Technické údaje FORD FOCUS 1.0 ECOBOOST


Volkswagen Golf sa dlhodobo považuje za etalón nižšej strednej triedy, ktorej dal aj svoje meno. Niet sa čo čudovať. Šírkou ponuky motorizácií pokrýva drvivú väčšinu potrieb bežných motoristov.

Na ktorého Golfa sa však obrátiť, ak hľadáte bežného a spoľahlivého spoločníka na každodenné jazdenie? Keď bývate v meste, viete, že naftový motor sa vám neoplatí, lebo krížom-krážom cez republiku nejazdíte a pár výletov ročne bez problémov zvládnete aj s benzínovým motorom. Golf má v ponuke viacero zaujímavých benzínových motorov, medzi nimi aj 1.4 TFSI s výkonom 92 kW (125 k).

Volkswagen Golf 1.4 TSI (foto: PANER)

Inzercia

Presne ten sme privítali na týždňový test v strednej výbave Comfortline, ktorá už obsahuje drvivú väčšinu potrebných prvkov vrátane tempomatu, USB vstupu, hmloviek, ktoré vedia zasvietiť do zákruty, 2-zónovej klimatizácie či dažďového senzora. Za štartovaciu cenu 19 400 eur dostanete dosť auta, aj keď konkurencia vie byť citeľne lacnejšia. Treba si však porovnať aj rozsah výbavy.

Facelift Golfu prospel, aj keď jeho rozsah odhalíte, až keď si vedľa seba postavíte predchodcu a novinku. Hneď si však všimnete digitálnu prístrojovú dosku. Miesto klasických budíkov zabral veľký displej. Nastavíte si ho podľa svojho vkusu – buď bude vyzerať ako klasické budíky, alebo ako bohaté informačné centrum. Ak by ste vybavili auto navigáciou, máte pred sebou aj veľký náhľad na mapu. Displej dostal vynikajúcu ostrú grafiku, prekvapil nás však jeho neprirodzený kolmý sklon. Analógové budíky bývajú predsa len naklonené viac dozadu, aby mal na ne vodič lepší výhľad.

Volkswagen Golf 1.4 TSI (foto: PANER)

Inzercia

Štartujeme, spod kapoty sa ozýva tlmený zvuk motora, radíme jednotku a vyrážame. Manuálna prevodovka nám k tomuto motoru super pasuje. Netreba sa s ňou dohadovať o zaradenom stupni a radenie ide hladko. Odstupňovanie podporuje dynamiku v mestskej premávke, na diaľnici drží šiesty stupeň príjemne nízke otáčky, takže na palube je prekvapivo ticho. Že súhru motora s prevodovkou dotiahli vo Wolfsburgu takmer do dokonalosti, svedčí aj to, že surový motor si vystačil približne so 6 litrami benzínu na 100 km. A to stále hovoríme o prepĺňanom benzínovom motore. Klobúk dolu.

Brzdy a odpruženie chválime za stabilitu v zákrutách, čitateľné jazdné vlastnosti aj za odolnosť. So slovenskými cestami si Golf poradil bez zbytočných zvukových prejavov a búchania. A to aj v športovom režime. V komfortnom o nich len vzdialene informoval.
Golf v základnej karosárskej verzii zvládne aj rodinné nároky. Vysoký a široký stredový tunel medzi zadnými pasažiermi diskvalifikuje troch sediacich vzadu, dvaja sa však bez problémov pomestia. A môžu sa aj vymykať bežnej konfekcii. Batožinový priestor patrí s 380 dm3 k priemeru, dá sa však dobre využiť. Variabilitu podporujú háčiky na bokoch, otvor na lyže v strede operadiel aj to, že po ich sklopení nevzniká schod.

Hľadať v takom dôsledne vyváženom aute ako je Golf nedostatky je celkom náročné. Ale určite sa nájdu. Napríklad dotykový displej si rád pamätá odtlačky prstov a rýchlo sa na ňom chytá prach, na spôsob prístupu k všetkým informáciám z palubného počítača si treba chvíľu zvykať a kľúč v zapaľovaní môže tlačiť dlhé nohy do kolena, s tým všetkým sa dá však bez problémov žiť. Prípadne tlačiaci kľúč eliminovať bezkľúčovým vstupom a štartovaním.

Záver Výhod má Golf po facelifte výrazne viac. Dostal najmodernejšie asistenčné systémy, aj keď si treba za niektoré priplatiť. Na druhej strane zvládne každodenné nároky a zostáva ideálnou voľbou pre konzervatívnych vodičov, ktorí v záplave modelov hľadajú tradičnú istotu. Navyše s testovaným motorom 1.4 TSI s výkonom 92 kW získajú aj spoľahlivého a úsporného partnera.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia
Značka92
ModelFocus
Typ1.0 EcoBoost 92 kW (125 k)
Rok výroby/modelový ročník2018
Dĺžka4 378 mm
Šírka1 825 mm
Výška1 452 mm
Rázvor2 700 mm
Prevádzková hmotnosť 1 322 kg
Užitočné zaťaženie 1 855 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 375 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 354 dm3
Max. výkon125 92 kW
Max. výkon pri6 000 ot./min
Max. krútiaci moment170 Nm
Max. krútiaci moment pri1 400 - 4 500 ot./min
Max. rýchlosť200 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h10 s
Palivobenzín
Objem valcov 999 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov3
Poháňaná nápravapredná
Typ prevodovkymanuálna
Počet prevodových stupňov6
Kombinovaná spotreba4,9 l/100 km
Emisie CO2123 g/km
Cena17 690/23 300

Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská… Prečítať celé