Renault Clio 1.2 TCe – R.S. Light

Renault Clio 1,2 TCe s paketom GT Line sľubuje ochutnávku modelov s označením Renaultsport v kombinácii s racionálnu pohonnou jednotkou.
Vydané  Text: 

Nebudeme si klamať, Renault Clio je najkrajší malý hatchback na trhu, ktorý si zamilujete pre jeho výzor. Obrovské predné svetlomety o veľkosti Šamorína v kombinácii so športovým bodykitom verzie GT Line pôsobia aj po rokoch ako magnet na pohľady okoloidúcich. My môžeme iba potvrdiť, že ak patríte medzi fanúšikov Clia R.S., no finančné možnosti vám to nedovolia, určite oceníte fakt, že si môžete dopriať aspoň estetiku vysnívaného modelu. Najmä ak vďaka veľkým 17-palcovým diskom kolies a veľkej koncovke výfuku je tento model na nerozoznanie od 147 kW (200 k) verzie.


Po novom si navyše môžete najsilnejší civilný benzínový motor skombinovať aj so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. A to poteší každého začínajúceho vodiča, ktorý si rád osvojí podraďovanie s medziplynom či jednoducho rozkoš zo zaradenia vhodného prevodového stupňa. Podiel na radosti z jazdy má aj vynikajúci podvozok, ktorý zo športového modelu R.S. prevzal tuhšie tlmiče i pružiny, pričom táto kombinácia neznamená stratu komfortu pri každodennej jazde. Skôr naopak. Aj s rozbitými bratislavskými cestami si Clio GT Line poradilo s prehľadom. To pravé orechové však prináša kombinácia kľukatých okresiek a vyšších otáčok motora. Tam si užijete akurátnu dávku výkonu motora. Na papieri sa 87 kW (120 k) motor modelu GT Line tvári pomerne slabo, na druhej strane si jeho prejav zamilujete. Najmä ak zážitok z jazdy neviažete na klišé kombináciu vysokého výkonu s imidžovým znakom na maske chladiča. Z nášho pohľadu je jedinou škodou fakt, že stabilizačný systém neviete deaktivovať. Vaša pravá ruka si ešte stále bude tykať s klasickou ručnou brzdou, takže o zábavu na zasneženej ceste by bolo postarané.


Interiér je atraktívny, kombinácia športového volantu so športovou hlavicou radiacej páky a modrým prešívaním venca volantu, manžety ručnej brzdy a prevodovej páky rozhodne potešia oko i prsty a dlane rúk. Jedine úzke športové sedadlá sa budú zdať niektorým objemnejším postavám príliš úzke. To je však jedinou výčitkou okrem ceny, ktorá sa v prípade testovaného vozidla vyšplhala až k hranici 15 000 eur.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?