TEST: Dacia Duster Extreme s rozvahou zvláda každý terén. Vytknúť jej máme len máločo…
Keď nejaké auto dostane označenie Extreme, automobilka si zarobí na vážny problém. Je Dacia Duster Extreme hodná svojho mena alebo ide skôr o štýlovú limitku?
Vydané Text: David Hecl


Oranžové doplnky nájdeme na maske chladiča a na spätných zrkadlách.

Čierne 17-palcové disky kolies mali obuté klasické zimné kolesá. Na terénnu jazdu postačovali, no viem si predstaviť, že s ťažším terénom by mohli mať problém.

Aj v interiéri nájdeme oranžové doplnky. Sů príjemným spestrením inak strohého dizajnu. Čo si ale zaslúži pochvalu je primeraná dávka digitalizácie spojená s hardvérovými tlačidlami.

Oranžová je aj na nápise DUSTER na strešnom nosiči. Kladne hodnotím prekrytie rámu dverí. Samotný okraj prekrytia je však pomerne ostrý.

Dacia Duster Extreme umožňuje zobrazenie okolia vozidla pomocou štyroch exteriérových kamier. Ich rozlíšenie je dostatočné.

Prevodovka je poskladaná univerzálne. Zvládne jazdu po diaľnici a nestratí sa ani v teréne. Kvôli kratším dráham stupňov 1-5 však motor mierne vytáča. V meste som preto často radil už piaty prevodový stupeň, aj keď osobne by som stále zostával na treťom alebo štvrtom.

Motor je pre Duster s prívlastkom Extreme jedným z dvojice, ktoré sú jednoznačnou voľbou. Benzínový agregát má síce vyššiu spotrebu, no po dynamickej stránke nesklame. Druhopu možnosťou s pohonom všetkých štyroch kolies je naftová jednotka Blue dCi 115 4x4.
Inzercia
Inzercia
4X4, Benzín, Dacia, Dacia Duster, Dacia Duster Extreme, Duster, Extreme, Limitovaná Séria, Recenzia, Suv, Terén, Test

David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.