Slnko, seno, rovinka / Test elektrického mopedu HECHT BETIS

Hľadáte jednoduché, dostupné, skladné presúvadlo na dvoch kolesách? Babetu vám dnes už odporučiť nemôžeme, ale Hecht ponúka jej elektrickú alternatívu.

Vydané  Text: 

Malý moped za cenu priemerného e-bajku? To znie ako dobrá ponuka. Šliapať do pedálov nemusíte (aj keď vám v tom nič nebráni), maximálna rýchlosť je na úrovni 40 km/h, v cene sú kompletne odpružené kolesá, kotúčová brzda vpredu aj vzadu , LED osvetlenie aj s diaľkovým svetlom, smerovky, nejaké odkladacie priestory. Vlaste by sa mohlo zdať, že e-bajk je v porovnaní s elektromopedom Hecht Betis ešte aj drahý. Všetko má však svoje pre aj proti.

Test Hecht Betis
Pohodlné odpruženie je jednoznačnou devízou malého elektrického skútra. Napriek úzkym pneumatikám z vás ozaj nevytrasie dušu

PODĽA SCENÁRA

Ak bývate niekde na dedine a potrebujete dopravný prostriedok na jednoduché a rýchle dochádzanie niekam do blízkosti, predstavuje Hecht Betis skvelý a lacný spôsob osobnej prepravy.

Test Hecht Betis
Test Hecht Betis
Test Hecht Betis
Na prístrojoch vyššiu rýchlosť ako 50 km/h neuvidíte, aj to iba dole strmým kopcom. Ale to vôbec neprekáža. Horšie je na tom ukazovateľ stavu batérie, ktorý mení svoje nálady rýchlejšie než bývalý minister financií

Je tu však pár podmienok vyplývajúcich z výkonu, dojazdu a rýchlosti nabíjania tejto mašinky. Výkon elektromotora umiestneného v zadnom kolese dosahuje hodnotu skromných 800 W, ktorý si môžete dodatočne dávkovať prepínačom na pravom riadidle. Tri úrovne ponúkajú maximálnu rýchlosť okolo 20, 30 a 40 km/h. Viac len dolu kopcom. A hore kopcom menej. Výrazne. Patrím medzi ľahších jedincov a aj pri plne nabitej batérii a maximálnom výkone mi hore Kramármi skúter spomalil pod 19 km/h.

Keď som následne zistil, že k dispozícii sú aj stúpačky pre zadného pasažiera, nemohol som sa neusmiať. Takže odporúčam skôr tým, ktorí bývajú v rovinatej oblasti.

Test Hecht Betis
Test Hecht Betis

Ochrana pred živlami taktiež neexistuje a skrz veľmi štíhle telo mopedu pripomína jazda z hľadiska aerodynamiky skôr bicykel. Takže v zime sa buď dobre oblečte, alebo jazdite v teple, keď svieti slniečko. Aj keď na palube je aj istý systém kúrenia pozostávajúci z pedálov. Môžete do nich šliapať hoc aj naprázdno (nad 18 km/h už nebudete s nohami stíhať) a garantujem vám, že vás to zohreje.

Test Hecht Betis
Povinná výbava má svoje miesto v šikovnej schránke pod predným svetlom. Na opačnej strane nájdete háčik na nákupnú tašku
Test Hecht Betis

A dojazd? Výrobca udáva 40 km, čo ale úprimne nedokážem posúdiť. Ukazovateľ stavu batérie totiž ukazuje, čo chce. Batéria, ktorá ukazuje pri naštartovaní úroveň nabitia 100 %, ukazuje pri jazde úroveň 50 % a hore kopcom hoc aj 12 %. No a teraz buďte múdri! Aj ma lákalo ísť až do vybitia, lenže potom čo? Moped je príliš ťažký na jazdu čisto na pedále a pozícia voči pedálom na toto tiež vonkoncom nie je stavaná. Batériu treba na nabitie vybrať a samotné nabíjanie potom trvá 4 až 6 hodín. Takže som nič neriskoval a na jedno nabitie som spravil v zime 20 kilometrov. Nastrašený chaotickým ukazovaním stavu batérie, ktorá v miernom kopci vykazovala 11 %, som potom dal radšej batériu na nabíjačku.

Inzercia

Inzercia

Inzercia
Test Hecht Betis

Treba však povedať, že na rovinke je výkon skutočne dostatočný a zo semafora sa pohnete svižne. Ovládanie mopedu je veľmi jednoduché a skutočne pripomína bicykel. Manévruje sa s ním mimoriadne ľahučko a dvaja chlapi ho bez väčších problémov zdvihnú zo zeme. Maximálna rýchlosť 40 km/h (ale iba na rovinke) však znamená, že ak nechcete byť prekážkou pre ostatných účastníkov v hustej premávke, budete musieť vymetať krajnice. Preto skútrik odporúčam na dedinu, niekam, kde nie je veľká premávka a najmä niekomu, kto ozaj denne spraví do 40 kilometrov.

Test Hecht Betis
Test Hecht Betis

Réžia

Samotná obsluha mopedu je veľmi jednoduchá. Pred krádežou ho čiastočne chráni alarm, ktorý musíte pred štartom deaktivovať, inak sa nerozbehnete (aj tak by som si však rozmyslel, kde ho zaparkujem nezamknutý o nejaký nehybný objekt). Potom je to už len vecou zasunutia kľúča do spínacej skrinky, jeho otočenia a môžete ísť! Potichu, bez emisií.

Inzercia

Inzercia
Test Hecht Betis

Nabíjačka je relatívne kompaktná, takže ak chcete nabíjať pred cestou tam aj späť, môžete ju vziať so sebou do batoha. Li-ion batéria s napätím 48 V a kapacitou 12 Ah je ukrytá pod sedadlom a chránená zámkom, hneď vedľa nej je poistka. Batéria je prekvapivo ľahká, má vlastnú rúčku a z mopedu ju vyberiete ako nič. Stačí odpojiť kábel a vytiahnuť.

Test Hecht Betis
Li-ion batéria je ľahká a nie je problém vybrať ju z mopedu a nabiť v kancelárii. Akurát nabíjačka je dosť hlučná a celý proces bude trvať niekoľko hodín

Nabíjať môžete pomocou adaptéra kdekoľvek, kde je 230 V zásuvka, akurát myslite na to, že nabíjačka má vstavané chladenie a dosť ho počuť. Ak to neprekáža nikomu v miestnosti, tak sa nič nedeje. Nabíjačka vám tiež neprezradí nič o aktuálnom nabití batérie, iba to, že červená dióda znamená, že sa ešte nabíja a zelená znamená, že už je nabitá.

Takže asi už chápete ten nadpis.

Moped Hecht Betis je super, ale musíte vedieť, čo ponúka a čo si od neho sľubujete. Je to skvelé vozenie na dedine, keď je slnko, teplučko, keď nepotrebujete jazdiť vyslovene veľa a keď na ceste nie sú žiadne kopce.

Technické údaje Hecht Betis

  • Motor elektromotor
  • Výkon 0,8 kW (1 k)
  • Krútiaci moment výrobca neudáva
  • Pohon zadného kolesa reťaz
  • Pneumatiky predná; zadná 2,25 × 14; 2,25 × 14
  • Kapacita akumulátora 0,72 kWh
  • Pohotovostná hmotnosť 65 kg
  • Cena od 1 249 €

Zdroje:  AUTOVINY.SK








Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!