300 eur výhodnejšia ako 2.0 BlueHDi (150 k). Najvyššia verzia GT, jediná s motorom 2.0 BlueHDi (180 k), je drahšia dokonca o 9 400 eur.
Neriešme ďalej výkon motora, potešme sa z vecí, ktoré sú dôležité pre bežného vodiča a jeho rodinu. Posed na sedadlách čalúnených kombináciou kože a pevnej látky v decentných odtieňoch sivej bol komfortný. Ovládanie základných funkcií v štýle klaviatúry je elegantné a praktické. Panoramatická otváracia strecha dáva priestrannému interiéru ďalší rozmer a úžasný pocit voľnosti. A baliť sa do kufra so základným objemom 520 litrov je príjemnou povinnosťou. Elektricky sa dovysoka otvoria piate dvere, zadné operadlá sa sklápajú oddelene a ešte je za lakťovou opierkou otvor na dlhé predmety. Na záver ešte raz, „slabý“ motor na 100 km pýtal priemerne 5,2 litra nafty. Čo viac má žiadať človek od dobrého auta s imidžovým dizajnom?
TECHNICKÉ ÚDAJE
PEUGEOT 3008 1.6 BlueHDi ALLUREMotor preplň. naftový R4, 1 560 cm3
Výkon 88 kW (120 k) pri 3 500 ot./min.
Krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: Šesťstupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu nezávislé zavesenie McPherson so stabilizátorom, vzadu vlečné ramená. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 225/55 R 18.
Batožinový priestor 520 / 1 482 dm3
Rozmery: 4 447 × 1 841 × 1 624 mm, rázvor 2 675 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 496 / 1 970 kg, objem nádrže 53 l.
Najvyššia rýchlosť 189 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 11,2 s
Spotreba 4,9/3,9/4,3 l/100 km
Emisie CO2 111 g/km
Cena/testované vozidlo 25 490 € / 29 690 €
Konkurenti: VW Tiguan, Kia Sportage, BMW X1
Pokračujte na ďalší príspevok »
Rozhovor
Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.Prestavujeme nový SUPERB COMBI: Ohromujúce funkcie, prepracované pohony aj skvelé detaily v interiéri
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Biznis
Hedin Mobility Group konsoliduje svoju maloobchodnú divíziu pod značkou Hedin Automotive
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.Spravodajstvo
Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV
Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.
Nové MINI Aceman: premiéra značky výlučne na elektrický pohon
Úplne nové MINI Aceman ponúka dojazd až 406 kilometrov, pričom ceny začínajú od 37 115 EUR.
Čo nové výrobcovia do vozidla priniesli?Poradca
Agresívni policajti či konanie v medziach zákona?
Kedy vás policajti môžu zastaviť, aké sú ich kompetencie po zastavení a čo už je za hranou?
Nová CUPRA Formentor a CUPRA Leon oficiálne: Expresívnejší vzhľad v spojení s novým benzínovým motorom
CUPRA Formentor a CUPRA Leon dostali novší kabát. Teraz pôsobia ešte dynamickejšie a prinášajú väčšiu dávku emócií.
Pod kapotou nájdeme úplne nový plug-in hybridný systém, ale taktiež aj dvojlitrový benzín s výkonom 333 konských síl. Drobné zmeny nastali aj na palube oboch modelov.AKTUALITA
Nové radary vystrašili vodičov: takéto pokuty tu ešte neboli!
Na Slovensku za to môžete dostať pokutu až 300 eur a zákaz šoférovania na 2 roky.
Prognózy ukazujú na rýchle šírenie v celej Európe.LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD
Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport
Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.
Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj HrivnákVýpadok Slovensko.sk
Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť
Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.
Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.