Testy

Športový duch v novom kabáte. Minitest Škoda Fabia Monte Carlo

Fabia štvrtej generácie sa už v našich testoch objavila, no nie v športovo ladenej výbave Monte Carlo. A musím uznať, že vzhľadovo sa tento model naozaj podaril! Sýta červená farba v kombinácií s čiernou strechou a prednou maskou, spolu s odtrhovými lištami na prednom nárazníku a prahoch, dodávajú tejto verzii nádych motoršportu. Ten cítiť aj v interiéri, kde máme na palube úžasné športové sedačky, ktoré sú výsadou výbavy Monte Carlo.

A že sa nejedná o žiadne béčka! Tak, ako dobre sedačky v interiéri vyzerajú, tak dobre sa v nich aj sedí. Okrem toho, že sú prekvapivo pohodlné na každodenné jazdenie, taktiež dodávajú interiéru ten správny športový nádych. Ich výrazné bočnice prispievajú k presvedčivému držaniu tela v zákrutách.

Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)

Istota základ života

Monte Carlo sa kľukatých úsekov rozhodne nebojí, práve naopak. Vyvážené naladenie podvozka má za dôsledok, že prejazdy zákrutami prebiehajú s prekvapivou ľahkosťou. Tú cítiť aj priamo na volante obšitom v perforovanej koži, ktorý by ale mohol byť predsa len o niečo hrubší. Samotné riadenie nepatrí k tým najrýchlejším, čo mi však plne vyhovovalo. Každý pohyb na volante vykoná presne takú zmenu smeru, akú by som aj očakával. A to je dobre! Keďže istota v zákrutách je základ dobrého pocitu z jazdy.

Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)

K športovému dizajnu by mal patriť aj poriadny motor. Miesto pod kapotou vypĺňa preplňovaný štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a 250 Nm. Tento agregát síce nie je žiadny lámač krkov, no rozhodne v ľahkej karosérií Fabie nehrá druhé husle. Ako každý moderný turbomotor, ani tento sa neoplatí vytáčať až do červeného. Najlepšie sa mi osvedčilo radenie pri 5000 otáčkach. Po preradení sa motor dostal do pásma s najvyšším točivým momentom a udržal si výbornú pružnosť.

Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)

Nezabudnite na motýliky

Aby som si radenie prevodových stupňov v manuálnom režime užíval viac, chýbali mi v testovanom modeli pádla pod volantom, ktoré by mi dodali väčší pocit prepojenia s autom. V automatickom režime radenia D nechávala dvojspojková prevodovka otáčky spadnúť veľmi nízko. V športovom režime radenia S bola naopak práca prevodovky DSG vynikajúca. Prevodovka ochotne podradí pri dobrzďovaní do zákruty a súčasne zaradenú rýchlosť podrží až do výjazdu zo zákruty presne tak, ako by som to očakával.

Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)

Záver

Stojím si za názorom, že verzia Monte Carlo patrí k tým najkrajším modelom tejto značky. V najvýkonnejšej verzií dostanete okrem športovejšieho vzhľadu a výborných športových sedačiek aj slušnú dynamiku spojenú s výborne naladeným podvozkom. Ale ako sa ale hovorí „ za dobré sa platí“.

Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)
Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)
Kalkulácia financovania ŠKODA Financial Services
Financovanie ŠKODA NaMieru sa dokonale prispôsobí Vašim potrebám. Bez poplatkov, nízka splátka a 3 možnosti pri ukončení splácania.  
Model Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo
Cena vozidla 25 575,00 €
Typ financovania ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia 40% (10 230,60 €)
Výška úveru 15 345 €
Dĺžka splácania 48 mesiacov
Spracovateľský poplatok 0 %
Výška mesačnej splátky 130 € vrátane poistenia (HP, PZP, GAP,…)*
Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Viac informácií o možnostiach financovania vozidiel značky ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk

Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)
Technické údaje Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo
Motor Preplň. benzínový R4, 1498 cm3
Výkon 110 kW (150 k) pri 5000- 6000 ot./min
Krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot./min
Pohon a podvozok 7-st. automatická prevodovka DSG, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 215/40 R18.
Batožinový priestor 380/ 1 190 dm³
Rozmery 4 108 × 1 780 × 1 459 mm, rázvor 2 564 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 220 – 1 364 /1 670 – 1 720 kg, objem nádrže 50 l.
Najvyššia rýchlosť 225 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 8,0 s
Spotreba (WLTP) 5,6 – 6,1 l/100 km
Emisie CO₂ 127 - 138
Cena/testované auto 18 300 € / 25 575 €
Konkurenti SEAT Ibiza, Renault Clio, Hyundai i20
Martin Gašparík
Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant :) . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR :)

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie