Veľký návrat benzínového motora. Obľúbené auto láka na spotrebu 5 litrov

Priaznivci spaľovacích motorov majú dôvod na radosť. Veľká automobilka hlási návrat benzínového motora v prípade dôležitého modelu.
návrat benzínového motora

Fiat mení stratégiu a tento krok prináša so sebou aj návrat benzínového motora. Ikonický model 500 mal v novej generácii fungovať výhradne ako elektromobil, no realita trhu prinútila automobilku otočiť kurz. Po takmer ročnej prestávke prichádza obľúbený mestský Fiat aj s benzínovým motorom, a to v mild-hybridnej verzii.

Automobilka tak reaguje na rastúci dopyt po cenovo dostupných elektrifikovaných modeloch, no zároveň reflektuje na výzvy, aby ponúkla alternatívu k čisto elektrickému Fiatu 500e. Novinka dopĺňa portfólio a má osloviť zákazníkov, ktorí si chcú zachovať flexibilitu spaľovacieho motora, no zároveň by radi profitovali z výhod mild-hybridnej technológie.

mild hybrid

Po ukončení výroby starej generácie v lete 2024 zostal Fiat 500 v ponuke už iba ako elektromobil. Predaje však naznačili, že nie všetci zákazníci sú pripravení prejsť na čisto elektrický pohon. Fiat sa preto rozhodol pre návrat benzínového motora. Verziu so spaľovacím motorom pripravil ako kombináciu úsporného benzínového motora s jednoduchým hybridom.

Skromných 65 koní, nízka spotreba

Pod kapotou novinky pracuje známy trojvalec s objemom 1.0 litra a výkonom 48 kW (65 koní). Dopĺňa ho 12-voltový štartér-generátor, ktorý pomáha pri rozjazdoch a krátkodobom zrýchlení. Auto s pohonom predných kolies disponuje 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Fiat

Dynamika tohto vozidla je skôr symbolická. Stovku dosiahne za približne 16 sekúnd. Maximálna rýchlosť auta je 155 km/h. Fiat však stavil na úspornosť. Kombinovaná spotreba začína na hodnote 5,3 litra na 100 kilometrov.

Návrat benzínového motora aj verzia s tajnými dverami

Fiat 500 Hybrid prichádza v troch prevedeniach. Motoristi si ho môžu kúpiť ako klasický 3-dverový hatchback, kabriolet s elektricky ovládanou textilnou strechou či ako verziu 3+1 s malými protiľahlými dverami na strane spolujazdca, ktoré uľahčujú nastupovanie na zadné sedadlá.

Fiat žltý

Základ tvorí výbava Pop, ktorá ponúka klimatizáciu, tempomat, zadné parkovacie senzory či svetelný a dažďový senzor. Nad ňou stojí Icon s rozšíreným komfortom a bohatšou technologickou výbavou. Vrchol tvorí La Prima, zameraná na prémiové materiály a maximálnu výbavu. Na úvod predaja pridal Fiat aj špeciálnu sériu Torino, pomenovanú podľa sídla značky. Prináša 16-palcové disky, LED svetlá, bezkľúčové štartovanie a 10-palcový infotainment displej s Apple CarPlay a Android Auto.

Hybridná verzia sa vyrába v historickom závode Mirafiori v Turíne, kde Fiat 500 vznikal už v 50. rokoch. Do konca roka 2025 chce automobilka vyrobiť približne 5 000 kusov, pričom plná ročná kapacita môže dosiahnuť až 100 000 vozidiel. Na slovenskom webe Fiatu zatiaľ medzi cenníkmi stále svieti len čisto elektrická verzia modelu 500. Nechajme sa prekvapiť, ako na návrat benzínového motora zareagujú motoristi.