Nové výskumné a vývojové centrum Schaeffler na Kysuciach

Schaeffler rozširuje svoje globálne aktivity v oblasti vývoja pokročilých riešení v oblasti mobility a otvára na Kysuciach nové výskumné a vývojové centrum. Súčasťou tohto procesu je aj otvorenie nového najmodernejšieho výskumného a vývojového centra v slovenskej pobočke spoločnosti na Kysuciach.

Vydané  Text:  Juraj Sedlák

Stavba novej modernej budovy výskumného a vývojového centra spolu s rozšírením a vybavením priestorov na testovanie predstavujú investíciu vo výške asi 20 miliónov eur

Centrum, ktoré má ambíciu byť think tankom pre mobilitu budúcnosti dnes vyvíja produkty a komponenty pre elektromobilitu, ako aj podvozkové systémy napríklad pre automatizovanú jazdu.

Spoločnosť, ktorá je svetovým dodávateľom v oblasti automotive a iných priemyselných odvetviach, okrem toho na Kysuciach rozširuje aj svoju existujúcu skúšobňu o nové laboratórium, testovacie vybavenie a testovacie stanice. Nové vývojové centrum a modernizácia skúšobne spoločne predstavujú pre spoločnosť Schaeffler investíciu vo výške asi 20 miliónov eur.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Schopnosť inovovať nebola pre našu spoločnosť nikdy dôležitejšia ako teraz,“ uviedol Matthias Zink, CEO Automotive Technologies v spoločnosti Schaeffler AG. „Spoločnosť Schaeffler ako technologická firma orientovaná na budúcnosť výrazne investuje do výskumu a vývoja – na Kysuciach, ale aj na celom svete.“

V kysuckej pobočke spoločnosti Schaeffler pracuje asi 4 300 ľudí dvadsiatich národností, pričom vyše 350 z nich pracuje vo vývoji. Spoločnosť plánuje do roku 2025 zvýšiť počet vývojárov, ktorí tu budú pracovať na budúcnosti mobility, na 500. Aby sa tento cieľ podarilo naplniť, spoločnosť Schaeffler Kysuce vytvára niekoľko nových pozícií. Zameriava sa pritom najmä na čiastočne a plne elektrické technológie pohonu ako hybridné moduly či elektrické nápravy.

Región Kysúc je pre spoločnosť Schaeffler ideálny. Umožňuje nám využívať univerzity a výskumné inštitúcie svetovej kvality s relevantnou technologickou odbornosťou a zároveň získať prístup k najlepším a najšikovnejším vývojovým špecialistom na Slovensku,“ povedal Milan Jurky, konateľ a riaditeľ spoločnosti Schaeffler na Kysuciach.

Súčasťou výskumného a vývojového centra je skúšobňa vybavená najmodernejšími technológiami, meracími systémami a stanicami. Prebieha v nej sto druhov sekvenčných testov vrátane mechanických, elektrických a environmentálnych

Inovácie pre budúcnosť mobility na rozlohe futbalového ihriska

Novopostavené zariadenia majú rozlohu asi 8 000 metrov štvorcových. Z nich 4 000 m2 pripadá na štvorposchodové vývojové centrum a ďalších 4 000 m2 predstavujú priestory na testovanie s technológiami a testovacími stanicami. Výstavba novej budovy vývojového centra sa začala koncom roka 2021. Dnes, po roku a pol, sa do budovy sťahujú prví zamestnanci. Dizajn a vybavenie celej budovy sú prispôsobené novým formám práce. Nájdeme tu ultramoderné kancelárske vybavenie, samostatné zóny pre komunikáciu a spoluprácu, ale aj centrálne spoločenské priestory, kde zamestnanci môžu medzi sebou budovať kontakty a deliť sa o nápady.

Dizajn nového vývojového centra je prispôsobený novým formám práce. Nájdeme tu moderné kancelárske vybavenie, samostatné zóny pre komunikáciu a spoluprácu, ale aj takzvané ,,Gravity Points“, kde si môžu zamestnanci medzi sebou vymieňať nápady

Reagujeme na zvýšenú potrebu flexibilnej a digitálnej spolupráce, “ vysvetľuje Milan Jurky. „Pre našich kolegov máme pracoviská, ktoré vyhovujú budúcim trendom.“

Nové centrum poskytne priestor na široký rozsah vývojových činností pre nové produkty a riešenia prispôsobené konkrétnemu zákazníkovi. Tieto aktivity zahŕňajú vývoj systémov a softvéru, ich simulovanie a testovanie, návrh hardvéru a dizajn mechanických produktov. Špecialisti z vývojového centra okrem toho vykonávajú komplexný rozsah činností projektového manažmentu pre medzinárodných zákazníkov z automobilového priemyslu.

V susedných výrobných halách spoločnosť Schaeffler Kysuce montuje motorové a prevodové systémy, širokú paletu ložísk, systémy pohonov, komponenty elektrických náprav, hybridných pohonov a pohony podvozkov, ako sú elektromechanické systémy aktívneho riadenia náklonu. Úzka integrácia vývoja a výroby na jednom mieste je veľkým benefitom.

HLAVNÉ FAKTY o výskumnom a vývojovom centre Schaeffler Kysuce
  • Investičné náklady: 20 mil. eur
  • Celková rozloha: 8 000 m2
    • Nová, moderná 4-podlažná budova R&D centra s viac ako 4 000 m2 podlahovej plochy
    • Ďalších 4 000 m2 predstavujú priestory na testovanie a miestnosťami a laboratóriami s najmodernejšími technológiami
  • 350 zamestnancov vo výskume a vývoji a do roku 2025 plánované navýšenie počtu zamestnancov R&D centra na 500.
  • Dnes v R&D tímoch na Kysuciach pracujú odborníci z oblasti strojárstva, elektrotechniky, softvérového inžinierstva a virtuálneho projektovania. Prepájajú svet dizajnu a technológií, nových materiálov, funkčných prístupov či aplikácií.
  • Kysucké R&D centrum je súčasťou medzinárodnej výskumno-vývojovej siete s 20 R&D centrami Schaeffler po celom svete.
  • Vyvíja a testuje komponenty a komplexné systémy pre elektrifikované pohonné jednotky (hybridné a plne elektrické), ako aj technológie inteligentných podvozkov pre zákazníkov automobilového priemyslu

V kysuckej pobočke spoločnosti Schaeffler pracuje asi 4 300 ľudí z viac než dvadsiatich krajín, pričom vyše 350 z nich je zamestnaných vo vývoji. Spoločnosť plánuje do roku 2025 zvýšiť počet vývojárov, ktorí tu budú pracovať na budúcnosti mobility, na 500

Kysuce: súčasť silnej globálnej vývojovej siete

Nové vývojové centrum na Kysuciach je súčasťou silnej globálnej siete s viac ako 8 000 zamestnancami pracujúcimi v 20 výskumných a vývojových centrách v rôznych krajinách sveta.

Vo viac ako polovici našich vývojových lokalít pracujeme na elektrifikovaných hnacích sústavách, riešeniach mobility a inovatívnych riešeniach podvozkov pre našich zákazníkov z celého sveta,“ povedal Dr. Jochen Schröder, vedúci divízie e-mobility v spoločnosti Schaeffler.

Vývojové centrá pre moderné hnacie sústavy a riešenia mobility sa nachádzajú napríklad v mestách Wooster a Troy (USA), Puebla (Mexico), Bühl a Herzogenaurach (Nemecko), Szombathely (Maďarsko), Svitavy (Česká republika), Puné (India), Soul (Južná Kórea), Jokohama (Japonsko), ale aj Tchaj-cchang a Čchang-ša (Čína).

Naša stratégia sa odvíja od našej globálnej vývojovej siete s odlišnými miestnymi špecifikami a zodpovednosťami. Táto celosvetová štruktúra takisto znamená, že máme vždy blízko k zákazníkom a dokážeme rýchlo reagovať na miestne potreby a požiadavky,“ doplnil Schröder.

 









Pokračujte na ďalší príspevok »