Nový Volkswagen Polo bude plný novej techniky

Bude sa dať vybaviť aj digitálnym kokpitom a bezkľúčovým štartovaním.
Vydané  Text: 



Článok bol aktualizovaný v priebehu tlačovej konferencie.

Nové Polo sa výraznejšie inovuje, a to nielen po dizajnovej stránke. Vyzerá jednoznačne lepšie a robustnejšie, nie je to však úplne zmenšená verzia Golfu. Polo si aj naďalej drží svoj charakter menšieho vozidla, hoci podľa slov predstaviteľov novinka v porovnaní s predchodom narástla o niekoľko centimetrov. Týka sa aj to interiéru, prevažne priestoru pre nohy a hlavu.

* Navýšil sa objem batožinového priestoru z 280 na 351 litrov; * Polo je dlhé 4 053 mm; * v predaji bude s motormi TDI, TSI a TGI na CNG; * ponúkne aj LED svietenie v štandarde;






Active Info Display vo svojej druhej generácii sa nachádza práve v novom Pole, má vyladenejšiu grafiku a podľa Volkswagenu je ešte viac intuitívny. Platí aj pre infotainment s dotykovým displejom uprostred stredovej konzoly. Prioritou boli naozaj jednoduchosť a intuitívnosť, Polo vraj iba naštartujete a idete.


Volkswagen pridal do Pola širšiu paletu asistentov pre zvyšovanie komfortu a bezpečnosti: sleduje sa blind spot, už v základe sa bude ponúkať City Emergency Braking System a Front Assist so sledovaním chodcov, adaptívny tempomat s podporou úplného zastavenia a rozbehnutia. Zaujímavosťou je, že senzor adaptívneho tempomatu je pod logom, teda na prvý pohľad ho nikde nie je vidieť. Nechýba ani Rear Traffic Alert a ak je to potrebné, nové Polo zabrzdí aj celkom autonómne v prípade hroziacej kolízie.




Cena od 12970 eur v Nemecku. V predaji bude 9 rôznych motorov, z toho 6 benzínových. K dispozícii bude aj naftové s maximálnym výkonom schopným potiahnuť aj SUV-čko, tvrdí prezentujúci. V predaji bude aj motor TGI na CNG. Nový Volkswagen Polo teda chce byť bezpečnejší, „digitálnejší“ (ako povedal sám predstaviteľ na póliu), intuitívnejší a technicky nabitejší. V záujme oslovenia mladšej generácie sa Volkswagen spojil so značkou Beats, aby vytvoril výbavu s názvom Polo Beats. Ide o výbavu multimediálnej výbavy a dizajnových úprav, za ktorú si zákazníci zaplatia viac.



**Volkswagen predstavil aj verziu Polo R-Line, príde tiež variant GTI:**




Ďalej prezentujúci pripomenul, že popri novom Pole pracoval aj na novom SUV-čku, na nových elektrických automobiloch a realizácii ďalších plánov do roku 2020.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.