Úsporná voľba / Test Škoda Octavia 2.0 TDI + kalkulácia financovania

Strieborná či biela Octavia nesmela chýbať vo vozovom parku žiadnej väčšej firmy. Otestovali sme najpredávanejšiu flotilovú špecifikáciu. Je stále najlepšou voľbou pre firmy?

Prikladáme aj kalkuláciu značkového financovania od VWFS.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 4/2024
Vydané  Text: 


Zatiaľ čo v predchádzajúcom čísle sme testovali najrozumnejšiu špecifikáciu novej Octavie pre rodinu, teraz tu máme najpredávanejšiu špecifikáciu určenú pre firemné flotily.

Pred začatím testu si musíme položiť otázku, čo má vlastne spĺňať ideálne firemné auto určené pre predajcov, školiteľov, či nižší až stredný management?

Za mňa je to bezpečnosť, priestrannosť, nízke prevádzkové náklady a cenová dostupnosť.

Štvrtá generácia patrí k jedným z najbezpečnejších áut, aké viete aktuálne kúpiť. Nie nadarmo dostala v teste bezpečnosti EuroNCAP päť hviezdičiek a až na ochranu chodcov splnila všetky kritéria s hodnotením nad 80 %. Testovaný model síce nemal sledovanie mŕtveho uhla, či adaptívny tempomat, ale tie najdôležitejšie protikolízne asistenty na palube nesmeli chýbať. A chýbať vám nebude rozhodne ani prehľad o dianí pred vami, keďže variabilita nastavenia sedenia je výborná a súčasne aj základné LED svetlomety ponúkajú slušnú viditeľnosť v nočných hodinách.

Aj keď väčšinu času jazdia zamestnanci v aute sami, Octavia je pripravená na prepravu kolegov, partnerov, či tovaru, na jednotku.

Vďaka rázvoru 4 689 mm budú mať dostatok priestoru nielen tí vpredu, ale aj pasažieri na zadných sedadlách. Súčasne s tradične mäkším odpružením sa aj dlhšia cesta nesie v znamení pohodlia a nie utrpenia.

Musím spomenúť batožinový priestor, čo je disciplína, v ktorej Octavia kraľuje už roky. Základný objem 600 litrov nedáva konkurencii nadýchnuť a 1 555 litrov po sklopení sedadiel už rovno vyráža dych. Ak v niečom testovaný model doslova vyniká, tak je to spotreba.

Naftový dvojlitrový motor v najslabšej verzii disponuje výkonom iba 85 kW, ale slušným krútiacim momentom 300 Nm. Pri pohľade na technickú špecifi káciu by som povedal, že jazda s týmto motorom bude utrpením, ale to nie je pravda.

Inzercia

Inzercia

Pocitovo ide najslabší dvojliter veľmi slušne a vďaka malému turbodúchadlu je jeho odozva na plyn aj z úplne najnižších otáčok veľmi dobrá. No a tým, že môžem využívať aj veľmi nízke pásmo otáčok bez toho, aby som bol brzda premávky, priaznivo, ba priam až briliante sa to prejaví na výslednej spotrebe.

Zatiaľ čo mestská spotreba na úrovni 4,5 l/100 km ohúri, z tej mimo mestskej na úrovni 4,1 l/100 km doslova zastáva rozum stáť. Výbornú kultivovanosť si vďaka dlhému šiestemu prevodovému stupňu zachová aj na diaľnici. Keďže motor pri 130 km/h točí len 2 000 otáčok, spotreba nepresiahne 5,3 l/100 km. Jednoducho úžasné.

Čo však ušetríte na prevádzke, bude treba doplatiť do ceny. Cena testovaného modelu aj napriek skromnejšej, no ozaj tej najdôležitejšej výbavy, presiahne 28 000 €.

Ak firma sleduje čisto náklady, viem si predstaviť, že Octaviu nedostane do užšieho výberu. Treba však uznať, že vo svojej cenovej kategórií poskytne stále najviac muziky. Súčasne platí, že zostatková cena po skončení odpisovania je aj pri modeli s vysokým nájazdom veľmi priaznivá.

ŠKODA OCTAVIA S FINANCOVANÍM CEZ ŠKODA FINANCIAL SERVICES
Výhodné financovanie Škoda BezStarostí.
Operatívny lízing s balíkom služieb v mesačnej splátke.
Bez akontácie a poplatkov, doba nájmu: 24 – 48 mesiacov

Mesačná splátka zahŕňa:

  • Registračný poplatok a cestnú daň
  • Kompletný servis
  • Balík značkového poistenia (PZP a HP) a riešenie poistných udalostí
  • Zimné pneumatiky vrátane prezutia a ich uskladnenia
  • Asistenčnú službu (Garancia mobility premium)

Príklad financovania:

  • Akontácia: 0% / Dĺžka splácania: 48 mesiacov / Ročný nájazd: 20.000 km
    Spracovateľský poplatok: 0€
  • Základná verzia Škoda Octavia 1.0TSI 81kW v cene 23.440€
    Mesačne za 380€ s DPH
  • Testovaná verzia Škoda Octavia 2.0TDI 85kW, 7DSG v cene 28.086€
    Mesačne za 455€ s DPH

Vypočítaj si svoju splátku: ŠKODA kalkulačka

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA.

TECHNICKÉ ÚDAJE ŠKODA OCTAVIA AMBITION 2.0 TDI 85 KW

  • Motor preplň. naftový R4, 1 984 cm3
  • Výkon 85 kW (115 k) pri 2 750 ot./min.
  • Krútiaci moment 300 Nm pri 1 600 – 2 500 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu torzná priečka.
  • Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 225/60 R16.
  • Batožinový priestor 600/1 550 dm³
  • Rozmery: 4 689 × 1 829 × 1 470 mm, rázvor 2 686 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 466/1 960 kg, objem nádrže 45 l.
  • Najvyššia rýchlosť 214 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,2 s
  • Spotreba (WLTP) 4,2 – 4,6 l/100 km
  • Emisie CO2 109 – 119 g/km
  • Cena/testované auto 25 960/28 086 €
  • Konkurenti: Kia ProCeed, Mazda 3 Sedan




Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂





Pokračujte na ďalší príspevok »