Nový elektromobil od významnej automobilky, nachystala si tajnú zbraň na kritikov
Talianska automobilka Ferrari vstupuje do novej éry. Nový elektromobil, ktorý v budúcom roku uvedie na trh, bude jej prvý plne elektrický sériový športiak s názvom Elettrica. Má presvedčiť aj zarytých fanúšikov spaľovacích motorov.
Zatiaľ čo karoséria novinky zostáva utajená (obrázok vyššie je len fiktívny náčrt portálu Autocar), značka zverejnila technické detaily k podvozku a pohonu. Ferrari zdôrazňuje, že všetky kľúčové komponenty boli vyvinuté priamo v talianskom meste Maranello. Spoločnosť si nechala zaregistrovať viac ako 60 vlastných patentov, aby si aj nový elektromobil zachoval typickú DNA značky.
Očakávaný, no stále prelomový krok
O otázke, kedy Ferrari vstúpi do éry elektromobility, debatoval automobilový svet dlhé roky. Mnohí odborníci predpokladali, že značka sa bude držať spaľovacích motorov čo najdlhšie najmä pre ich jedinečný zvuk a emóciu, ktorá tvorí neoddeliteľnú časť jej filozofie.
Aj preto vníma verejnosť príchod modelu Elettrica ako logický, no zároveň prelomový krok. Ferrari si dávalo načas, aby podľa vlastných slov nevytvorilo len ďalší nový elektromobil.
Technika z recyklovaného hliníka
Podvozok auta je vyrobený zo 75 percent recyklovaného hliníka. Batéria je integrovaná priamo do podlahy vozidla. Elettrica má rázvor 2,96 metra, hmotnosť okolo 2,3 tony a rozloženie hmotnosti v pomere 47 ku 53 v prospech zadnej nápravy.
Novinkou je aj aktívny podvozok novej generácie, ktorý až 200-krát za sekundu upravuje nastavenie tlmenia, riadenia a trakcie.
Viac než 1 000 koní a 310 km/h
O pohon pre nový elektromobil sa starajú štyri elektromotory – dva na každej náprave. Spoločne ponúkajú výkon presahujúci 1 000 koní (735 kW). Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá len 2,5 sekundy. Maximálna rýchlosť, ktorú nový elektromobil dosahuje, je 310 km/h.
Energiu dodáva autu batéria s kapacitou 122 kWh, ktorá zabezpečí dojazd viac ako 530 kilometrov. Vďaka 800-voltovej architektúre zvládne nový elektromobil nabíjanie s výkonom 350 kW.
Tri režimy jazdy a autentický zvuk
Vodič si bude môcť vybrať z troch jazdných režimov (Range, Tour a Performance) a zároveň z piatich úrovní výkonu. Jeden zo systémov nového modelu sa postará o plynulé zvyšovanie krútiaceho momentu. Vďaka tomu si novinka zachová aj charakteristické zrýchlenie, ktoré poznáme zo spaľovacích modelov Ferrari.
Osobitnú pozornosť venovala značka aj zvuku, ktorý býva pri elektromobiloch často kritizovaný. Ferrari využíva namiesto umelých efektov skutočné mechanické vibrácie, ktoré snímajú senzory a následne sú zosilnené. Podobne funguje napríklad elektrická gitara. Výsledkom má byť autentický a dynamicky sa meniaci zvuk auta so zážitkom, ako keby ste šoférovali klasické auto so spaľovacím motorom.

Ilustračná fotka
Premiéra pre nový elektromobil v budúcom roku
Svetová premiéra modelu Elettrica je naplánovaná na jar 2026. Aj napriek tomu však Ferrari upravilo svoje plány v oblasti elektrifikácie. Značka okresala svoje ambície.
Do roku 2030 by mali plne elektrické autá tvoriť len 20 % jej ponuky, zatiaľ čo 40 % budú predstavovať hybridy a 40 % klasické spaľovacie modely. Ide o zmenu oproti pôvodným plánom z roku 2022, ktoré počítali s dvojnásobným podielom elektromobilov.
Podľa generálneho riaditeľa automobilky Benedetta Vignu sa len prispôsobujú aktuálnym trendom a želaniam zákazníkov: „Nie všetci naši klienti sú pripravení vzdať sa spaľovacích motorov, no chcú mať možnosť výberu.“
V súčasnosti tvoria už takmer polovicu predaných áut Ferrari hybridy, ako napríklad nový model 849 Testarossa. Elettrica ako nový elektromobil však bude pre Ferrari premiérou v čisto elektrickom svete.
Zdroj: Auto, Motor und Sport