TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur

Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.

Vydané  Text: 

Ford Kuga nezavítala do našej redakcie prvýkrát. Dovolím si preto preskočiť úvodné zoznámenie a zhrnúť to, čo už všetci vieme. Aktuálna generácia Fordu Kuga vyzerá stále veľmi dobre, poskytne množstvo miesta pre celú rodinu a vodiča poteší „fordovsky“ naladeným podvozkom. To znamená skvelý balans medzi komfortným pružením a dobrými jazdnými vlastnosťami. Kuga nepôsobí ťažkopádne ani neohrabane, práve naopak. Jazda v nej ma v každej motorizácii a výbave, ktorú som mal možnosť vyskúšať, jednoducho bavila. Napriek tomu, že Ford Kuga je pomerne veľké SUV, na ceste jazdí ako kompaktný hatchback.

Cítiť vysokú tuhosť karosérie (o 10 % vyššia než predtým) a príjemnú ľahkosť, ktorú jej mnohé SUV môžu len ticho závidieť. DNA Fordu sa tu skrátka nezaprie a práve Ford je jeden z mála výrobcov, ktorí dokážu svoje SUV modely „vycvičiť“ rovnako dobre ako sedany či hatchbacky. Pozor, to neznamená, že sa Kuga v zákrutách nenakláňa. Nakláňa, predvídateľne, a lineárne. V zákrutách na nerovnostiach neodskakuje. Utlmenie rázov je vynikajúce a rovnako to platí aj o odhlučnení podvozka. V tomto ohľade jazdí Ford vyslovene ako prémiové auto, v niektorých smeroch dokonca ešte o kúsok lepšie.

Ukážkový interiér

Rovnakú radosť máme aj z klasického usporiadania interiéru s fyzickým panelom klimatizácie. Ani by sme pred pár rokmi nepovedali, ako sa budeme tešiť z jasných a ľahko dostupných tlačidiel, ktorých význam zostal jednoznačne definovaný. Rovnako tak ovládanie hudby a všetkého ostatného. Ak sa za cenou skrýva aj to, že namiesto všeovládania cez displej budeme mať tlačidlá, tak sa hlásime k tomu, aby automobilky spravili o krok späť v technológiách. Spravia tým o krok vpred k bezpečnosti. Na druhej strane, voči 12,3-palcovej digitálnej prístrojovej doske s vysokým rozlíšením nemáme námietky. Okrem viacerých možností zobrazenia údajov, informuje aj o teplote motora, čo sa stáva čoraz zriedkavejšie.

Inzercia

V tomto prípade prevláda jednoduchosť, funkčnosť a pragmatizmus pred módnymi výstrelkami. Samotné materiály síce na prvý pohľad nepôsobia vyslovene prémiovo, ale takmer všetky sú mäkčené a pôsobia trvácnym dojmom. Ford si zaslúži pochvalu aj za to, že nepoužil priveľa lesklých čiernych plastov, na ktorých by bolo vidieť odtlačky či škrabance. Vyšší ľudia vpredu ocenia tiež mäkčenú opierku pre pravú nohu, vodič ani spolujazdec sa vďaka tomu nemusia opierať o tvrdý plast. Za volantom sa sedí pomerne vzpriamene, polohu si nájde každý a v meste sa nám páčil dobrý výhľad z auta cez veľké čelné aj bočné sklá. Niekomu však môžu vadiť pomerne viditeľné výhrevné vlákna, ktoré pôsobia pomerne rušivo. Vo všeobecnosti sa však do interiéru Kugy stále rád vraciam a cítim sa tu ako doma.

 

Hrdinský trojvalec

Mnohých stále prekvapuje skutočnosť, že pod skratkou 1.5 EcoBoost sa skrýva len trojvalcový agregát. To však nie je dôvod na nespokojné hundranie. Pokiaľ ide o samotnú konštrukciu, predajca ma pri preberaní upozornil na prítomnosť kombinovaného vstrekovania paliva. To je dobrá správa pre tých, ktorí často jazdia krátke trasy a boja sa problémov s riedením oleja alebo zanášania ventilov. To poznáme predovšetkým z priamovstrekových motorizácií. Druhou zaujímavosťou je vylepšenie rozvodového mechanizmu, kde pribudla pevnejšia reťaz, takže už viac nehrozia katastrofálne zlyhania ako v minulosti.

Z používateľského hľadiska bol trojvalec počas týždňa mimoriadne príjemným spoločníkom, bez zásadných vibrácií či nepríjemných prejavov. Pochvalu si zaslúži aj samotné sprevodovanie, vďaka ktorému viete z Kugy vytĺcť pomerne slušnú dynamiku pri zachovaní rozumnej spotreby na úrovni 7 litrov/100 km. V závislosti od podmienok sa mi niekoľkokrát podarilo podliezť aj hranicu 6,6 l/100 km, čo je výborná hodnota vzhľadom na veľké SUV a absenciu akéhokoľvek hybridného pohonu pod kapotou.

Cena/výbava

Potešilo nás, keď si slovenské zastúpenie automobilky Ford zaumienilo vytvoriť konfiguráciu relatívne dostupného modelu Kuga tak, aby sa vám z nej hneď nezatmelo pred očami. Výsledkom je akciová verzia Trendy s cenou od 27 190 eur. Tak sme boli zvedaví, či je to záležitosť mnohých kompromisov, alebo dokáže pokryť potreby aj náročnejšieho vodiča? Z hľadiska výbavy nám reálne chýbal iba monitor mŕtveho uhla, ktorý si však do tejto akciovej výbavy dokúpiť ani nemôžete. Adaptívny tempomat, ani automatické prepínanie diaľkových svetiel nám až tak veľmi nechýbali. Ide totiž o prvky, ktoré zvládnete nahradiť svojou ostražitosťou a predvídaním.

Okrem farby tak v zozname doplnkovej výbavy figurovalo iba to, čo sme v zime naozaj ocenili – vyhrievanie sedadiel, volantu a to, čím Ford boduje dlhodobo – vyhrievanie čelného skla. Zaplatíte za to 890 eur a budú to veľmi dobre investované peniaze. Nástup tepla pocítite veľmi rýchlo a teplému čelnému sklu nedokáže odolávať ani námraza. Celková cena síce o chlp presiahla 30-tisícovú hranicu, no dostanete za to veľmi hodnotné auto plné asistenčných systémov vrátane udržiavania v jazdnom pruhu. Oceňujeme, že zasahuje veľmi citlivo, nebojujete s ním a keď ho práve nepotrebujete, vypnete ho tlačidlom na páčke smeroviek. Nádhera!

 

Naše hodnotenie

Ford Kuga je výborné SUV, a teraz ešte aj za skvelú cenu. Edícia Trendy má všetko podstatné, čo by ste v aute tejto kategórie hľadali a nebude vás zbytočne rozptyľovať množstvom asistenčných systémov. Pokiaľ ide o benzínový trojvalec, predsudky zahoďte za hlavu. Vďaka nemu je Kuga stále pomerne ľahká, prekvapí dynamikou a nezruinuje vás ani spotrebou.

Ford Kuga 1.5 EcoBoost – Technická tabuľka

  • Dĺžka 4 614 mm
  • Šírka 1 882 mm
  • Výška 1 690 mm
  • Rázvor 2 710 mm
  • Objem palivovej nádrže 54 l
  • Pohotovostná hmotnosť 1 489 kg
  • Maximálna hmotnosť 2 075 kg
  • Objem batožinového priestoru (min.) 612 dm3
  • Objem batožinového priestoru (max.) 1 534 dm3
  • Počet valcov 3
  • Objem valcov 1 497 cm3
  • Najvyšší výkon 150 k
  • Najvyšší výkon 110 kW
  • Najvyšší výkon pri ot./min. 6 000
  • Najvyšší krútiaci moment 240 Nm
  • Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 600 – 4 000
  • Kombinovaná spotreba 6,6 – 7,2 L
  • Maximálna rýchlosť 195
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 9,7




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!


ODPORÚČANÉ



Inzercia

Advertisement