TEST: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Kým si človek nájde spoľahlivého a nenáročného priateľa na život, trvá to roky. Toyota ponúka časovo menej náročnú cestu hľadania.
Vydané  Text: 
**Kamarát do dažďa** Model Avensis je rokmi overené vozidlo, ktoré svoje kvality prezentuje najmä v rebríčkoch hodnotenia spoľahlivosti. So slabším naftovým agregátom síce neohúri emóciami, no spoľahlivo dovezie posádku do cieľa a pritom je priateľsky nenáročný. Dizajn je o niečo extravagantnejší ako pri predchodcoch, napriek tomu sme na ulici nevzbudzovali toľko pozornosti, aby sme zodpovedne povedali, že Avensis je auto, za ktorým sa každý otočí. Vonkajší výzor je prísne jednoduchý a konzervatívny. Proti predchádzajúcemu modelu karoséria narástla o pár centimetrov, čo privítali hlavne užívatelia vnútorného priestoru. Interiér Toyoty je účelový a neponúka pasažierom priveľa priestoru na špekulovanie… ovládanie je intuitívne a jednoduché, nenašli sme jediný prvok výbavy, ktorý by vyžadoval zdĺhavé štúdium manuálu. Jedinou zvláštnosťou je umiestnenie elektrohydraulickej parkovacej brzdy, ktorej ovládanie je ukryté pod štartovacím tlačidlom. Počas prvých dotykov s testovacím vozidlom sme ju hľadali ako ihlu v kope sena. Pri dlhších cestách sme ocenili pomerne pohodlne tvarované sedadlá, ktoré síce neoplývali bočným vedením, no ani po 400 kilometroch za volantom sme nevystúpili z auta extrémne „použití“. Do batožinového priestoru sme bez problémov pobalili štyroch pasažierov smerujúcich za oddychom počas predĺženého víkendu. Pod kapotou pracoval základný naftový agregát 2.0 D-4D s výkonom 93 kW. Aj relatívne menej výkonný motor si s Avensisom dokázal celkom slušne poradiť a za svoje spoľahlivé služby si vypýtal takmer výrobcom udávanú dávku nafty. Spotreba 5,4 litra je len o dva decilitre vyššia ako vypočítala Toyota počas oficiálnych meraní. Vďaka dobrej výchove a kultúre chodu sa do interiéru prenáša minimum vibrácií a hluku, čo oceníte práve pri presúvaní sa na dlhšie vzdialenosti. Priebeh výkonu a krútiaceho momentu je kontinuálny a neprekvapí výraznými prepadmi či rastom ani pri zmene rýchlostného stupňa. Neutrálne naladený podvozok je konzervatívne nedotáčavý a razantnú jazdu nemá príliš v láske. Navyše, odťažité riadenie a neosobná komunikácia kolies s vodičom predurčujú Avensis na pokojné každodenné spolužitie s človekom, pre ktorého je auto hlavne dopravný prostriedok. Text: Samuel Vanko Foto: PANER **Hodnotenie \*\*\*\*** Plusy Priestranný interiér, nízka spotreba, kultúra chodu motora, komfort pruženia. **Mínusy** Ovládanie parkovacej brzdy, bočné vedenie sedadiel, obmedzený prístup do batožinového priestoru. Technické údaje **Motor****naftový 2.0 R4** Zdvihový objem1 998 cm3 Výkon93 kW (126 k) pri 3 600 ot./min Krútiaci moment310 Nm pri 1 800 – 2 400 ot./min **Karoséria** Dĺžka x šírka x výška4 695 x 1 810 x 1 480 mm Rázvor2 700 mm Batožinový priestor509 l Pohotovostná hmotnosť1 565 kg **Jazdné výkony** Maximálna rýchlosť200 km/h Zrýchlenie 0-100 km/h9,7 s Spotreba uvádzaná výrobcom6,6 l/100 km **Cena** Základná cena modelu25 100 € (756 162,6 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.