1. ČASŤ DLHODOBÉHO TESTU

Dlhodobý test Honda ZR-V e:HEV Advance: RADOSŤ TESTOVAŤ!

V Honde evidentne pristupovali k modelu ZR-V s apelom na vysokú úžitkovú hodnotu.

Dopriali mu tiež estetiku, funkcie a interiér, ktorým sa nielen radi pochválite, ale predovšetkým vám bude dobrým partnerom na cestách. Všetko tu, zdá sa, ladí.
Vydané  Text: 

ZR-V. Ak vám tento názov modelu veľa nehovorí, vedzte, že stále ide o horúcu novinku. O tom, že sa model objaví v európskom predaji, sa otvorene hovorilo pred dvomi rokmi a iba v minulom roku sa ZR-V začlenilo medzi modely HR-V a CR-V.

Nielen metaforicky – ZR-V je totiž veľkostným kompromisom a Honda vďaka nemu ponúka zmysluplný sortiment SUV s dĺžkami 4,3, 4,5 a 4,7 metra.

Tak akurát aj druhýkrát

Prvý test od kolegu Martina Šebestu mal názov „Tak akurát“ a ten dokonale zodpovedá dojmu, ktorý získate po nasadnutí do vozidla. Šírka vozidla bezmála dva metre, tomu zodpovedajúci vnútorný priestor, kapota dlhá ako v elegantnom sedane a vzadu dosť miesta aj pre troch cestujúcich.

K tomu si pripočítajte svetlú výšku podvozka až 18 centimetrov, s tým súvisiaci vysoký posed, a to všetko v celkovej dĺžke karosérie 4 568 milimetrov. Poviete si, že toto auto je skutočne „tak akurát“ a zodpovedá tomu aj prax.

Pohodlne sa zmestíte do akéhokoľvek parkovacieho miesta, s priemerom otáčania 11,5 metra a širokouhlou kamerou sa s ľahkosťou zvládnete pohyb aj v podzemnej garáži a na diaľnici sa vďaka proporciám podvozka (predný rozchod 1 595 mm, zadný 1 615 mm, rázvor 2 657 mm) sa ZR-V preukáže ako zvlášť stabilné auto aj pri prudkom odbočení na výjazd.

Ideálne proporcie

Inzercia


Vyladené kilogramy a kubické decimetre

Objem batožinového priestoru dosahuje 380 dm³, napriek tomu je úžitková hodnota Hondy ZR-V nesporná. Uvedený objem dnes prekonávajú aj hatchbacky, avšak má zmysel venovať pozornosť detailom: pravidelný pôdorys kufra rozširujú bočné priečinky za krytmi blatníkov, ďalších desať litrov priestoru je pod podlahou. Priestor je osvetlený z oboch strán, na stenách sú dva výklopné háčiky pre zavesenie tašiek.

Kryt batožinového priestoru je pevný a dá sa elegantne uložiť na podlahu, pričom po sklopení zadných sedadiel vznikne rovná ložná plocha s objemom nákladného priestoru 1 322 dm³.

Nachádzame aj nedostatky, napríklad chýbajúca aretácia sedadiel v spodnej polohe, absencia otvora v zadných sedadlách, iba dve kotviace oká a tiež nemožnosť montáže výklopných sedákov Magic Seats. Užitočnými funkciami hodnými zmienky sú elektricky ovládané piate dvere, bezdotykové otváranie bez použitia rúk a ich automatické zatvorenie po vzdialení sa od vozidla.

Nielen v batožinovom priestore nie je núdza o praktické riešenia, ale aj vpredu. Nevšedne koncipovaná stredová konzola obsahuje hneď štyri odkladacie priestory: bezdrôtovú nabíjačku na mobil, dva veľké nápojové držiaky, hlboký box v lakťovej opierke a nenápadný priečinok pod ovládačmi brźd a voličom jazdných režimov. Vojde sa sem aj menší tablet, ktorý má k dispozícii nabíjacie konektory USB-A a USB-C, prostredníctvom ktorých na infotainmente Honda Connect 2 spustíte Android Auto a Apple CarPlay.

Za zmienku stojí mäkké čalúnenie stredovej konzoly, ktoré umožňuje, aby ste počas jazdy opierali pravé koleno o príjemný povrch.

Aj na necesty

Úžitková hodnota presahuje dispozície interiéru. Nosnosť strechy 65 a zvislé zaťaženie ťažného zariadenia 75 kg umožňujú pohodlný prevoz dlhých predmetov a bicyklov, pričom celkové užitočné zaťaženie dosahuje 455 kg. Honda ZR-V odtiahne príves do hmotnosti 750 kg.

V katalógu príslušenstva nájdete nosiče na strechu aj ťažné zariadenie, vrátane strešného boxu a ochranných líšt vo farbe karosérie, pričom pre dobrobružnejších je v ponuke aj exteriérový balík Robust s ochrannou lištou predného nárazníka, prahovými stúpačkami a zásterkami kolies.

Škoda, že sa u nás ZR-V nepredáva aj vo verzii 4×4 s 1,5-litrovým motorom, ako je tomu v zahraničí, už od najnižšej výbavy je ale v ponuke aj jazdný režim Snow pre jazdu po snehu.

Prehľadná ponuka

Honda ZR-V sa na Slovensku predáva od 39 990 € v stupňoch výbavy Elegance, Sport a Advance. Najvyššia výbava má cenníkovú cenu 43 990 €, ale do 30.3.2024 je v platnosti akciový cenník so zvýhodnením všetkých verzií až 5 000 €. Verzie zdieľajú rovnaký pohon hybridný predných kolies a relatívne malé cenové odstupy pritom motivujú ku kúpe najvyššej verzie s head-up displejom, panoramatickou strechou, koženým čalúnením a ďalšími cennými položkami.

Prednosti modelu ZR-V budeme overovať v našom dlhodobom teste počas troch mesiacov, počas ktorých sa sústredíme na technickú stránku hybridného pohonu, ktorý je pre tento model výhradný, a tiež technologickú výbavu, ktorá uznanlivo zdvihne obočie náročnejších.

Technické údaje Honda ZR-V e:HEV

  • Motor benzínový R4, 1 993 cm3
  • Výkon 105 kW (143 k) pri 6 000 ot./min.
  • Krútiaci moment 186 Nm pri 4 500 ot./min.
  • Elektromotor synchrónny s perm. magnetom
  • Systémový výkon 135 kW (184 k)
  • Systémový krútiaci moment 315 Nm
  • Pohon a podvozok: 1-st. prevodovka eCVT, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu multilink.
  • Brzdy kotúčové s vnútorným chladením.
  • Pneu. 225/55 R18.
  • Batožinový priestor 380/1 322 dm³
  • Rozmery: 4 568 × 1 898 × 1 613 mm
  • Rázvor 2 657 mm
  • Pohotovostná/celková hmotnosť 1 589/2 100 kg,
  • Objem nádrže 57 l.
  • Najvyššia rýchlosť 173 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,8 s
  • Spotreba (WLTP) 5,7 l/100 km
  • Emisie CO2 130 g/km
  • Cena/testované auto 39 990/44 740 €
  • Konkurenti: Toyota Corolla Cross, Suzuki S-Cross, Škoda Kamiq




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.