Celý redakčný test Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Ničiteľ predsudkov

Škoda Octavia Scout je fenoménom nášho regiónu. Vyskúšali sme ju so 184-koňovým naftovým TDI a s množstvom výbavy, ktorou spoľahlivo ničí predsudky o „obyčajných škodovkách“.
Vydané  Text: 

Scout nie je potrebné predstavovať, automobilka ho vyrába už desať rokov a dnes sa pozeráme na verziu s najnovším štvorokým dizajnom. Ak zlí komentátori na internete píšu, že sa na Octaviu nedá pozerať, my tvrdíme presný opak: sofistikovaný vzhľad predných partií dokonale ladí s terénnym vyhotovením, vzbudzuje rešpekt a v každodennom živote pozitívne prekvapuje. Silou, praktickosťou aj dizajnom. Stále je to tá Octavia, ktorá jazdí pohodlne, kultivovane a predstavuje štandard našich ciest, ako Scout však pridáva pridanú hodnotu v podobe off-road imidžu a poctivého pohonu 4×4.

Naftový motor sa do Scouta hodí, my sme jazdili najsilnejší s maximálnym výkonom 135 kW (184 k) a automatickou prevodovkou DSG (na chlp rovnaký je aj v Leone X-Perience). Je to ideálna voľba, pretože dokáže jazdiť s dobrou spotrebou, vskutku kultivovane a v prípade potreby aj zatlačiť do sedadiel. Na diaľnici tento koncernový naftový motor predbieha s mimoriadnou ľahkosťou, takmer raketový štart pritom neoberá pasažierov o komfort pre trhanie alebo neplynulý chod.
Pri plynulej jazde mestom DSG v štandardom režime D udržiava motor vo veľmi nízkych otáčkach, neraz pod 1 500 za minútu. Prejavuje sa to vibráciami v interiéri a „nezdravým“ zvukom motora, čo vodiča núti častejšie vytláčať akceleračný pedál. V režime S sa správa svižnejšie, udržiava motor vo vyššom tempe. Sila motora vädne po dosiahnutí asi 4 500 otáčok, dovtedy ju však porciuje plynule a poriadnymi dávkami. Tento motorický variant nie je možné kombinovať s manuálnou prevodovkou, po dobrej skúsenosti s DSG však usudzujeme, že to nikomu prekážať nebude. DSG navyše umožňuje radiť stupne aj manuálne, páčky za volantom však Škoda neponúka.
Zaujímali nás schopnosti Scouta pri prejazde mierne náročným terénom. Skvelým priestorom na overenie jazdných vlastností tereniakov je cesta z Mosta pri Bratislave k Zelenej vode. Asi tri kilometre „tankodrómu“ overia, či sa na off-road iba hrajú, alebo ich ambície zodpovedajú potenciálu. Octavia Scout bola na takéto necesty pripravená naozaj výborne. Automatika spolupracuje bez váhaní, aj s dvomi kolesami vo vzduchu sa dokáže vyrovnať v priebehu okamihu. Avšak, hoci to tak nevyzerá, Scout nie je pravé terénne vozidlo a takéto cesty by pre neho nemali byť každodennou realitou.
Čo nemožno nespomenúť, je množstvo šikovných prvkov v interiéri pre jednoduchší prevoz batožiny a nákladu, rozličné odkladacie priestory v prednej časti, naozaj dobrý zvuk multimediálneho systému a sedadlá vpredu aj vzadu, ktoré azda ani nemajú chybu.
Pocit z interiéru vari ani nemôže byť lepší (v rámci cenovej kategórie). Kto v hlave nosí predsudky, že škodovky sú tie ľudové autá bez charakteru a komfortu, ten by si mal odjazdiť zopár kilometrov v Octavii Scout. Nie je to Superb alebo Kodiaq, ale skvelý výhľad, kvalitné sedenie, moderná bezpečnostná technika a krásny interiérový dizajn ho skrátka musia presvedčiť.


Technické údaje | Škoda Octavia Scout 2.0 TDI

Motor: 1968 cm³ TDI, naftový, Euro 6, 4-valcový, 6-st. DSG
Výkon: 135 kW (184 k) pri 3 500 – 4 000 ot./min.
Krútiaci moment: 380 Nm pri 1 750 – 3 250 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. automatická prevodovka DSG, pohon 4 x 4, vpredu McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami, vzadu viacprvkové zavesenie
Brzdy: kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
Pneumatiky: 225/45 R18
Batožinový priestor: 610 /1740 dm³
Rozmery: 4 687 × 1 814 × 1 463 mm, rázvor 2 680 mm, celková hmotnosť 2 129 kg, objem nádrže 55 l.
Najvyššia rýchlosť: 219 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 7,8 s 
Spotreba: 5,8 / 4,7 / 5,1 l /100 km
Emisie CO₂: 133 g/km
Cena/testované vozidlov 29130 € / 35160 €
Konkurenti: VW Passat Alltrack, Seat Leon X-Perience, Insignia Country Tourer





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.