Slovenské ceny pre Toyotu Auris Hybrid

Toyota zverejnila cenník hybridnej verzie modelu Auris. Slovenský zákazník si musí pripraviť minimálne 20 950 eur.

Toyota Auris hybrid presne zapadá do projektov značky, ktoré hovoria o tom, že do roku 2025 chce mať hybridného zástupcu v každom segmente a s nimi aj relevantný podiel na trhu.

Auris je momentálne jediným vozidlom vo svojej triede, ktoré ponúka všetky aktuálne verzie pohonu – benzínovú, naftovú, aj hybridnú. Hybridná verzia dostala aerodynamicky optimalizované nárazníky, kolesá, pneumatiky s nízkym valivým odporom a bielu perleťovú farbu. Od väčšieho Priusu prevzala hybridnú technológiu s benzínovým motorom s objemom 1,8 litra a technológiou VVT-i, ktorú dopĺňajú batérie pod podlahou batožinového priestoru. Spolu vyvinú výkon 100 kW (136 k).

Interiér sa okrem voliča automatickej prevodovky a otáčkomeru, ktorý sa premenil na ukazovateľ využitia energie nezmenil. Výhodou hybridného Aurisu je možnosť jazdy čisto na batérie, bez spaľovacieho motora. V tomto režime prejde dva kilometre do rýchlosti 50 km/h. Okrem toho má vodič možnosť voľby medzi preferenciou elektrickej jazdy, ekologickej jazdy, alebo plného využívania výkonu.

Cena základnej verzie Luna stojí 20 950 eur a v štandardnej výbave ponúka okrem iného 15-palcové zliatinové disky kolies, elektricky sklopné a ovládané spätné zrkadlá, hmlové svetlomety, elektricky ovládané okná, vyhrievané sedadlá, palubný počítať, automatickú klimatizáciu, rádio s CD, MP3 a WMA, štartovanie tlačidlom, centrálne zamykanie, ABS+EBD+BA alebo 7 airbagov vrátane kolenného.

Stredný Sol je ohodnotený na 22 900 eur a okrem spomenutých prvkov obsahuje i 17-palcové disky, bezkľúčový prístup, Bluetooth, tempomat, parkovaciu kameru s výstupom v spätnom zrkadle či svetelný a dažďový senzor.

Najdrahší stupeň Lux za 24 050 eur dostal navyše čalúnenie sedadiel Alcantara a xenónové svetlomety s ostrekovačmi.

**Technické údaje: Toyota Auris Hybrid Synergy Drive** **Motor** **1,8 VVT-i 16V DOHC** **synchrónny elektromotor** Zdvihový objem (cm3) 1 798 – Maximálne napätie (V) – 650 Maximálny výkon (kW/k) 73/99 60/81 pri ot./min. 5 200 – Maximálny krútiaci moment (Nm) 142 207 pri ot./min. 4 400 – Celkový výkon systému (kW/k)100/136 Prevodovkae-CVT Akumulátornikel-metal hydridový (NiMH) Maximálna rýchlosť (km/h)180 Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)11,4 Spotreba paliva – mesto (l/100 km)3,8 Spotreba paliva – mimo mesta (l/100 km)3,8 Spotreba paliva – kombinovaná (l/100 km)3,8 Emisie CO2 (g/km)89 Objem palivovej nádrže (l)45