Testy

DLHODOBÝ TEST: Hyundai Tucson Hybrid prináša veľké množstvo zmien, na ktoré si musíme zvyknúť

Hyundai ako značka neskutočne rýchlo napreduje. Kým kedysi bola zameraná na konzervatívnejších zákazníkov a bola skôr racionálnou voľbou, neexistuje lepší príklad, než nový Hyundai Tucson, ktorý by dokazoval, že to už dávno neplatí. Svet značky Hyundai sa veľmi dynamicky hýbe a rozvíja. Tlak na technológie je obrovský a ľudia sa tam neboja experimentovať a robiť odvážne kroky.

Preto z vozidla, ktoré predstavovalo svojím spôsobom „staré dobré SUV“ vzniklo auto, ktoré prináša na cesty dizajn, aký sme doteraz vídali len na autosalónoch a navyše má pod kapotou pokrokovú techniku. Nový dizajn exteriéru je však takým veľkým odklonom od toho, čo sme poznali doteraz, že si naň treba chvíľu zvykať. To isté platí o interiéri s novou koncepciou bez klasickej prístrojovej kaplnky. Alebo o pohonnej sústave využívajúcej motor a elektromotor. Asi chápete, kam tým mierim. Počas nášho dlhodobého testu si teda okrem iného dávame za úlohu to, čo je v nadpise: zvykať si.

TEST: Hyundai Tucson Hybrid 1.6 T-GDi 4x4

Drahý, alebo...?

Prvé zoznamovanie s autom často neprebieha na ceste, ale v cenníku a brožúre, kde zisťujeme, že testovaný kus stojí 39 150 € aj s aktuálnym bonusom 1 500 €. To nie je málo, avšak treba čítať medzi riadkami. Alebo v tomto prípade rovno riadok po riadku v cenníku, a budete prekvapení, aký rozsiahly je zoznam štandardnej aj príplatkovej výbavy. Naše auto je de facto v plnej výbave.

TEST: Hyundai Tucson Hybrid 1.6 T-GDi 4x4

Chýba iba panoramatické strešné okno a kontrastne lakovaná strecha. Inak tu máme prémiový audiosystém, full LED svetlá, panoramatické kamery, plnú bezpečnostnú výbavy vrátane nadstavby Hyundai Smart Sense+ so zobrazením mŕtveho uhla na prístrojovom paneli, adaptívny tempomat, adaptívne tlmiče, predné kožené sedadlá s vyhrievaním aj odvetrávaním, vyhrievaný volant, vyhrievané zadné sedadlá, bezkľúčové odomykanie a v neposladnom rade tu je aj výkonná pohonná jednotka (169 kW/230 k) kombinujúca 1,6-litrový benzínový turbomotor s inovatívnou technológiou variabilného časovania a zdvihu ventilov s elektromotorom v automatickej prevodovke.

TEST: Hyundai Tucson Hybrid 1.6 T-GDi 4x4

Pohon všetkých štyroch kolies je už len čerešničkou na torte, a to sme veľkú väčšinu výbavy auta ani nespomínali. Zrazu sa na tých necelých 40 tisíc eur dá pozerať z úplne inej perspektívy. Dokonca sa dá povedať, že vzhľadom na svoju veľkosť a využiteľnosť má náš testovací Hyundai Tucson veľmi dobrú cenovku!

TEST: Hyundai Tucson Hybrid 1.6 T-GDi 4x4

Prvý dojem

Auto sme si prevzali na test s 15 500 najazdenými novinárskymi kilometrami. To už býva hranica, kde sa niektoré autá pomaly začínajú prejavovať. Nie však testovaný Tucson. Veľmi rýchlo som si totiž všimol, že si nedovolí vydať ani pol pazvuku. Evidentne má mimoriadne tuhú karosériu, lebo ani pri schádzaní z obrubníkov a mestskom krížení náprav nevydá ani hláska. Kvalita interiéru je taktiež prvotriedna. Stredová konzola sa síce hýbe, ak ňou skúšate kývať, avšak pri jazde zostáva na svojom mieste a nevydáva žiadne pazvuky.

TEST: Hyundai Tucson Hybrid 1.6 T-GDi 4x4

Nová koncepcia interiéru s veľkými lesklými plochami z vás ale spraví otroka handričiek na prach a klavírny lak na stredovej konzole sa veľmi ľahko poškriabe. Celkový dojem z interiéru je však dobrý a páči sa mi, že má svoj nápad, ktorého sa drží. Na ceste sa Tucson Hybrid správa presvedčivo, avšak mám dojem, že dieselová verzia bez hybridu mala komfortnejší podvozok. **To neznamená, že naše auto je tvrdé, ale niektoré krátke nerovnosti či prepadnuté kanále dokážu Tucson prekvapiť **a pošlú do kabíny sériu otrasov. Ku cti im slúži iba to, že sú akusticky dobre odtlmené.

TEST: Hyundai Tucson Hybrid 1.6 T-GDi 4x4

Čo nás čaká

Počas dlhodobého testu nás bude zaujímať, aká spotreba sa dá dosiahnuť s novým hybridným pohonom v meste aj mimo neho. Náš Tucson má pohon všetkých štyroch kolies, preto nevynecháme ani test trakcie v teréne a naplno preveríme aj jeho praktickú stránku. Popri tom nás bude zaujímať aj dlhodobé spolunažívanie s novým infotainment systémom, vyskúšame si, ako funguje možnosť ovládať auto na diaľku, preveríme jeho svetlomety v tme... Je sa na čo tešiť.

Pokračovanie nájdete v nasledujúcich číslach časopisu Auto motor a šport alebo na webe autoviny.sk

Technické údaje Hyundai Tucson Hybrid 1.6 T-GDi 4×4

Motor: preplňovaný benzínový R4, 1 598 cm3

Výkon 132,2 kW (180 k) pri 5 500 ot./min.

Krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 – 4 500 ot./min.

Elektromotor: synchrónny s permanentným magnetom

Výkon 44,2 kW (60 k) pri 1 600 ot./min

Krútiaci moment 264 Nm pri 1 600 ot./min.

Systémový výkon 169 kW (230 k) pri 5 500 ot./min.

Pohon a podvozok: 6-st. automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 235/50 R 19.

Batožinový priestor: 616/1 795 dm³

Rozmery: 4 500 × 1 865 × 1 650 mm, rázvor 2 680 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 634/2 245 kg, objem nádrže 52 l.

Najvyššia rýchlosť: 193 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 8,0 s

Spotreba WLTP: 6,2 – 6,6 l/100 km

Emisie CO₂: 140 - 149

Cena/testované auto: 29 090/39 750 €

Konkurenti: Škoda Karoq, Mazda CX-30, Peugeot 3008

Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Škoda vám pomôže s elektromobilitou
Magazín

Škoda vám pomôže s elektromobilitou

Aj tým najväčším skeptikom je už nad slnko jasné, že elektromobilita sa stala pevnou súčasťou cestnej infraštruktúry. Podiel predaja elektromobilov postupne stúpa a výhody zelenej dopravy sa stávajú čoraz výraznejšie.