TEST Hyundai Kona N: HOT SUV s výkonným srdiečkom naráža na rivalitu z vlastných radov
Nový prírastok v rodine N sa vydal do neprebádaných vôd. Ponúkne malé HOT SUV s výkonným srdiečkom, športovým podvozkom a krátkym rázvorom rovnaký zážitok z jazdy ako jeho starší súrodenci? Máme pred sebou univerzálne N-ko na všetky príležitosti?
Vydané Text: Martin Gašparík

















TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Hyundai Kona N 8 DCT | |
Motor | Preplň. benzínový R4, 1 998 cm3 |
Výkon | 206 kW (280 k) pri 5 500 – 6 000 ot./min. |
Krútiaci moment | 392 Nm pri 2 100 – 4 700 ot./min. |
Pohon a podvozok: 8-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies s el. riadeným samosvorným diferenciálom, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové s vnútorným chladením. Pneu. 235/40 R19. | |
Batožinový priestor | 361/1 143 dm³ |
Rozmery: 4 215 × 1 800 × 1 565 mm, rázvor 2 600 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 510/2 010 kg, objem nádrže 50 l. | |
Najvyššia rýchlosť | 240 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 5,5 s |
Spotreba (WLTP) | 8,6 l/100 km |
Emisie CO₂ | 194 |
Cena/testované auto | 35 490/36 080 € |
Inzercia

Martin Gašparík
Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂