Test Volkswagen Golf 1.4 TSI - Na gram presne

Martin Šebesta, 23.05.2017
Vytvoriť vyvážené vozidlo, dnes nie je jednoduché. Ak pridávate na dizajne alebo technike, musíte niekde vedieť ubrať. Táto rovnica však akoby neplatila pre Volkswagen Golf.

Volkswagen Golf sa dlhodobo považuje za etalón nižšej strednej triedy, ktorej dal aj svoje meno. Niet sa čo čudovať. Šírkou ponuky motorizácií pokrýva drvivú väčšinu potrieb bežných motoristov.

Na ktorého Golfa sa však obrátiť, ak hľadáte bežného a spoľahlivého spoločníka na každodenné jazdenie? Keď bývate v meste, viete, že naftový motor sa vám neoplatí, lebo krížom-krážom cez republiku nejazdíte a pár výletov ročne bez problémov zvládnete aj s benzínovým motorom. Golf má v ponuke viacero zaujímavých benzínových motorov, medzi nimi aj 1.4 TFSI s výkonom 92 kW (125 k).

Volkswagen Golf 1.4 TSI (foto: PANER)

Volkswagen Golf 1.4 TSI (foto: PANER)

Presne ten sme privítali na týždňový test v strednej výbave Comfortline, ktorá už obsahuje drvivú väčšinu potrebných prvkov vrátane tempomatu, USB vstupu, hmloviek, ktoré vedia zasvietiť do zákruty, 2-zónovej klimatizácie či dažďového senzora. Za štartovaciu cenu 19 400 eur dostanete dosť auta, aj keď konkurencia vie byť citeľne lacnejšia. Treba si však porovnať aj rozsah výbavy.

Facelift Golfu prospel, aj keď jeho rozsah odhalíte, až keď si vedľa seba postavíte predchodcu a novinku. Hneď si však všimnete digitálnu prístrojovú dosku. Miesto klasických budíkov zabral veľký displej. Nastavíte si ho podľa svojho vkusu – buď bude vyzerať ako klasické budíky, alebo ako bohaté informačné centrum. Ak by ste vybavili auto navigáciou, máte pred sebou aj veľký náhľad na mapu. Displej dostal vynikajúcu ostrú grafiku, prekvapil nás však jeho neprirodzený kolmý sklon. Analógové budíky bývajú predsa len naklonené viac dozadu, aby mal na ne vodič lepší výhľad.

Volkswagen Golf 1.4 TSI (foto: PANER)

Volkswagen Golf 1.4 TSI (foto: PANER)

Štartujeme, spod kapoty sa ozýva tlmený zvuk motora, radíme jednotku a vyrážame. Manuálna prevodovka nám k tomuto motoru super pasuje. Netreba sa s ňou dohadovať o zaradenom stupni a radenie ide hladko. Odstupňovanie podporuje dynamiku v mestskej premávke, na diaľnici drží šiesty stupeň príjemne nízke otáčky, takže na palube je prekvapivo ticho. Že súhru motora s prevodovkou dotiahli vo Wolfsburgu takmer do dokonalosti, svedčí aj to, že surový motor si vystačil približne so 6 litrami benzínu na 100 km. A to stále hovoríme o prepĺňanom benzínovom motore. Klobúk dolu.

Brzdy a odpruženie chválime za stabilitu v zákrutách, čitateľné jazdné vlastnosti aj za odolnosť. So slovenskými cestami si Golf poradil bez zbytočných zvukových prejavov a búchania. A to aj v športovom režime. V komfortnom o nich len vzdialene informoval.
Golf v základnej karosárskej verzii zvládne aj rodinné nároky. Vysoký a široký stredový tunel medzi zadnými pasažiermi diskvalifikuje troch sediacich vzadu, dvaja sa však bez problémov pomestia. A môžu sa aj vymykať bežnej konfekcii. Batožinový priestor patrí s 380 dm3 k priemeru, dá sa však dobre využiť. Variabilitu podporujú háčiky na bokoch, otvor na lyže v strede operadiel aj to, že po ich sklopení nevzniká schod.

Hľadať v takom dôsledne vyváženom aute ako je Golf nedostatky je celkom náročné. Ale určite sa nájdu. Napríklad dotykový displej si rád pamätá odtlačky prstov a rýchlo sa na ňom chytá prach, na spôsob prístupu k všetkým informáciám z palubného počítača si treba chvíľu zvykať a kľúč v zapaľovaní môže tlačiť dlhé nohy do kolena, s tým všetkým sa dá však bez problémov žiť. Prípadne tlačiaci kľúč eliminovať bezkľúčovým vstupom a štartovaním.

Záver Výhod má Golf po facelifte výrazne viac. Dostal najmodernejšie asistenčné systémy, aj keď si treba za niektoré priplatiť. Na druhej strane zvládne každodenné nároky a zostáva ideálnou voľbou pre konzervatívnych vodičov, ktorí v záplave modelov hľadajú tradičnú istotu. Navyše s testovaným motorom 1.4 TSI s výkonom 92 kW získajú aj spoľahlivého a úsporného partnera.