Píšeme testy pre ľudí, ktorí skutočne zvažujú kúpu nového auta.
Táto myšlienka stojí za našimi autorskými testami automobilov a motocyklov už viac ako tri roky a je pre nás potešením vidieť, že sa tento prístup stretáva s dobrou odozvou. Vidíme ju predovšetkým na sledovanosti našich testov, ale aj na interakciách, ktoré tieto príspevky majú. Čitatelia nám neustále píšu doplňujúce otázky, zaujímajú sa o naše skúsenosti s vozidlami a v prvom rade náš obsah iniciatívne zdieľajú na internetových fórach a komunitných skupinách na Facebooku.
Poznáme to totiž z vlastnej skúsenosti: keď sme si kupovali nové autá my, nezaujímali nás ani tak štýlové videá a krátke články, ako skôr rozsiahlejšie, podrobnejšie a prehľadné recenzie. No vieme, že aj tie kratšie recenzie sú populárne, preto u nás, samozrejme, nájdete aj tie.
Odkedy sme sa v článkoch začali sústreďovať aj na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), naše články sa stali výrazne lepšie dostupnými prakticky komukoľvek, nielen pravidelnému čitateľovi Autovín a auto motor a športu. To považujeme za kľúčové, pretože keď si niekto chce kúpiť nové auto, prečíta si ňom hneď niekoľko článkov a náš obsah je spravidla medzi prvými výsledkami vo vyhľadávaní cez Google a Bing. To je zároveň odpoveď na otázku, prečo naše testy bývajú rozsiahlejšie, čo sa týka množstva textu, prečo obsahujú aj výpisy základnej a doplnkovej výbavy, akú sme namerali spotrebu, ako je vybavený batožinový priestor, a tak ďalej - pretože pridaná hodnota zvyšuje hodnotu našich recenzií.
Je celkom prirodzené, že najväčší záujem majú Slováci o testy automobilov, ktoré sú pre nich reálne dostupné. Preto je najčítanejším veľkým testom roka 2021 recenzia cenovo dostupného hatchbacku Kia Rio 1.0 T-GDi s automatickou prevodovkou, ktorú si prečítalo viac ako 60-tisíc čitateľov a čítaním strávili priemerne viac ako 12 minút. Z našich veľkých testov ďalej zaujali aj recenzie naftového Citroënu C4 BlueHDi 130 S&S EAT8, veľkej Kie Sorento Hybrid, prvé skúsenosti s SUV Opel Mokka či porovnanie Hyundai i30 vo verziách za 16 a 28-tisíc eur, plug-in hybrid Kia XCeed PHEV alebo Hyundai Tucson diesel hybrid a Škoda Octavia Combi RS plug-in hybrid.
Samostatnú pozornosť si zaslúži aj test elektrického motocykla Antik Super Soco TSx, ktorý vďaka svojej komplexnosti a pridanej hodnote dosiahol prvú priečku vo vyhľadávaní nielen frázy test super soco tsx, ale obdobných, ktoré súvisia s touto značkou.
Veľký záujem bol tiež o kratšie recenzie automobilov zverejnené v spolupráci s časopisom auto motor a šport. Išlo o DongFeng Fengon 5, Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid GLX za 11-tisíc eur, Škody Kamiq s trojvalcovým motorom, Dacia Sandero Stepway či Ford Tourneo Custom.
Naďalej sme otvorení pripomienkam, tipom na zlepšenie aj konštruktívnej kritike a sme radi, ak nám ju čitatelia adresujú. Ak nejaké návrhy máte, napíšte nám ich. Práve postupným vychytávaním nedostatkov a zlepšovaním toho dobrého vieme dosiahnuť také príspevky, ktoré budú prínosné v prvom rade pre čitateľa - potenciálneho kupujúceho nové auta.
Výber najčítanejších testov vozidiel v roku 2021
(poradie podľa času vydania)