Športový duch v novom kabáte. Minitest Škoda Fabia Monte Carlo

Je nová Fabia Monte Carlo naozaj hodná nosiť označenie, odkazujúce na úspechy značky Škoda vo svetovej rally?
Vydané  Text: 
Fabia štvrtej generácie sa už v našich testoch objavila, no nie v športovo ladenej výbave Monte Carlo. A musím uznať, že vzhľadovo sa tento model naozaj podaril! Sýta červená farba v kombinácií s čiernou strechou a prednou maskou, spolu s odtrhovými lištami na prednom nárazníku a prahoch, dodávajú tejto verzii nádych motoršportu. Ten cítiť aj v interiéri, kde máme na palube úžasné športové sedačky, ktoré sú výsadou výbavy Monte Carlo. A že sa nejedná o žiadne béčka! Tak, ako dobre sedačky v interiéri vyzerajú, tak dobre sa v nich aj sedí. Okrem toho, že sú prekvapivo pohodlné na každodenné jazdenie, taktiež dodávajú interiéru ten správny športový nádych. Ich výrazné bočnice prispievajú k presvedčivému držaniu tela v zákrutách.
### Istota základ života Monte Carlo sa kľukatých úsekov rozhodne nebojí, práve naopak. Vyvážené naladenie podvozka má za dôsledok, že prejazdy zákrutami prebiehajú s prekvapivou ľahkosťou. Tú cítiť aj priamo na volante obšitom v perforovanej koži, ktorý by ale mohol byť predsa len o niečo hrubší. Samotné riadenie nepatrí k tým najrýchlejším, čo mi však plne vyhovovalo. Každý pohyb na volante vykoná presne takú zmenu smeru, akú by som aj očakával. A to je dobre! Keďže istota v zákrutách je základ dobrého pocitu z jazdy.
K športovému dizajnu by mal patriť aj poriadny motor. Miesto pod kapotou vypĺňa preplňovaný štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a 250 Nm. Tento agregát síce nie je žiadny lámač krkov, no rozhodne v ľahkej karosérií Fabie nehrá druhé husle. Ako každý moderný turbomotor, ani tento sa neoplatí vytáčať až do červeného. Najlepšie sa mi osvedčilo radenie pri 5000 otáčkach. Po preradení sa motor dostal do pásma s najvyšším točivým momentom a udržal si výbornú pružnosť.
### Nezabudnite na motýliky Aby som si radenie prevodových stupňov v manuálnom režime užíval viac, chýbali mi v testovanom modeli pádla pod volantom, ktoré by mi dodali väčší pocit prepojenia s autom. V automatickom režime radenia D nechávala dvojspojková prevodovka otáčky spadnúť veľmi nízko. V športovom režime radenia S bola naopak práca prevodovky DSG vynikajúca. Prevodovka ochotne podradí pri dobrzďovaní do zákruty a súčasne zaradenú rýchlosť podrží až do výjazdu zo zákruty presne tak, ako by som to očakával.
### Záver Stojím si za názorom, že verzia Monte Carlo patrí k tým najkrajším modelom tejto značky. V najvýkonnejšej verzií dostanete okrem športovejšieho vzhľadu a výborných športových sedačiek aj slušnú dynamiku spojenú s výborne naladeným podvozkom. Ale ako sa ale hovorí „ za dobré sa platí“.
Kalkulácia financovania ŠKODA Financial Services
Financovanie ŠKODA NaMieru sa dokonale prispôsobí Vašim potrebám. Bez poplatkov, nízka splátka a 3 možnosti pri ukončení splácania.  
Model Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo
Cena vozidla 25 575,00 €
Typ financovania ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia 40% (10 230,60 €)
Výška úveru 15 345 €
Dĺžka splácania 48 mesiacov
Spracovateľský poplatok 0 %
Výška mesačnej splátky 130 € vrátane poistenia (HP, PZP, GAP,…)*
Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Viac informácií o možnostiach financovania vozidiel značky ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk

Technické údaje Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo
Motor Preplň. benzínový R4, 1498 cm3
Výkon 110 kW (150 k) pri 5000- 6000 ot./min
Krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot./min
Pohon a podvozok 7-st. automatická prevodovka DSG, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 215/40 R18.
Batožinový priestor 380/ 1 190 dm³
Rozmery 4 108 × 1 780 × 1 459 mm, rázvor 2 564 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 220 – 1 364 /1 670 – 1 720 kg, objem nádrže 50 l.
Najvyššia rýchlosť 225 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 8,0 s
Spotreba (WLTP) 5,6 – 6,1 l/100 km
Emisie CO₂ 127 – 138
Cena/testované auto 18 300 € / 25 575 €
Konkurenti SEAT Ibiza, Renault Clio, Hyundai i20





ODPORÚČANÉ