Predstavenie / Hongqi HS3, H5 a HS5

Koniec nudy na cestách? Hongqi ukazuje, prečo je kráľom bohatých výbav

S modelmi čínskej luxusnej značky Hongqi na elektrický pohon sme vás zoznámili už minule, teraz prichádzajú na rad vozidlá so spaľovacími motormi. Jeden zaujímavejší ako druhý!

Cenovo najdostupnejší model čínskej značky Hongqi, HS3, štartuje s cenou od 36 990 eur. Kompaktné SUV poháňa 1,5-litrový prepĺňaný benzínový motor s výkonom 124 kW (168 k), jeho sila smeruje vďaka 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovke na predné kolesá. V duchu tradície značky dostanete v štandardnej cene všetku dostupnú cenu, priplácate si iba 790 eur, ak by ste chceli jednu z ôsmich farieb iných ako čierna. Bohatá výbava rozmaznáva bezpečnostnými prvkami ako adaptívny tempomat, monitorovanie mŕtveho uhla, kamera zaznamenávajúca celé okolie vozidla. Pohodlie v priestrannom interiéri zvýšia veľmi dobre vyzerajúce elektricky nastaviteľné, vyhrievané a odvetrávané predné sedadlá, audiosústava s 8 reproduktormi, automatická dvojzónová klimatizácia, prípadne elektrické otváranie kufra. A to je už ťažko prekonateľný pomer ceny a hodnoty.

Manažéri, pozor!

S cenou od 39 900 eur sa o vašu priazeň uchádza model H5. Sedan dlhý takmer 5 metrov, ktorý rázvorom s dĺžkou 2,9 metra sľubuje miesto vzadu aj pre náročných. Predné kolesá poháňa 2-litrový prepĺňaný motor s výkonom 165 kW (225 k) a krútiacim momentom 340 Nm, ktorý spracúva 8-stupňová automatická prevodovka Aisin. Pohodlie umocňujú prvky ako ozvučenie Dynaudio s 8 reproduktormi, 12,6-palcová dotyková obrazovka infotainmentu, ale aj Full LED osvetlenie s automatickým prepínaním diaľkových svetlometov, vyhrievané a ventilované predné sedadlá, adaptívny tempomat a systém na sledovanie mŕtveho uhla. Okrem množstva asistenčných systémov zabezpečuje vysokú mieru bezpečnosti aj karoséria s vysokým podielom vysokopevnostnej ocele.

Plnohodnotné SUV

To je model HS5, ktorý získate už od 44 990 eur. Jeho dvojlitrový prepĺňaný benzínový motor dosahuje výkon 185 kW (250 k) a krútiaci moment 380 Nm, ktorý vďaka 8-stupňovej automatickej prevodovke smeruje na všetky štyri kolesá. Rovnako ako ostatné modely využíva vpredu nápravu typu MacPherson, vzadu viacprvkové zavesenie. Sedadlá čalúnené kožou Nappa spolu s vyhrievaním predných a zadných sedadiel, doplnené o ventiláciu predných sedadiel, sa postarajú o najvyššiu úroveň pohodlia na palube, ktorú dotvorí špičkový audiosystém Bose s 12 reproduktormi. V rozsiahlej štandardnej výbave nájdete aj head-up displej, či radary a kamery sledujú situáciu zo všetkých strán. Adaptívny tempomat dodrží bezpečný odstup a systém na sledovanie mŕtveho uhla upozorní na vozidlá vo vedľajšom pruhu, automatické parkovanie pomôže zaparkovať aj na najužších miestach.

Na autá poskytuje importér záruku 2 + 1 rok, alebo 100 000 km a dostupné sú skladom u 10 predajcov na Slovensku, pričom každý z nich poskytuje aj služby autorizovaného servisu.





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.