Zimný test dojazdu 31 elektromobilov: dojazd sa skrátil, ale nie je to žiadna tragédia
Mínusové teploty sú pre batérie v elektromobiloch naďalej veľký problém, ale dojazdy napokon nie sú tak zlé, aby boli prekážkou pre kúpu.
Vydané Text: Erik Stríž

Elektromobily s najdlhším reálnym dojazdom – kompletné výsledky | |||
Model auta | Nameraný dojazd | Dojazd podľa WLTP | Odchýlka |
Tesla Model 3 LR Dual motor | 521 km | 614 km | 15,2 % |
Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC | 513 km | 645 km | 20,5 % |
BMW iX xDrive50 | 503 km | 591 km | 14,9 % |
Tesla Model Y LR Dual motor | 451 km | 507 km | 11,1% |
Volkswagen ID.3 PRO S | 435 km | 591 km | 19,3 % |
Kia EV6 2WD | 429 km | 528 km | 18,8 % |
NIO ES8 LR | 425 km | 488 km | 12,9 % |
Kia EV6 4WD | 423 km | 484 km | 12,6 % |
Volkswagen ID.4 Pro | 414 km | 485 km | 14,6 % |
Hyundai Ioniq 5 2WD | 408 km | 481 km | 15,2% |
Škoda Enyaq iV 80X | 403 km | 477 km | |
Porsche Taycan 4 Cross Turismo | 402 km | 456 km | |
Audi e-tron GT | 392 km | 463 km | |
XPeng P7 | 383 km | 470 km | |
Volkswagen ID.4 GTX | 353 km | 475 km | |
Hyundai IONIQ 5 AWD | 369 km | 460 km | |
BYD Tang | 356 km | 400 km | |
Audi Q4 e-tron 50 quattro | 347 km | 459 km | |
Tesla Model 3 Standard Range Plus | 346 km | 448 km | |
Polestar 2 Long Range Dual Motor | 340 km | 476 km | |
Cupra Born | 339 km | 395 km | |
Volvo C40 Recharge | 333 km | 437 km | |
Mercedes-Benz EQA 250 | 331 km | 401 km | |
Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC | 315 km | 407 km | |
BMW iX xDrive40 | 309 km | 402 km | |
Opel Mokka-e | 263 km | 338 km | |
Peugeot e-2008 | 228 km | 320 km |
TOP5: Elektromobily s najväčším rozdielom medzi deklarovaným a reálnym dojazdom | |||
Model auta | Nameraný dojazd | Dojazd podľa WLTP | Odchýlka |
Škoda Enyaq iV80 | 347 km | 509 km | 31,8 % |
Peugeot e-2008 | 228 km | 320 km | 28,8 % |
Polestar 2 LR Dual motor | 340 km | 476 km | 28,6 % |
Volkswagen ID.4 GTX | 353 km | 466 km | 25,2 % |
Audi e-tron Q4 50 quattro | 349 km | 459 km | 24,0 % |
Inzercia
Akumulátor, Batérie, Bev, Dojazd, Dojazd Elektromobilov, Elektromobil, Elektromobily, Ev, Porovnávací Test, Štatistika, Str, Test

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk