TEST: Volvo V40 R-Design – Športovec iba naoko?

V40 s balíkom R-Design vyzerá na poriadneho divocha, ostrosť však spočíva najmä v dizajne. Pod kapotou totiž diktuje tempo dvojlitrový naftový päťvalec.
Vydané  Text: 
Neopozerané švédske tvary atraktívneho kompaktu dostali v rámci balíka R-Design množstvo prvkov, ktoré autu pridávajú poriadnu dávku korenia. V prednej časti sa od štandardnej V40 odlišuje nárazníkom s integrovaným LED denným svietením a lesklou čiernou maskou chladiča. Vzadu je zase výrazný difúzor a dve koncovky výfuku po jeho stranách, profil zdobia matné chrómové zrkadlá. Už v základe dobre vyzerajúca V40 tak vyzerá ešte lepšie. Zvlášť s metalickou farbou Rebel Blue, okrem nej je na výber ďalších šesť odtieňov. Výhodou je, že pre balík R-Design nemusíte siahnuť po výkonnom motore či vysokej výbave, objedať sa totiž dá ku každej verzii okrem základnej výbavy Base. Rovnako ako vonku, aj vnútri je poznať prvky R-Design na prvý pohľad. Sedí sa v športových sedadlách s kombináciou textilu a kože, vodič stúpa na hliníkové pedále, stupne volí podsvietenou pákou a v rukách drží trojramenný volant, ktorý by však mohol mať menší priemer. Veľké kormidlo typické pre Volvo sa k športovej náture auta veľmi nehodí. Kabína má čierne čalúnenie stropu a dozdobená je niekoľkými hliníkovými a chrómovými doplnkami. Prístrojový štít pozostáva z TFT displeja s troma rôznymi voliteľnými ukazovateľmi, teplota kvapaliny a stav paliva sa vždy zobrazuje po jeho stranách. Na rozdiel od štandardnej V40, kde si možno zvoliť farbu prístrojov, sú v R-Designe vždy ladené do modra, rovnako ako aj atmosférické osvetlenie kabíny. Typickou pre elegantné a špičkovo spracované interiéry vozidiel Volvo je plávajúca stredová konzola. Na logiku ovládania si treba zvyknúť, avšak po chvíli sa s ňou vodič ľahko zžije. Štvorčlennú posádku štandardnej konfekčnej veľkosti čaká v interiéri príjemný posed, celkom komfortná je aj samotná jazda. Menšie nerovnosti absorbuje podvozok vynikajúco, tie väčšie je už cítiť, vzhľadom na kolesá obuté na príplatkových 18-palcových diskoch nejde o žiadne prekvapenie, v základe sa dodávajú 17-palcové disky. Alternatívou, ktorú naše testované auto nemalo, je tuhší športový podvozok so zníženou svetlou výškou o 1 cm. Na našich cestách sa mu bude lepšie vyhnúť. Hoci Volvo ponúka balík R-Design ku každému motoru, dynamicky vyzerajúcemu autu pristane niečo výkonnejšie. Testovaný model poháňal najvýkonnejší naftový paťvalec D4 s príjemne bublavým zvukovým prejavom. Má objem dva litre, výkon 130 kW a krútiaci moment 400 Nm. Priebeh výkonu je lineárny, bez citeľnej turbodiery. Záťah motora je naozaj razantný a postará sa o dobrú zábavu s rýchlymi reakciami na plyn. Agregát bol spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou Geartronic. Automat môžeme za jeho reakcie iba pochváliť, za normálnych okolností sa snaží držať nízke otáčky v záujme minimálnej spotreby, pri ostrejšej jazde dobre predvída úmysly vodiča a vždy volí vhodné prevody. Možné je aj manuálne radenie, no využívali sme ho minimálne. Jeho logika na páke je opačná ako je zvykom, vyšší prevod sa radí pohybom od seba a podradenie k sebe. K zábavnému jazdeniu prispieva aj príjemné riadenie, ktoré sa síce nedá označiť za športové, ale presnosťou určite neurazí a k cestovnému charakteru auta sa hodí. Na dlhých výjazdoch poteší aj spotreba, počas testu sme dosiahli priemer 5,7 l/100 km, teda len o pol litra viac ako uvádza výrobca. Volvo V40 je určite cestou, ako sa odlíšiť od hlavného prúdu, balík R-Design zachádza ešte o pár krokov ďalej bez akýchkoľvek negatívnych dôsledkov spojených so športovejším charakterom. Ten zostáva iba v optickej rovine. S balíkom R-Design sa z V40 nestane hot-hatch, ostáva autom na každý deň s dávkou športovej individuality. Jediným výraznejším mínusom pre uspokojivú každodennú využiteľnosť tak môže byť len kufor, s objemom 335 dm3 je podpriemerný. Nadpriemerná je naopak bezpečnostná výbava, v základne systém automatického núdzového brzdenia do 50 km/h City Safety a airbag pre chodcov. \+ Výkonný motor, elegantný interiér, jazdné vlastnosti \- Malý kufor, opačné radenie páky automatickej prevodovky Text a foto: MIR








Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.