TEST: Renault Clio Grandtour 1.5 dCi

Malé Clio s poriadnym kufrom a s úsporným motorom je predzvesťou na poriadny výlet. Ten sme v rámci testu aj absolvovali.
Vydané  Text: 
**Turista začiatočník** Po usadnutí za volant sme sa trocha hádali so sedadlom, a snažili sme sa mu vysvetliť, ako sa správne sedí. Nasledovalo zvyknutie si na všetky rukám dostupné ovládače a môžeme vyraziť. Clio nevzbudzuje na ulici emócie, striedmy dizajn nepriťahuje pozornosť, ani keď púšťate chodcov na priechode. Príjemné mestské vozenie vystriedali prípravy na dlhý výlet. Batožinový priestor s dvojitým dnom s prehľadom vystačil štyrom cestujúcim a ich potrebám na dva dni. Dozadu sa zmestili dve štíhle dámy (nik robustnejší sa tam pohodlne nezmestil), dopredu sa spokojne usadili dvaja muži s výškou takmer 190 cm. Vodičove nohy sa sem-tam intímnejšie kontaktovali so stredovým tunelom. Strach z avizovaných 500 km absolvovaných bez prestávky vymenil smiech posádky po necelých 150 km, keď vodič zastaviť, aby si narovnal chrbticu. Správny a pritom pohodlný posed za volantom je kategórii malých áut trocha vzdialený pojem a Clio nie je výnimka. Prehľadné prístroje a tempomat spríjemňovali cestu. Problémom je diaľkové ovládanie navigácie, ktoré síce dovoľuje posádke pomôcť vodičovi pri hľadaní správnej cesty, no pri jeho pochopení bolo treba nájsť v sebe studňu trpezlivosti. Navyše nemalo špeciálny odkladací priestor, a tak sme ho museli neustále hľadať. Podvozok sa nakláňa viac, akoby ste čakali a pri plnom obsadení sa zvýrazní jeho plavná povaha. Priečne nerovnosti tlmí len dostatočne. Nebol však nepríjemným spoločníkom a počas testovacích kilometrov s vyloženým autom sa pri ostrejšej jazde nesprával falošne. Rýchlo prezradil, kde je jeho limit a my sme sa ho radšej ani nepokúšali tlačiť ďalej. Samostatnou kapitolou je motor. Chvíľami sme upodozrievali Renault, že ukazovateľ je schválne prekalibrovaný a ukazuje stále plnú nádrž. Pri vypočítaní spotreby sa však ukázalo, že apetít naftového štvorvalca je skutočne asketický. Agregát preto predurčuje Clio na turistické chúťky. Auto je však vhodné na menšie porcie kilometrov pre jeho relatívne nepohodlné sedenie. Text: Samuel Vanko Foto: PANER, Peter Michalec Technické údaje**Motor****naftový 1.5 R4**Zdvihový objem1 461 cm3Výkon78 kW (105 k) pri 4 000 ot./min.Krútiaci moment240 Nm pri 2 000 ot./min.**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 228 x 1 719 x 1 513 mmRázvor2 575 mmBatožinový priestor439/1 277 lPohotovostná hmotnosť1 235 kg**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť190 km/hZrýchlenie 0-100 km/h11,4 sSpotreba uvádzaná výrobcom5,7/4,1/4,6 l/100 kmEmisie CO2123 g/km**Cena**Základná cena verzie14 390 €Testovaný exemplár16 480 €








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.