Celý test Kia Picanto 1,2 MPI GT Line: Hranica dospelosti
Ak ste si nestihli zakúpiť Auto Motor a Šport 10/2017, máte možnosť prečítať si celý test nápadnej Kia Picanto GT Line!

Posledná edícia najmenšieho modelu kórejskej automobilky pomaly dospieva, no zároveň sa stáva mladšou. Kia Picanto 1,2 GT Line poteší opticky, a tak trocha aj dynamicky.
Na vrchole ponuky Kie Picanto je športovo orientovaná verzia GT Line, ktorá sa pokúša vyťažiť zo záujmu o špičkový model s pohonom zadných kolies Stinger GT. Napokon aj Kia sa snaží poskytnúť svojim fanúšikom korenisté modely, napokon za sesterským Hyundaiom, ktorý onedlho ponúkne ostrý hot-hatch i30 N, nemôže zaostať. Hoci v tomto prípade nečakajte žiadne plamene z výfuku, ani maximálny výkon na úrovni dvesto koní. Picanto GT Line poskytuje najmä optiku a zopár technických zmien. Na prvý pohľad sa vám nové Picanto musí páčiť. Vyzerá lepšie a pritom jeho dĺžka nenarástla ani o jeden milimeter. [IMAGE id=200243] Konštruktérom sa podarilo zmenšiť previsy karosérie za predným a zadným kolesom a zároveň zväčšiť rázvor osí kolies o 15 milimetrov. A práve vďaka tomu sedí nabrúsené Picanto na ceste lepšie a svojim pasažierom ponúkne trocha viac priestoru. GT Line ponúkne atraktívne disky kolies, športové nárazníky a rozšírené prahy a aj dvojitú koncovku výfuku. Takže na parkovisku sa bude malé Picanto vynímať. A za volantom si môžete dopriať pocity výnimočnosti a najmä množstvo červených akcentov. Bočnice koženkových sedadiel môžu byť červené, prešívanie koženého volantu i manžety prevodovej páky je červené a krycí plast pod ovládačmi okien. Z estetického hľadiska potešia aj lakované okraje výduchov klimatizácie. Zvyšok prvkov je známy z ostatných modelov, klasický prístrojový panel je prehľadný, samostatne stojaci 7-palcový dotykový displej multimediálneho systému sa nielenže dobre ovláda, ale interiéru prepožičiava nádych väčšieho auta. Nechýba navigáci či prepojenie so smartfónmi prostredníctvom aplikácii Apple CarPlay/Android Auto. Súčasťou vybavenia je aj automatická klimatizácia s klasickými tlačidlami, čo je opäť podmienka na bezproblémové ovládanie na našich nie práve najlepších cestách. [IMAGE id=200245] Vpredu je priestoru dosť pre dve dospelé osoby, vzadu je priestor adekvátny. V tomto smere však od mestského mini neočakáva nikto žiaden zázrak. Naopak, batožinový priestor je s objemom 255 litrov nadpriemerný. Pod malou kapotou pracuje v prípade verzie GT Line atmosférický štvorvalcový motor s objemom 1,2 litra s maximálnym výkonom 62 kW (84 koní) pri 6 000 otáčkach za minútu. Z toho vyplýva povinnosť vytáčať motor v prípade, že chcete spárovať dizajn auta s dynamikou. Aj tak sa vám bude šprint na stovku trvať rovných dvanásť sekúnd. Na papieri veľa, pocitovo je malá Kia celkom čiperná. A aj obratná, základná hmotnosť je hlboko pod hranicou jednej tony, kolesá v rohoch karosérie sa postarajú o ochotu zatočiť aj vo vyšších rýchlostiach do zákruty. No najviac oceníte parkovanie, nielen rozmery, ale aj polomer otáčania je veľmi dobrý. Motor spolupracuje s päťstupňovou prevodovkou, diaľničné tempo tak sprevádzajú pomerne vysoké otáčky a aj vyššia spotreba. Úsporný potenciál preukáže Kia najmä v meste, tam je príjemne úsporná, dosiahnuť priemer pod úrovňou šiestich litrov nie je problém, úspornejší vodiči môžu rátať s priemerom okolo piatich litrov. Vo verzii GT Line ponúka Kia nielen všetok dostupný luxus vrátane bezkľúčového prístupu a štartovania, ale aj asistenčné systémy. Konkrétne predkolízny systém s automatickým brzdením pred prekážkou. A v podstate ten je najdôležitejší. Kompletný zoznam prvkov však zároveň znamená aj vyššiu nákupnú cenu, ktorá v našom prípade atakovala hranicu 14-tisíc eur. A to je na malé mestské autíčko vskutku dosť, takže táto verzia bude na našom trhu zrejme solitérom. [IMAGE id=200244]Technické údaje | Kia Picanto 1,2 MPI GT Line
Motor atmosf. benzínový R4, 1 248 cm3Výkon 62 kW (84 k) pri 6 000 ot./min.
Krútiaci moment 124 Nm pri 4 400 ot./min.
Pohon a podvozok: 5-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie McPherson, vzadu vlečné ramená spojené s torzne pružnou priečkou.
Brzdy vpredu aj vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu 195/55 R16.
Batožinový priestor 255/1 010 dm3
Rozmery: 3 595 × 1 595 × 1 485 mm, rázvor 2 400 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 860/1 400 kg, objem nádrže 35 l.
Najvyššia rýchlosť 173 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 12,0 s
Spotreba 5,8/3,7/4,5 l/100 km
Emisie CO2 104 g/km
Cena/testované auto 11 460 €/13 680 €
Konkurenti: Volkswagen up!, Hyundai i10, Toyota Aygo