Fotogaléria:Nissan odľahčí svoje autá novým typom ocele

Po šiestich rokoch dostal taliansky hatchback modernejšiu techniku. Vyšší vek na Giuliette výrazne nepoznať, ako keby poznala čarovný liek na večnú mladosť.


Na cestách kompaktnú Alfu Romeo nevídať až tak často, nepýtala si preto až také dizajnové zmeny. Tie sa obmedzili v podstate iba na jemnú zmenu masky a presunutie zadného loga modelu zo stredu piatych dverí pod pravé svetlo. Zvyšok sa zachoval rovnaký a hlavne v interiéri sa zmenilo iba pramálo. Nemení to nič na tom, že sa s ňou dá rýchlo zžiť a všetko sa ľahko obsluhuje. Platí to aj o jednoduchom systéme UConnect s navigáciou a so 6,5-palcovým dotykovým displejom, ktorý však trochu trpí na slabé rozlíšenie aj malú veľkosť. Trochu prekvapí chýbajúca možnosť prerušiť udržiavanie rýchlosti tempomatu, ak napríklad dobiehame pomalšie auto. Treba ho buď vypnúť, alebo zrušiť brzdou.

Ani priestor v interiéri nijako nevyniká a v rámci segmentu, je skôr striedmy, aj keď štvorici na bežné cestovanie bude stačiť, rovnako ako aj batožinový priestor. Dlhší časod spustenia tejto generácie Giulietty poznať na možnostiach výbavy, ktorá neobsahuje žiadne pokročilé komfortné či bezpečnostné prvky. Pre tých, ktorí chcú mať všetko sami plne pod kontrolou, žiadny problém. Oveľa viac si ceníme ľahké a komunikatívne riadenie, správanie auta ide navyše ovplyvniť voličom D.N.A., ktorý má citeľný vplyv na tuhosť riadenia aj spätnú väzbu motora na stlačenie plynového pedála.

Napriek tomu nie je práve táto verzia žiadny šprintér. Kombinácia dvojspojkovej prevodovky a naftového motora s objemom 1,6 litra je skôr na komfortnú jazdu, ktorú ďalej podporuje podvozok schopný na 16-palcových kolesách dobre tlmiť nerovnosti, aj v zákrutách však zostáva stabilný. V športovom režime má vďaka vysokému krútiacemu momentu na pocit vynikajúcu dynamiku, prevodovka je však na skutočne športovú jazdu pomalá, komfort zase ruší občasným trhaním pri podraďovaní. So spotrebou pod 6 l/100 km a kultivovaným chodom je však aj tento pohon vynikajúcou voľbou hlavne pre tých, ktorí jazdia dlhšie trasy.

Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.