Test BMW X3 – čo viac si priať?

Stálicu medzi prémiovými SUV sme otestovali so slabším naftovým šesťvalcom a opäť sme sa presvedčili, prečo sa BMW X3 teší z úspechu.
Vydané  Text: 
Generačná výmena BMW X3 prišla v roku 2011 a priniesla so sebou okrem robustnejšieho vzhľadu aj podstatné zmeny pod povrchom karosérie. Výroba sa presunula z rakúskeho Grazu do Spartanburgu v USA, kde schádza z linky spolu s väčšími súrodencami X5 a X6. Oproti veľkým bratom je X3 s prijateľnejšou dĺžkou a šírkou oveľa lepšie použiteľnejšia v meste a úzkych priestoroch. Podarené dynamické krivky karosérie v našom prípade zdobil ešte príplatkový balík výbavy M šport, ďalšie prvky výbavy v hodnote takmer 23 000 € priblížili finálnu cenu testovaného auta k 74 000 €. Za nemalé peniaze sa nikto nemôže sťažovať, že by dostal málo. Pohodlné sedenie vo veľkorysých sedadlách sa stará o komfort na akokoľvek dlhej ceste, veľkým plusom je dobrý prehľad o okolitej situácii vďaka vysokej pozícii nad cestou. Luxusný pocit si vychutnajú aj pasažieri vzadu, ktorí tu majú kráľovský priestor. Za zadnými operadlami delenými v pomere 40 : 20 : 40 je batožinový priestor s objemom 550 dm3 a pravidelným tvarom, po ich sklopení splynú do roviny s podlahou a objem narastie až na 1 600 dm3. Prémiovosť auta cíti vodič okamžite po usadnutí za volant. Hodnotné materiály dobre vyzerajú, sú prijemné na dotyk a kvalitne spracované dielce vytvárajú v podstate bezchybný celok. Skvelý dojem z nemeckej precíznosti ešte viac umocňuje volant s hrubým vencom, prehľadné prístroje s jemnou grafikou a logické ovládanie všetkých systémov na palube. Luxusné pocity vodičovi aj posádke nenavodzuje iba prostredie interiéru, ale aj samotná jazda. V zákrutách sa X3 správa na SUV neobyčajne stabilne, auto drží stopu a nenakláňa sa ani napriek vysokej karosérii a svetlej výške 212 mm. Má to na svedomí predovšetkým tvrdšie naladenie podvozku, stále mu však zostáva dostatočný komfort tlmenia a na nerovných vozovkách sa mierne pohupuje. Na veľkých kolesách necítiť takmer žiadne rany od krivých ciest, k ušiam posádky sa dostane iba zvuk od väčších jám. V BMW jednoducho podvozky ladiť vedia a ten v X3 sa tiež vynikajúco podaril. Naftový šesťvalec s objemom 3 litre neobvykle športovú náturu X3 dopĺňa ešte viac. S výkonom 190 kW a krútiacim momentom 560 Nm rozhýbe ťažké SUV na stovku za 6,2 sekundy a dosiahne rýchlosť až 210 km/h. Razantný ťah motora má lineárny priebeh a do sedadla vie tlačiť výrazne a celkom dlho, k plynulej a rýchlej akcelerácii prispieva aj pohon xDrive a osemstupňový automat, ktoré patria k tomu najlepšiemu na trhu. Prevodovka radí rýchlo a bez trhania, dobre predvída úmysly vodiča a sprevodovanie sa stará aj o vynikajúcu spotrebu. Po týždni ukazoval palubný počítač veľmi dobrý priemer 7,3 litra na 100 km. S častejším využívaním režimu Sport, kedy sú reakcie pohonu ešte rýchlejšie sa dá jazdiť do 8,5 l/100 km. Odhlučnenie motora je však len priemerné, počas jazdy bez zapnutého rádia je ho jasne počuť a má pomerne drsný zvuk. Kritizovať na BMW X3 sa dá naozaj len málo. Je to skutočne dobré auto, s naftovým trojlitrom jazdí dobre, primerane dynamicky a pritom celkom úsporné. Svojimi vlastnosťami teda bude robiť majiteľovi najmä radosť, len pri kúpe treba prehltnúť dosť vysokú cenu. S motorom 30d začína na 51 000 €, treba však počítať aj s nemalými príplatkami, ktoré z neho urobia presne to vozidlo, po ktorom záujemca túži. Text a foto: MIR \+ Jazdné vlastnosti, vnútorný priestor, kvalita spracovania, výkon a spotreba motora. \- Cena, drsnejší zvuk motora. _Dĺžka × šírka × výška: 4 648 × 1 881 ×1 661 mm Rázvor: 2 810 mm Batožinový priestor: 550 dm3 Prevádzková/celková hmotnosť: 1 875/2 390 kg_ _Motor:_ prepĺňaný naftový R6, 2 996 cm3 _Výkon: 190 kW (258 koní) pri 4 000 ot./min._ _Krútiaci moment: 560 Nm pri 1 500 – 3 000 ot./min._ _Prevodovka:_ 8-st. automatická, pohon všetkých kolies _Zrýchlenie 0-100 km/h: 6,2 s Najvyššia rýchlosť: 210 km/h Spotreba: 6,8/5,6/6,0 l/100 km Emisie CO2: 159 g/km_ _Základná cena/testované auto: 51 000/73 983 €_








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.