Hongqi HS3 v redakčnom teste: takto vyzerá podvozok čínskeho prémiového SUV

Model Hongqi HS3 prichádza na slovenský trh ako jeden z najatraktívnejších zástupcov čínskych SUV v segmente dostupnej strednej triedy. Značka Hongqi síce v Európe ešte len buduje povedomie, no v domácej Číne ide o najstaršieho výrobcu osobných áut a symbol vládnych limuzín. Práve preto je pri HS3 zaujímavé sledovať, do akej miery dokáže tieto ambície preniesť do európskej verzie s motorom 1.5 T a sedemstupňovým automatom.
Juraj Hrivnák

Hongqi HS3 rozhodne nehrá na nenápadnosť. Výrazná maska chladiča, červený dekoračný pás a robustný svetelný podpis jasne deklarujú svoj pôvod. Dizajn môže rozdeľovať, no jedno je isté: na cestách si ho všimnete.

VIDEOTEST

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa autoviny.sk (@autoviny_sk)

Interiér prekvapí, a dokonca aj ohúri

Najsilnejšou stránkou modelu Hongqi HS3 je jednoznačne kabína. Priestoru je veľa nielen vpredu, ale aj vzadu, kde si za vodiča s výškou takmer dva metre bez problémov sadne ďalší dospelý človek. Sedadlá sú mäkké, komfortné a dobre tvarované, posed je prekvapivo prirodzený aj pre vysoké postavy a volant padne. Spracovanie kabíny je nadštandardné: lícovanie panelov, dvere, tesnenia aj celková tuhosť karosérie pôsobia vyslovene prémiovo. Hongqi HS3 boduje aj odhlučnením – podvozok filtruje nerovnosti s ľahkosťou a aerodynamika neruší ani pri vyšších rýchlostiach.

Hongqi HS3 interiér – kvalitné materiály, pohodlné sedadlá a nadštandardné odhlučnenie kabíny

Antikorózna ochrana a podvozok

Pri pohľade pod auto je jasné, že Hongqi pri HS3 nechcelo šetriť na nesprávnom mieste. Podvozkové časti pôsobia dôkladne zakryté a ošetrené, pričom antikorózna ochrana je na úrovni, ktorá v segmente čínskych SUV rozhodne nebýva štandardom. Kvalitné výstelky v podbehoch, robustné tesnenia a poctivé zakonzervovanie exponovaných prvkov sú dôkazom, že výrobca myslí aj na dlhodobú životnosť – čo je kategória, v ktorej viacerí konkurenti stále dobiehajú. Video so zábermi podvozka nájdete TU.

Technológie neurazia

Kým kabína prekvapí, infotainment skôr zaostáva. Multimediálny systém je jednoduchý, odozva pomalšia a funkčná výbava obmedzená. Zrkadlenie smartfónu funguje iba cez externé príslušenstvo, čo v roku 2025 pôsobí archaicky. Na druhej strane poteší kvalitná odvetrávaná plocha pre bezdrôtové nabíjanie mobilu. Svetelná technika je skôr základná – bez matrix funkcie a s priemerným dosvitom, ktorý ovplyvňuje aj nízka poloha svetlometov. Automatické prepínanie diaľkových svetiel reaguje pomalšie, čo je viditeľné najmä na okreskách.

Motor 1.5 T a automat

Európska verzia Hongqi HS3 sa ponúka výhradne s motorom 1.5 T (115 kW) a 7-stupňovým dvojspojkovým automatom. Kombinácia je postačujúca na bežné jazdenie, no nie je to dynamický pár. Prudké rozjazdy HS3 veľmi nevoňajú, prevodovka občas zvolí nesprávny stupeň alebo si dostatočne nepodradí, a tým citeľne utlmuje potenciál štvorvalca. Auto najlepšie funguje v plynulom, pohodovom tempe.

Spotreba sa pohybuje medzi 7,5 až 9,5 litra/100 km v závislosti od toho, či jazdíte prevažne v meste alebo po okreskách. Pri rozvážnom štýle sa dá držať bližšie k dolnej hranici.

Batožinový priestor a praktickosť

Kufor pôsobí kvalitne vďaka bohatému čalúneniu, no jeho výška patrí skôr k priemeru triedy. Oceňujem normálnu funkčnú roletu aj elektrické piate dvere – škoda len, že do batožinového priestoru sa dostanete len z kabíny alebo prostredníctvom diaľkového ovládania.

Bežnú rodinnú výbavu zvládne, no konkurenti ponúkajú o niečo viac variability. Po sklopení zadných operadiel sa priestor rozšíri. Dokonca bez výrazného schodu, ktorý by obmedzoval nakladanie dlhých predmetov.

Verdikt

Hongqi HS3 je prekvapivo vyspelé SUV, ktoré boduje najmä veľkorysým priestorom, príjemným komfortom jazdy a veľmi slušným spracovaním karosérie. Ak hľadáte tichú, dobre odladenú jazdu a pohodlnú kabínu, HS3 vás môže príjemne prekvapiť. V oblasti dynamiky či rýchlosti infotainmentu sa síce nájdu detaily, na ktorých môže značka ešte popracovať, rovnako ako pri základnom svetelnom vybavení, no ide skôr o drobnosti, ktoré neuberajú z celkového dojmu. HS3 tak patrí medzi najzaujímavejšie nové SUV na našom trhu a ukazuje, že Hongqi vstupuje do Európy s ambíciou a jasnou snahou presadiť sa.





Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!