TEST
Žihadlo, ktoré nebodá / Minitest Škoda Octavia RS 2.0 TSI s kalkuláciou financovania
Škoda Octavia RS je dokonalou voľbou pre autičkárov po tridsiatke.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 11/2023
Vydané Text: Peter Orosz
Modely s označením RS sú medzi motoristami mimoriadne populárne a zásadne vplývajú na predajné čísla. Vyššie ceny znamenali tiež vyššie marže pre výrobcu, a preto Škoda s novou generáciou uviedla na trh historicky najširšiu ponuku Octavie RS s klasickým benzínovým, naftovým, alebo dokonca plug-in hybridným pohonom.
Nie každý variant si však športové označenie RS zaslúžil, čo nakoniec pochopili aj marketéri v Mladej Boleslavi. Tí po experimentoch priznali, že športový odznak patrí len jedinému modelu s benzínovým štvorvalcom 2.0 TSI pod kapotou.
Škoda zašla ešte ďalej a dnes v cenníku nájdete len jediný variant v kombinácii so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Dobrou správou je, že pri výbere nemusíte príliš filozofovať. Zostáva si už len vybrať tú správnu farbu a karosársku verziu. Ak chcete vyniknúť, rozhodne odporúčame testovanú Sprint Yellow. Nejde o najlacnejšiu príplatkovú položku (+1 192 €), ale v kombinácii so športovým nárazníkom, kontrastnou čiernou maskou chladiča a červenými brzdovými strmeňmi budete na cestách zaručene vzbudzovať pozornosť. A to sa majiteľom Octavie nestáva často.
Snahu o vybočenie z radu môžeme vidieť aj v interiéri, kde nechýbajú skvelé športové sedadlá, obkladové materiály z Alcantary, či trojramenný volant s výrazným červeným prešívaním. Octavia si však naďalej zachováva praktické prvky v podobe priestranného interiéru a veľkého batožinového priestoru, ktoré z nej robia skutočne všestranného hrdinu.
V podobnom duchu sa nesie aj adaptívny podvozok DCC. V komfortnom režime si ani nevšimnete, že sedíte vo verzii RS. Octavia zostáva naďalej poddajná a pohodlná aj v mestskom prostredí a lámača kostí z nej nespravíte ani po prepnutí do športového režimu. Aj na okresných cestách dáva ostrý liftback jasne najavo, že zábava zastupuje v rebríčku priorít až druhé miesto.
Nechápte to zle, prácu inžinierov na podvozku a pod kapotou rozhodne vnímame. Octavii nemožno uprieť výbornú kontrolu karosérie, neutrálne jazdné vlastnosti a precízne riadenie v zákrutách, kde oceníte najmä prácu aktívneho elektronického diferenciálu (VAQ).
Bez batérií a elektromotora je Octavia RS navyše mimoriadne ľahká a agilná. Napriek tomu, že papierové hodnoty výkonu a krútiaceho momentu dnes už nikoho neposadia na stoličku, pod kapotou ľahkého auta pôsobí štvorvalec priam až nespútaným dojmom s perfektným pružným zrýchlením.
Škode však chýba vyslovene divoká stránka, pri ktorej by ste mali chuť vybrať sa na najbližší závodný okruh s ambíciou posúvať vlastné limity. Je to hot hatch pre autičkárov, ktorých život sa posunul ďalej a v súčasnosti trávia viac času pri regáloch s detskými potrebami než prezeraním tuningových stránok na internete. A na tom predsa nemôže byť nič zlé.
ŠKODA OCTAVIA RS s financovaním cez ŠKODA Financial Services | Výhodné financovanie Škoda NaMieru bez poplatkov, s akontáciou od 10% do 40% a dĺžkou splácania od d 24 do 60 mesiacov. |
Model | Škoda Octavia RS 2.0 TSI |
Typ financovania | ŠKODA NaMieru s 3 možnosťami ukončenia financovania
|
Dĺžka splácania | 48 mesiacov |
Akontácia | 30% |
Ročný nájazd | 20 000 km |
Spracovateľský poplatok | 0 € |
Značkové ŠKODA poistenie v splátke | PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo |
Základná verzia Škoda Octavia 2.0 TSI RS v cenníkovej cene 39.660€ | Mesačne za 425€ vrátane poistenia* |
Posledná navýšená splátka: 21.437 € | |
Testovaná verzia Škoda Octavia 2.0 TSI RS 180kW v cene 45.480€ | Mesačne za 484€ vrátane poistenia* |
Posledná navýšená splátka: 24.582 € | |
Vypočítaj si svoju splátku:
|
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA. |
Technické údaje Škoda Octavia RS 2.0 TSI
- Motor preplň. benzínový R4, 1 994 cm3
- Výkon 180 kW (245 k) pri 5 250 ot./min.
- Krútiaci moment 370 Nm pri 1 600 – 4 300 ot./min.
- Pohon a podvozok: 7-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu multilink.
- Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
- Pneu. 225/40 R19.
- Batožinový priestor 600/1 555 dm³
- Rozmery: 4 702 × 1 829 × 1 457 mm,
- Rázvor 2 681 mm,
- Pohotovostná/celková hmotnosť 1 526/2 080 kg,
- Objem nádrže 50 l.
- Najvyššia rýchlosť 250 km/h
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h 6,7 s
- Spotreba (WLTP) 6,8 – 7,1 l/100 km
- Emisie CO2 154 g/km
- Cena/testované auto 39 660/45 480 €
- Konkurenti: Honda Civic Type R, Hyundai i30 N, Ford Focus S
- PLUSY: Priestranný interiér, batožinový priestor, spotreba, jazdné vlastnosti, komfort
- MÍNUSY: Ovládanie klimatizácie, lacnejšie materiály na palubnej doske
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!