TEST: Mini Cooper S Cabrio

Jazda hore bez môže mať mnoho príchutí. Tá s označením Mini Cooper S Cabrio patrí určite medzi najvýraznejšie.
Vydané  Text: 

Testovaný exemplár si na prvý pohľad pravdepodobne zmýlil destináciu. Výrazný zelenkavožltý lak kombinovaný s čiernymi diskami patrí skôr na pobrežnú promenádu v Miami než do vyprahnutých ulíc Bratislavy. Ale na druhej strane tu aspoň viac vynikne. Imidžová konkurencia v Miami je podstatne väčšia. Aktuálny model sa oproti prvému Mini z dielní koncernu BMW veľmi nezmenil. Prepracované detaily spoznajú len znalci, aj s metrom by ste okolo nového Mini Cabrio behali márne. Interiér sa tiež štylisticky len málo odchýlil od predchodcu. Zvlášť pod zatiahnutou strechou robí kabína Mini česť svojmu menu. Kabriolet má totiž výrazne väčšie C-stĺpiky, ktoré citeľne znižujú presvetlenie interiéru a dodávajú mu tak väčšiu intimitu. Vodič i spolujazdec sa dokážu usadiť relatívne pohodlne, no dvojica miest vzadu znesie hádam len detské sedačky či jedného dobrovoľníka krížom cez obe miesta. My sme radšej dali prednosť deflektoru.
Mini Cabrio disponuje klasickou plátennou strechou, čo je hlavne pre batožinový priestor veľká výhoda. Nerobte si však ilúzie, do jaskynky za sedadlami, ktorej veko sa sklápa smerom dole, naložíte tak plavky, uteráky a deku. Piknikový kôš sa nám cez pomerne malý otvor prepchať nepodarilo, aj keď priestor by vnútri bol. Treba na to ísť opačne cez sklopné zadné sedadlá, čo ale nemusí byť vždy pohodlné. Elektricky ovládaná strecha so skleneným zadným oknom je dvojdielna. Na prvý dotyk s páčkou sa otvorí asi tak po hlavy posádky vpredu, na druhý dotyk pokračuje do úplného zloženia. Túto procedúru auto zvládne aj na diaľku, takže kým ležérnym krokom prejdete od brány na parkovisko, je kabrioletík pripravený. Na zatváranie však treba myslieť vopred, lebo túto úlohu diaľkový ovládač nepozná. h. Turbodúchadlom prepĺňaný agregát 1.6 produkuje šťavnatých 175 k, ktoré cez šesťstupňovú prevodovku dostávajú predné kolesá. Stlačiť magické tlačidlo Sport ešte pred jazdou je priam povinnosť. Citeľne sa tak zlepší reakcia motora na plyn a aj riadenie je o čosi priamejšie.
Ľahučké Mini Cooper S Cabrio je podľa očakávania mimoriadne živé a vrtké. Podvozok vodičovi nezatají žiadnu informáciu a neustále sa drží zvolenej cesty. Človek to však za volantom nemá jednoduché, pretože sily riadenia a pohonu vcelku rady diskutujú, aj keď nie až tak intenzívne ako v modeli JCW. Riadenie si preto vyžaduje pevnú a citlivú ruku. V zákrutách sa malému kabrioletu vyslovene páči, tuhá karoséria dodáva vodičovi istotu. Jazdné zážitky sa svojou intenzitou a priamočiarosťou blížia ku klasickým roadsterom. Jediný teoretický dôvod, prečo by sme namiesto verzie Cooper S siahli po BMW Z4, je pohon zadných kolies. Mini Cooper S Cabrio je jedným z mála áut, ktorým sa darí kombinovať nezameniteľný imidž a špičkové jazdné vlastnosti. Cena za túto hračku je ale pre mnohých pomerne astronomická, hlavne v pomere k úžitkovej hodnote. Kabriolet však nie je masová záležitosť a už vôbec nie praktické rodinné auto. Budúceho majiteľa tak aspoň poteší fakt, že aj s týmto diablikom sa dá jazdiť za rozumné peniaze. Náš výsledný priemer bol tesne nad 8 l/100 km, no ak sa dokáže vodič držať na uzde, dá sa ísť aj za 6 l/100 km. Text: Martin Ruisl Foto: Erik Toček a autor **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Jazdné vlastnosti, presné riadenie, ochotný agregát so zaujímavým zvukovým prejavom, kvalita spracovania, svižná manipulácia so strechou. **Mínusy** Priestor vzadu, výhľad smerom dozadu, prístup do kufra. Technické údaje**Motor****prepĺňaný benzínový 1.6 R4**Zdvihový objem1 598 cm3Výkon128 kW/175 k pri 5 500 ot/minKrútiaci moment240/260\* Nm pri 1 600 – 5 000 ot/min**Karoséria** Dĺžka x šírka x výška3 714 x 1 683 x 1 414 mmRázvor2 467 mmBatožinový priestor125/170/660 lPohotovostná hmotnosť1 305 kgUžitočné zaťaženie355 kgJazdné výkony 0-100 km/h7,4 sMaximálna rýchlosť222 km/hSpotreba mesto/mimo mesto/priemer8,1/5,4/6,4 l/100 kmEmisie CO2153 g/km**Cena** Základná cena verzie26 900 € (810 389 Sk)Testovaný exemplár34 610 € (1 042 660 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.