TEST: Suzuki Ignis 1.2 GLX 2WD – Kinder Surprise

Hovorí sa, že na veľkosti nezáleží. Pokiaľ sa toto tvrdenie viaže k automobilovému priemyslu, som ochotný súhlasiť. Väčšina Slovákov však zastáva iný názor. **Veľké autá sú v našich končinách stále považované za dôkaz úspechu a svojim majiteľom poskytujú punc spoločenskej nadradenosti.** Aj preto niektorí vodiči na križovatke len nechápavo pozerali na vysmiateho redaktora za volantom malého Suzuki Ignis.

**Jeho „funky“ charakter sa mi totiž veľmi rýchlo dostal pod kožu, a to už pár minút po nastúpení do auta.** V presvetlenom interiéri nájdete zaujímavé farebné kombinácie, **originálne riešený panel klimatizácie či efektné dizajnové prvky na stredovom tuneli.** Tento vzhľad zároveň ušetrili dôležitý životný priestor pre posádku a náklad. Do predných dverí bez najmenších problémov vložíte aj 1,5-litrovú fľašu. Pod panelom klimatizácie máte navyše ďalší priestor na dve pollitrové plechovky a veľký mobil, ktorý si môžete prepojiť s infotainmentom prostredníctvom USB. **Práve podpora Andorid Auto a Apple CarPlay zachránila celkový dojem z multimediálneho systému.** Jeho prostredie nikoho neohúri a pôsobí zastaraným dojmom, viac ma však trápila pomalá spätná väzba na dotyk.

Na tieto drobné nedostatky som pri zaraďovaní prvého rýchlostného stupňa veľmi rýchlo zabudol. **Vysoká kvalita radenia a krátke dráhy si zaslúžia mimoriadnu pochvalu.** Žiadne miešanie kotlíkového gulášu sa v Ignise nekoná. Pozitívne môžem zhodnotiť aj riadenie a klasický okrúhly volant, ktorý padne do ruky. Pripočítajte si k tomu extrémne nízku hmotnosť len 855 kilogramov (v plnej výbave) a dostanete **jedno z najzábavnejších malých áut na trhu, v ktorom vám stúpa adrenalín už pri 50 km/h.** Garantujem vám, že podobné pocity vo veľkom SUV nikdy nezažijete. A to všetko za cenu priemerného príplatkového paketu v BMW, náš plne vybavený Ignis totiž stál len 12 290 € (aj s metalízou).
Technické údaje:
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET GLX 2WD
Motor atmosférický benzínový R4, 1 242 cm³
Výkon 66 kW (90 k) pri 6 000 ot./min.
Krútiaci moment 120 Nm pri 4 400 ot./min.
Pohon a podvozok: Pohon predných kolies, 5-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu torzná priečka.
Brzdy kotúčové vpredu, vzadu bubnové.
Pneu 175/60 R16 vpredu aj vzadu.
Batožinový priestor 260/ 1 100 dm³
Rozmery: 3 700/1 690/1 595 mm, rázvor 2 435 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 855/1 330 kg, objem nádrže 32 l.
Najvyššia rýchlosť 170 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 12,2 s
Spotreba 5,5/4,1/4,6 l/100 km
Emisie CO₂ 104 g/km
Cena/testované auto 9 590 €/12 290 €
Konkurenti: Hyundai i10, Fiat Panda, Škoda Citigo, Renault Twingo
Hodnotenie: 4 hviezdy
Pohon 8/10
Podvozok 7/10
Komfort 6/10
Interiér 8/10
Cena/výbava 9/10
**Plusy:** Priestranný interiér, riadenie, cena, spotreba.
**Mínusy:** Tvrdší podvozok, malá nádrž.

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!