Aktuality

Nový Volkswagen Polo bude plný novej techniky

Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Zdroj: Oficiálne fotografie



Článok bol aktualizovaný v priebehu tlačovej konferencie.



Nové Polo sa výraznejšie inovuje, a to nielen po dizajnovej stránke. Vyzerá jednoznačne lepšie a robustnejšie, nie je to však úplne zmenšená verzia Golfu. Polo si aj naďalej drží svoj charakter menšieho vozidla, hoci podľa slov predstaviteľov novinka v porovnaní s predchodom narástla o niekoľko centimetrov. Týka sa aj to interiéru, prevažne priestoru pre nohy a hlavu.

  • Navýšil sa objem batožinového priestoru z 280 na 351 litrov;
  • Polo je dlhé 4 053 mm;
  • v predaji bude s motormi TDI, TSI a TGI na CNG;
  • ponúkne aj LED svietenie v štandarde;
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Zdroj: Oficiálne fotografie



Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Zdroj: Oficiálne fotografie



Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Zdroj: Oficiálne fotografie



Active Info Display vo svojej druhej generácii sa nachádza práve v novom Pole, má vyladenejšiu grafiku a podľa Volkswagenu je ešte viac intuitívny. Platí aj pre infotainment s dotykovým displejom uprostred stredovej konzoly. Prioritou boli naozaj jednoduchosť a intuitívnosť, Polo vraj iba naštartujete a idete.

Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Zdroj: Oficiálne fotografie



Volkswagen pridal do Pola širšiu paletu asistentov pre zvyšovanie komfortu a bezpečnosti: sleduje sa blind spot, už v základe sa bude ponúkať City Emergency Braking System a Front Assist so sledovaním chodcov, adaptívny tempomat s podporou úplného zastavenia a rozbehnutia. Zaujímavosťou je, že senzor adaptívneho tempomatu je pod logom, teda na prvý pohľad ho nikde nie je vidieť. Nechýba ani Rear Traffic Alert a ak je to potrebné, nové Polo zabrzdí aj celkom autonómne v prípade hroziacej kolízie.

Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Zdroj: Oficiálne fotografie



Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Zdroj: Oficiálne fotografie



Cena od 12970 eur v Nemecku. V predaji bude 9 rôznych motorov, z toho 6 benzínových. K dispozícii bude aj naftové s maximálnym výkonom schopným potiahnuť aj SUV-čko, tvrdí prezentujúci. V predaji bude aj motor TGI na CNG.

Nový Volkswagen Polo teda chce byť bezpečnejší, „digitálnejší“ (ako povedal sám predstaviteľ na póliu), intuitívnejší a technicky nabitejší.

V záujme oslovenia mladšej generácie sa Volkswagen spojil so značkou Beats, aby vytvoril výbavu s názvom Polo Beats. Ide o výbavu multimediálnej výbavy a dizajnových úprav, za ktorú si zákazníci zaplatia viac.

Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Zdroj: Oficiálne fotografie
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Zdroj: Oficiálne fotografie
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Zdroj: Oficiálne fotografie



Volkswagen predstavil aj verziu Polo R-Line, príde tiež variant GTI:

Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Zdroj: Oficiálne fotografie



Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Zdroj: Oficiálne fotografie



Ďalej prezentujúci pripomenul, že popri novom Pole pracoval aj na novom SUV-čku, na nových elektrických automobiloch a realizácii ďalších plánov do roku 2020.

Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Zdroj: Oficiálne fotografie
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Zdroj: Oficiálne fotografie
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Nový VW Polo (modelový ročník 2018)
Zdroj: Oficiálne fotografie
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie