Fotogaléria:Honda ukázala znovuzrodenú legendu NSX

Maloobjemové motory už nie sú na smiech. Nový trojvalec v Octavii prekvapí výkonom aj spotrebou paliva.


Ešte pred niekoľkými rokmi sme sa smiali autám, ktorým pod kapotou pracovali tri valce. Bol to hendikep na ceste. Akýsi nepodarený vtip bez výkonu o objeme krabičky detského džúsu. Vývoj však napreduje priam neskutočným tempom. Európske normy a snaha znižovať spotrebu paliva prinútila technikov azda každej automobilky zamyslieť sa nad ďalším vývojom nových motorov.

Kým Mazda sa rozhodla pohrať sa s váhou a kompresiou pri atmosférických motoroch s väčším objemom, Volkswagen prišiel so znižovaním objemu pri zachovaní vysokého výkonu – downsizingom. Ďalšou obeťou downsizingu sa stal jeden z najobľúbenejších modelov u nás. Škoda Octavia dostala litrový trojvalec. Už sa ale nie je čomu smiať. Nový motor prekvapí výkonom aj spotrebou paliva.

Po prvý krát v histórii tohto modelu sa pod kapotou objavuje trojvalec . Ide o turbom preplňovaný benzínový motor 1.0 TSI s výkonom 85 kW/115 k a krútiacim momentom 200 Nm. Ten má nahradiť starší štvorvalec 1.2 TSI. Parametrami ho trojvalec poráža takmer na každom fronte. Poskytne lepší výkon (+4 kW) aj krútiaci moment (+25 Nm). Okrem toho môže Škoda argumentovať aj nižšou spotrebou paliva a počtom emisií na kilometer. Motor 1.0 TSI podľa aktualizovaného cenníka začína na sume 16 510 eur (liftback). Litrový turbomotor prekvapujúco nebude základnou motorizáciou Octavie. Tou aj naďalej ostáva 1.2 TSI (63 kW/86 k).

Okrem novej motorizácie dostala Octavia aj nové prvky výbavy. Zadnú parkovaciu kameru bude po novom zdobiť ostrekovač, ktorý ju zbaví rôznych nečistôt (+271 €) a milovníci technických hračiek sa určite potešia takzvanému Phoneboxu. Vďaka nemu bude možné bezdrôtové dobíjanie mobilného telefónu v aute(+290 €).

Vodičov však viac potešia adaptívne tlmiče, ktoré budú dostupné pre motorizácie 1.4 TSI, 1.8 TSI a 2.0 TDI. Súčasťou balíka za 975 € je aj možnosť vyberať si z niekoľkých jazdných režimov. Podľa výberu sa upraví aj odozva plynového pedála alebo reakcie automatickej prevodovky.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.