Aktualita

TOTO tlačidlo nesmie v aute chýbať. Dáta informujú o jeho nepostrádateľnosti

BMW získalo dáta z viac ako 10 miliónov vozidiel a zistilo, že zákazníci pravidelne používajú toto jedno tlačidlo, aj keď majú alternatívne ovládacie prvky na volante.

Moderné automobily čoraz viac upúšťajú od tradičných tlačidiel a gombíkov. Mnoho výrobcov sa rozhodlo nahradiť tieto ovládacie prvky obrazovkami a dotykovými ovládacími prvkami. Tento trend je zameraný na zjednodušenie interiéru a získanie väčšej priestrannosti. Niektoré automobilky však išli ešte o krok ďalej, keď nahradili fyzické tlačidlá dotykovými kapacitnými ovládačmi a posuvníkmi, ktoré majú možno pár fanúšikov, no väčšina ich kritizuje.

Minimalizmus sa v budúcnosti BMW neplánuje

Stephan Durach, senior viceprezident BMW zodpovedný za vývoj používateľského rozhrania, v nedávnom rozhovore prezradil, že automobilka použila milióny dátových bodov na navrhnutie interiéru modelu iX3. Výskum ukázal, že niektoré tlačidlá sa jednoducho nemôžu odstrániť, a to napriek snahe o minimalizáciu. Medzi ne patrí okrem iného aj gombík na ovládanie hlasitosti.

BMW získalo dáta z viac ako 10 miliónov vozidiel a zistilo, že zákazníci pravidelne používajú tlačidlo na zmenu hlasitosti, aj keď existujú alternatívne ovládacie prvky na volante. Durach vysvetlil, že aj keď by v podstate stačilo mať len jeden gombík na stlmenie zvuku, vodiči stále preferujú to na ovládanie hlasitosti.

BMW získalo dáta z viac ako 10 miliónov vozidiel a zistilo, že zákazníci pravidelne používajú toto jedno tlačidlo, aj keď majú alternatívne ovládacie prvky na volante.

Napriek trendu minimalizácie sa proti odstráneniu tlačidiel postavili aj iní výrobcovia. Volkswagen napríklad prisľúbil, že tlačidlá vrátia späť po tom, čo sa objavili žaloby na príliš citlivé dotykové plochy na volante, ktoré spôsobili nejednu nehodu. Ferrari zase priznalo, že urobilo chybu, keď sa zbavilo fyzických ovládačov.

Aston Martin v reakcii na tieto problémy vytvoril tím, ktorý analyzoval frustráciu dizajnérov pri hľadaní funkcií v menu. Takýto postoj môže dokonca pomôcť automobilke získať lepšie bezpečnostné hodnotenie v Európe. Vidíme tak, že reálne tlačidlá nie sú len záležitosťou pohodlia, ale aj bezpečnosti a spokojnosti zákazníkov. Ako to máte vy? Chýbajú vám v nových automobiloch fyzické „gombíky“?