Testy

Hľadáte auto za 27 000 eur s halogénmi? Na Slovensku sa taký model ešte stále predáva!

Som rád, že aj v dnešnej dobe existujú autá ako je DS 3 Crossback. Farebné, svojské a v takmer každom smere uletené. Už pri prvom pohľade je jasné, že vývojárom nešlo o vytvorenie auta pre masy a ani sa nasilu nesnažili o to, aby vyhovovalo každému, kto si doň sadne. DS 3 Crossback predstavuje alternatívu pre tých, ktorí chcú vytŕčať z radu. V tomto prípade nikomu nezáleží na batožinovom priestore či jednoduchosti ovládania infotainmentu. Oveľa dôležitejšie je, že auto vyjadruje určitý postoj, životný štýl alebo len prostú inakosť, ktorou sa na ulici snaží zaujať okolie.

TEST: DS 3 Crossback Connected Chic 1.2 PureTech 130

DS 3 Crossback budí pozornosť najmä svojím atypickým dizajnom s veľkou plutvou na B-stĺpiku alebo výsuvnými kľučkami dverí, aké poznáme napríklad z elektromobilov. V tomto prípade však pri diaľničnej spotrebe 8 l/100 km pravdepodobne nezlepšujú obtekanie vzduchu okolo auta, ale v prvom rade hrajú na city majiteľa. V rovnakom duchu sa nesie aj interiér, ktorý prekvapí luxusnými materiálmi na vrchu palubnej dosky, kde zaujme najmä krémová koža Nappa so skutočne vkusným prešívaním v tvare diamantov. Podobný motív môžeme nájsť aj na pohodlných predných sedadlách s mäkkou výplňou a poťahom kombinujúcim kožu s látkou Luxembourg.

TEST: DS 3 Crossback Connected Chic 1.2 PureTech 130

Pocit prémiovosti sa však vytratí vtedy, keď sa rozhodnete zmeniť polohu za volantom. Sedadlá totiž musíte ovládať manuálne, čo môže vadiť najmä nežnejšiemu pohlaviu. Pri snahe nahmatať správne páčky si navyše všimnete, že materiály v spodnej časti palubnej dosky pôsobia o niečo lacnejším dojmom a sú vyrobené výhradne z tvrdých plastov. Ďalšie známky šetrenia sme našli pri snahe nastaviť si vnútorné spätné zrkadlo, ktoré nedisponuje samostmievacou funkciou. To už je prvok, ktorý by mal byť v aute za viac než 27 000 eur samozrejmosťou. To isté môžeme napísať aj o prítomných halogénových svetlometoch. Naozaj, DS? Vyrobiť futuristické auto s výsuvnými kľučkami dverí a obdariť ho staromódnymi halogénovými svetlometmi? A navyše v tejto cenovej hladine? Dnes už ponúka LED technológiu v základnej výbave aj Dacia Sandero za tretinovú cenu! Francúzi v tom navyše nie sú sami, za LED svetlomety si dnes musíte stále priplácať aj v prípade nemeckej prémiovej konkurencie.

TEST: DS 3 Crossback Connected Chic 1.2 PureTech 130

Celkový dojem sa nakoniec snažila zachrániť jazda, ktorú môžeme v meste označiť za príjemnú. Podvozok pôsobí poddajne, darí sa mu žehliť väčšinu nedokonalostí na ceste a v zákrutách drží stopu lepšie než jeho väčší brat DS 7 Crossback. Mestský crossover je v porovnaní s ním na ceste o niečo čitateľnejší a pokojnejší pri prejazde cez krátke aj dlhé nerovnosti. Napriek tomu si pri rýchlejších prejazdoch cez rozbité zákruty jednoduchá zadná náprava občas odskočí do strany.

TEST: DS 3 Crossback Connected Chic 1.2 PureTech 130

Úplne najlepšie sa však DS 3 Crossback cíti na parkovisku, kde môže naplno využiť potenciál zvýšenej svetlej výšky a pomerne krátkeho zadného previsu, vďaka ktorému sa nemusíte báť ani vyšších obrubníkov pri ceste. V kombinácii s excelentným polomerom otáčania je parkovanie doslova hračkou! A čo motor? Trojvalec s prehľadom zvláda bežné jazdenie po meste, je dobre utlmený a rozumie si aj s automatickou prevodovkou. Problémy nastanú až na diaľnici alebo pri zaťažení, vtedy dynamika malého motora výrazne ochabne.

Prečítajte si aj:


DS 3 Crossback je skutočným módnym doplnkom! Prečítajte si ženský test tohto prémiového SUV:

Redakcia


Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Rozhovor s kamionistom! Toto odkazuje ostatným vodičom na cestách
Magazín

Rozhovor s kamionistom! Toto odkazuje ostatným vodičom na cestách

Premávka je očami vodiča cisterny úplne iný svet, než ako ho vnímame my, sediac v našich osobných autách. Preto sme sa rozhodli opýtať sa jedného z nich, aké špecifiká so sebou prináša jazda s cisternou, aké možnosti a schopnosti má takáto jazdná súprava a na čo by mali brať vodiči naokolo ohľad. Odpovedal nám pán Ducký, ktorý rozváža palivo pre Slovnaft.