1. ČASŤ DLHODOBÉHO TESTU

Dlhodobý test Honda ZR-V e:HEV Advance: RADOSŤ TESTOVAŤ!

V Honde evidentne pristupovali k modelu ZR-V s apelom na vysokú úžitkovú hodnotu.

Dopriali mu tiež estetiku, funkcie a interiér, ktorým sa nielen radi pochválite, ale predovšetkým vám bude dobrým partnerom na cestách. Všetko tu, zdá sa, ladí.
Vydané  Text: 

ZR-V. Ak vám tento názov modelu veľa nehovorí, vedzte, že stále ide o horúcu novinku. O tom, že sa model objaví v európskom predaji, sa otvorene hovorilo pred dvomi rokmi a iba v minulom roku sa ZR-V začlenilo medzi modely HR-V a CR-V.

Nielen metaforicky – ZR-V je totiž veľkostným kompromisom a Honda vďaka nemu ponúka zmysluplný sortiment SUV s dĺžkami 4,3, 4,5 a 4,7 metra.

Tak akurát aj druhýkrát

Prvý test od kolegu Martina Šebestu mal názov „Tak akurát“ a ten dokonale zodpovedá dojmu, ktorý získate po nasadnutí do vozidla. Šírka vozidla bezmála dva metre, tomu zodpovedajúci vnútorný priestor, kapota dlhá ako v elegantnom sedane a vzadu dosť miesta aj pre troch cestujúcich.

K tomu si pripočítajte svetlú výšku podvozka až 18 centimetrov, s tým súvisiaci vysoký posed, a to všetko v celkovej dĺžke karosérie 4 568 milimetrov. Poviete si, že toto auto je skutočne „tak akurát“ a zodpovedá tomu aj prax.

Pohodlne sa zmestíte do akéhokoľvek parkovacieho miesta, s priemerom otáčania 11,5 metra a širokouhlou kamerou sa s ľahkosťou zvládnete pohyb aj v podzemnej garáži a na diaľnici sa vďaka proporciám podvozka (predný rozchod 1 595 mm, zadný 1 615 mm, rázvor 2 657 mm) sa ZR-V preukáže ako zvlášť stabilné auto aj pri prudkom odbočení na výjazd.

Ideálne proporcie

Vyladené kilogramy a kubické decimetre

Objem batožinového priestoru dosahuje 380 dm³, napriek tomu je úžitková hodnota Hondy ZR-V nesporná. Uvedený objem dnes prekonávajú aj hatchbacky, avšak má zmysel venovať pozornosť detailom: pravidelný pôdorys kufra rozširujú bočné priečinky za krytmi blatníkov, ďalších desať litrov priestoru je pod podlahou. Priestor je osvetlený z oboch strán, na stenách sú dva výklopné háčiky pre zavesenie tašiek.

Kryt batožinového priestoru je pevný a dá sa elegantne uložiť na podlahu, pričom po sklopení zadných sedadiel vznikne rovná ložná plocha s objemom nákladného priestoru 1 322 dm³.

Nachádzame aj nedostatky, napríklad chýbajúca aretácia sedadiel v spodnej polohe, absencia otvora v zadných sedadlách, iba dve kotviace oká a tiež nemožnosť montáže výklopných sedákov Magic Seats. Užitočnými funkciami hodnými zmienky sú elektricky ovládané piate dvere, bezdotykové otváranie bez použitia rúk a ich automatické zatvorenie po vzdialení sa od vozidla.

Nielen v batožinovom priestore nie je núdza o praktické riešenia, ale aj vpredu. Nevšedne koncipovaná stredová konzola obsahuje hneď štyri odkladacie priestory: bezdrôtovú nabíjačku na mobil, dva veľké nápojové držiaky, hlboký box v lakťovej opierke a nenápadný priečinok pod ovládačmi brźd a voličom jazdných režimov. Vojde sa sem aj menší tablet, ktorý má k dispozícii nabíjacie konektory USB-A a USB-C, prostredníctvom ktorých na infotainmente Honda Connect 2 spustíte Android Auto a Apple CarPlay.

Za zmienku stojí mäkké čalúnenie stredovej konzoly, ktoré umožňuje, aby ste počas jazdy opierali pravé koleno o príjemný povrch.

Aj na necesty

Úžitková hodnota presahuje dispozície interiéru. Nosnosť strechy 65 a zvislé zaťaženie ťažného zariadenia 75 kg umožňujú pohodlný prevoz dlhých predmetov a bicyklov, pričom celkové užitočné zaťaženie dosahuje 455 kg. Honda ZR-V odtiahne príves do hmotnosti 750 kg.

V katalógu príslušenstva nájdete nosiče na strechu aj ťažné zariadenie, vrátane strešného boxu a ochranných líšt vo farbe karosérie, pričom pre dobrobružnejších je v ponuke aj exteriérový balík Robust s ochrannou lištou predného nárazníka, prahovými stúpačkami a zásterkami kolies.

Škoda, že sa u nás ZR-V nepredáva aj vo verzii 4×4 s 1,5-litrovým motorom, ako je tomu v zahraničí, už od najnižšej výbavy je ale v ponuke aj jazdný režim Snow pre jazdu po snehu.

Prehľadná ponuka

Honda ZR-V sa na Slovensku predáva od 39 990 € v stupňoch výbavy Elegance, Sport a Advance. Najvyššia výbava má cenníkovú cenu 43 990 €, ale do 30.3.2024 je v platnosti akciový cenník so zvýhodnením všetkých verzií až 5 000 €. Verzie zdieľajú rovnaký pohon hybridný predných kolies a relatívne malé cenové odstupy pritom motivujú ku kúpe najvyššej verzie s head-up displejom, panoramatickou strechou, koženým čalúnením a ďalšími cennými položkami.

Prednosti modelu ZR-V budeme overovať v našom dlhodobom teste počas troch mesiacov, počas ktorých sa sústredíme na technickú stránku hybridného pohonu, ktorý je pre tento model výhradný, a tiež technologickú výbavu, ktorá uznanlivo zdvihne obočie náročnejších.

Technické údaje Honda ZR-V e:HEV

  • Motor benzínový R4, 1 993 cm3
  • Výkon 105 kW (143 k) pri 6 000 ot./min.
  • Krútiaci moment 186 Nm pri 4 500 ot./min.
  • Elektromotor synchrónny s perm. magnetom
  • Systémový výkon 135 kW (184 k)
  • Systémový krútiaci moment 315 Nm
  • Pohon a podvozok: 1-st. prevodovka eCVT, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu multilink.
  • Brzdy kotúčové s vnútorným chladením.
  • Pneu. 225/55 R18.
  • Batožinový priestor 380/1 322 dm³
  • Rozmery: 4 568 × 1 898 × 1 613 mm
  • Rázvor 2 657 mm
  • Pohotovostná/celková hmotnosť 1 589/2 100 kg,
  • Objem nádrže 57 l.
  • Najvyššia rýchlosť 173 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,8 s
  • Spotreba (WLTP) 5,7 l/100 km
  • Emisie CO2 130 g/km
  • Cena/testované auto 39 990/44 740 €
  • Konkurenti: Toyota Corolla Cross, Suzuki S-Cross, Škoda Kamiq




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »