Lojalita zákazníkov k automobilkám

Ktorým značkám áut ľudia ešte dôverujú? Prieskum odhalil najsilnejšie značky

Rozsiahlejšia ponuka produktov a čipová kríza ovplyvňuje lokalitu zákazníkov.

Vydané Text: 

Lojalita zákazníkov má pre automobilové značky veľmi vysokú hodnotu.

Avšak táto lojalita už nie je taká pevná, ako bývala v minulosti, kvôli rozmanitejšiemu sortimentu produktov, odhaľujú najnovšie poznatky z trhu.

Faktory ako kolísanie cien, vysoké úrokové sadzby a dlhé čakacie doby na doručenie prispievajú k poklesu vernosti značke u zákazníkov.

Inzercia

Inzercia

V septembri vydaná štúdia od J.D. Power dospela k záveru, že pre automobilky je čoraz ťažšie udržať si zákazníkov. 

Zmeny naštartoval nedostatok čipov

Nedostatok mikročipov nepriamo ovplyvnil spotrebiteľov, ktorí si museli svoje vozidlá ponechať dlhšie, než boli zvyknutí a mali v úmysle, a začali tak skúšať konkurenčné značky.

Zmeny nastali po zvýšení dostupnosti vozidiel a väčšom počte možností na trhu, čo spôsobilo pokles lojality medzi značkami.

Zhrnuté, majitelia boli dlhšie pripútaní k svojim vozidlám v dôsledku pretrvávajúcich prerušení v dodávateľskom reťazci, čo viedlo k problémom s vozidlami.

Táto kombinácia faktorov motivovala niektorých spotrebiteľov vyskúšať iný model – s iným znakom na kapote.

Predtým majitelia vymenili svoje vozidlo skôr, než sa objavili problémy, a táto skúsenosť ich priťahovala späť k rovnakej značke vďaka preukázanej spoľahlivosti.

Po objavení problémov s vozidlom kvôli dlhšej dobe vlastníctva, sa mnoho vodičov rozhodlo skúsiť inú značku. Zdroj: unsplash.com

Ktoré značky majú najvyššiu mieru lojality?

Podľa zdroja od Porsche má najvyššiu mieru lojality značka Porsche, s 56,8 percentami v segmente prémiových áut.

Nasleduje Mercedes-Benz s 50,5 percentami.

V segmente prémiových SUV vedú Volvo a BMW, s mierou lojality 56,5 a 56,1 percenta.

V segmente masovo vyrábaných automobilov je značka Toyota na prvom mieste s 60 percentami, nasleduje Honda s 55 percentami.

Medzi kupujúcimi SUV má najvyššiu mieru lojality značka Subaru s 61,1 percenta, tesne za ňou je Toyota s 60,5 percentami.

V segmente pickupov vedie Ford s mierou lojality 64,6 percenta, čo je najvyššie skóre v štúdii.







Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie