Dlhé mesiace lákania skončili. Fanúšikovia Ferrari môžu oslavovať alebo nadávať. Legendárna automobilka totiž predstavila svoje prvé SUV. Chce ním konkurovať klenotom ako Aston Martin DBX či Lamborghini Urus. **Samotné označenie SUV je pritom pre Ferrari veľkým tabu**. Automobilka úplne nový model Purosangue týmto označením nepomenúva, ba dokonca ho s ním nechce ani spájať.
### Latinský plnokrvník
Nový model **Purosangue dostal pomenovanie z latinčiny**. V preklade sa jedná o označenie pre plnokrvníka, čím automobilka jasne odkazuje na svoje legendárne logo. Ide o prvý novodobý model z Maranella, ktorý sa môže popýšiť zvýšenou stavbou karosérie, ktorá je však v porovnaní s ostatnými autami tohto typu príjemne atletická. **Dĺžka plnokrvníka je len 4 973 milimetrov, pričom jeho šírka je slušných 2 028 milimetrov**. Dôkaz, že Ferrari nechce o svojom novom aute hovoriť, ako o čistokrvnom SUV ukrýva predovšetkým hodnota výšky. Tá dosahuje len 1 589 milimetrov, čo je z trojice superšportových SUV jednoznačne najmenej.
[IMAGE id=268803]
Ferrari model Purosangue predstavuje taktiež aj úplne nový typ usporiadania kabíny. Ide o jediný aktuálne predávaný model značky, ktorý disponuje štyrmi plnohodnotnými sedadlami, ktoré je možné nezávisle na sebe polohovať. **Obrovský priestor v kabíne sa podarilo docieliť aj vďaka natiahnutiu rázvoru až na hodnotu 3 018 milimetrov**. Cieľom automobilky bolo vytvoriť luxusnú kabínu s nádychom športovej DNA značky. Aj preto nebol primárny dôraz kladený na objem batožinového priestoru, ktorý je len 473 litrov. Táto hodnota je pritom v segmente SUV podpriemerná.
### Nezabudlo sa na športovú stránku
Omnoho viac, ako objem kufru, však majiteľa nového Purosangue bude zaujímať iný objem. **Vzhľadom na stavbu karosérie auta sa jeho srdce z tradičného miesta za sedadlami presunulo pod prednú kapotu**. Inžinieri sa napriek tomu snažili motor umiestniť čo najviac do stredu podvozku. Dôraz bol taktiež kladený aj na dobré rozloženie hmotnosti. V dôsledku toho **došlo k úprave 8-stupňovej prevodovky**. Model Purosangue sa môže pochváliť **prevodovkou so suchou skriňou a kompaktnejšími rozmermi**. Samotná výška skrine je nižšia o 15 milimetrov a posúva ťažisko auta smerom k vozovke. **Vďaka použitiu moderných technológií je rozloženie hmotnosti 49:51 v prospech zadnej nápravy**.
[IMAGE id=268805]
Samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies. **Za zmienku určite stojí aj to, že prevodovka prešla výrazným technologickým zlepšením a aktuálne je schopná prenášať dynamický krútiaci moment až do hodnoty 1200 Nm** čím je až o 35% výkonnejšia ako predchodca. Samotný agregát pritom určite mnohých poteší. V čase elektrifikácie a tlačenia emisií smerom nadol, zostáva Ferrari verné svojim koreňom. Práve preto **Purosangue dostal plnokrvný atmosférický agregát V12 s objemom 6,5-litra. Jeho výkon je 725 koní pri 7 750 otáčkach za minútu. Krútiaci moment výrobca udáva na hodnote 716 Nm pri 6 250 otáčkach**.
### Automobilová dokonalosť
Ako je už uvedené, výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá pričom **predná náprava disponuje systémom jeho vektorovania a zadná náprava obsahuje elektronicky riadený samosvorný diferenciál**. Mnohých pri pohľade na techniku určite zaujíma aj celková hmotnosť auta. V porovnaní sa Lamborghini či Astonom Martin je Purosangue ľahká váha. **Ferrari udáva hmotnosť len 2 033 kilogramov**. Táto hodnota sa podarila dosiahnuť aj vďaka použitiu karbónovej strechy, ktorá má za cieľ tlačiť ťažisko čo najnižšie.
[IMAGE id=268800]
Ak sa pozrieme do špecifikácií, vidíme, že nové **Ferrari má palivovú nádrž s objemom až 100 litrov**, pričom výrobca predpisuje minimálne 98-oktánové palivo. **Purosangue stojí na masívnych kolesách s rozmermi 255/35 R22 vpredu a 315/30 R23 vzadu**. O zabrzdenie masívneho výkonu sa postarajú **brzdy s veľkosťou 398×38 mm vpredu a 380×34 mm na zadnej náprave**. Brzdy **dokážu auto zastaviť z rýchlosti 100 km/h na vzdialenosť len 32,8 metra alebo z 200 km/h na vzdialenosť len 129 metrov**. Zrýchlenie novinky má dosahovať hodnotu **3,3 sekundy pri šprinte z 0 na 100 km/h alebo 10,6 sekundy pri šprinte až do 200 km/h**. No a **maximálna rýchlosť je viac ako 310 kilometrov za hodinu**.
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.