Testy

Volkswagen ID.4: Vybrali sme to podstatné, čo vás zaujíma o revolučnom SUV NA ELEKTRINU

  • Športový vzhľad, vyšší podvozok, komfort, priestor pre rodinu a elektrická jazda. Volkswagen ID.4 prináša do elektrického sveta variabilitu a aj nový typ emócií.
  • Sofistikovaná aerodynamická karoséria s koeficientom odporu vzduchu iba 0,28 sa stará o nízku spotrebu energie. Jej tvary inšpirovala príroda.
  • Elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) zaručuje svižnú a okamžitú akceleráciu. Z 0 – 100 km/h zrýchli ID.4 za 8,5 sekundy.
  • S dojazdom do 522 km so 77 kWh batériou a s rýchlym nabíjaním to môže byť vaše jediné auto v rodine.

SUV je niečo ako lámač ľadov. Ľudia majú vysokú tendenciu sa do nich zamilovať a ID.4 hrá na city. A robí to dobre. Jeho futuristická, ale zároveň jednoduchá a nadčasová karoséria sa výborne vyníma na zvýšenom podvozku.

Inžinieri a dizajnéri si dali záležať, aby vyššia stavba karosérie negatívne neovplyvnila aerodynamiku, takže tá je na skvelej úrovni.

Volkswagen ID.4 je auto, ktoré si v najvyššej špecifikácii so 77 kWh batériou môžete pokojne kúpiť ako jediné auto do rodiny. Jeho maximálny dojazd je na úrovni 522km, čo spolu s rýchlym 125 kW nabíjaním a neustále sa rozrastajúcou infraštruktúrou čoraz rýchlejšie zlepšuje jeho každodennú využiteľnosť. Za 30 minút rýchleho nabíjania získate dojazd ďalších 320 km.

Netreba zabudnúť ani na komfortné prvky tohto elektrického Volkswagenu: neustále online pripojenie vám umožňuje auto čiastočne ovládať cez aplikáciu v mobile. Máte pod kontrolou nabíjanie, zamykanie, polohu, kúrenie a klimatizáciu, plus všetky užitočné informácie k tomu. Niet nad lepší pocit, sadnúť za mrazivého rána do auta plne nabitého lacnou nočnou energiou, ktoré je v čase odjazdu vyhriate na stanovenú teplotu.

O batériu sa nemusíte báť. Volkswagen garantuje, že bude mať aspoň 70 percent svojej kapacity aj po 8 rokoch/160 000km.

Nezabudlo sa ani na high-tech výbavu. Veď sedíte v aute budúcnosti. Asi najzaujímavejší prvok je head-up displej s rozšírenou realitou. Tešiť sa môžeme aj na Matrix LED svetlomety IQ.Light a prepracované OLED zadné svetlá s 3D efektom.

O bezpečnosť sa starajú systémy IQ.Drive, aby sa autá mohli navzájom informovať o dopravnej situácii a prípadných nebezpečenstvách.

Volkswagen ID.4 bude v ponuke až v deviatich predkonfigurovaných verziách: ID.4 Pure, City, Style, Pro, Life, Business, Family, Tech a Max. Samozrejmosťou je aj špeciálna uvádzacia verzia ID.4 1ST. Základné modely ID.4 ponúkajú elektromotor iba vzadu, menšiu a ľahšiu batériu s kapacitou 52 kWh a výkon 109 alebo 125 kW (148 alebo 170 k). Tieto pohonné jednotky sú dostupné pre verzie ID.4 Pure, City a Style. Všetky ostatné verzie využívajú väčšiu batériu s kapacitou 77 kWh a výkonom 150 kW (204 k).

Neskôr príde na trh aj ID.4 s dvoma elektromotormi a teda pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý ponúkne výkon okolo 200 kW (272 k). A možno príde aj športová verzia R.

Pozrite sa s nami na jednotlivé fakty a vlastnosti o VW ID.4, ktoré z neho robia tak pôsobivý automobil:

Volkswagen ID.4

Platforma MEB

Výhoda škálovateľnej elektrickej platformy MEB spočíva v možnosti umiestniť na ňu rôzne typy karosérie. Volkswagen ID.4 využíva rovnaký rázvor ako menší ID.3, avšak ponúka podstatne viac priestoru.

Volkswagen ID.4

Excelentné jazdné vlastnosti

Batéria v podlahe znamená nízko uložené ťažisko auta. To má obratom za následok veľmi dobré jazdné vlastnosti. Auto s nízkym ťažiskom sa menej nakláňa v zákrutách a stačia mu tak mäkšie pružiny na dosiahnutie požadovaných jazdných vlastností. Rozloženie hmotnosti sa približuje k ideálnemu pomeru 50 : 50 medzi nápravy, čo prispieva k skvelej ovládateľnosti.

Volkswagen ID.4

Vysoká tuhosť a bezpečnosť

Batéria je uložená v hliníkovom obale, ktorý funguje ako štrukturálny prvok karosérie a zvyšuje jej tuhosť. Taktiež chráni posádku aj samotnú batériu pri bočnom náraze.

Priestor na priestor

Elektromobil má úplne iné požiadavky na umiestnenie jednotlivých prvkov pohonu. Elektromotor je malý, prevodovka nepotrebná, výfuk taktiež a batéria sa nachádza v podlahe. To znamená, že kabína môže byť väčšia a poskytovať viac priestoru pre posádku a batožinu.

Priestor pre predné kolesá

Keďže predným kolesám neprekáža motor, môžu sa vytočiť do extrémneho uhla a prepožičať tak modelu ID.4 mimoriadne dobré manévrovacie schopnosti. ID.4 je obratné ako oveľa menšie auto. Otočí sa na kruhu s priemerom iba 10,2 metra.

Volkswagen ID.4

Ideálne proporcie, jednoznačne SUV

  • Rázvor: 2 766 mm
  • Dĺžka: 4 584 mm
  • Šírka: 1 852 mm
  • Výška: 1 612 mm
  • Svetlá výška: 160 mm
  • Kolesá: Ø 18 – 21 palcov
  • Batožinový priestor: 543 – 1 575 l
Volkswagen ID.4

Vyrobený v najkrajšej továrni na svete

Volkswagen ID.4 sa vyrába v Priesvitnej továrni vo Zwickau v Drážďanoch. Táto továreň vznikla pôvodne pre produkciu najluxusnejšieho Volkswagenu všetkých čias – modelu Phaeton. Steny v továrni sú sklenené, aby sa zákazníci mohli chodiť pozerať na proces výroby ich vozidla, podlahy drevené a panuje tu uvoľnená atmosféra, aby bola kvalita produkcie čo najvyššia.

Volkswagen ID.4

Dnes sa továreň orientuje na výrobu hybridných modelov a elektromobilov vrátane modelov ID. V blízkej budúcnosti sa má továreň špecializovať už iba na výrobu elektrických vozidiel.

Volkswagen ID.4

Dotyky

Čaro ovládania elektromobilu spočíva v jeho jednoduchosti, a tak chceli dizajnéri tento princíp preniesť aj do interiéru. Jeho koncepcia je do veľkej miery podobná s modelom ID.3. Ovládacích prvkov je tu čo najmenej. Tlačidlá nahradili dotykové plochy, ktoré sa dajú ovládať aj gestami. Ťuknutie dvoma prstami na ovládanie klimatizácie aktivuje vyhrievanie sedadiel. Hlasitosť autorádia zvýšite potiahnutím prstom po vyhradenej ploche. Dotykom sa nielen zapína, ale aj reguluje intenzita svetla čítacej lampičky v interiéri.

Dotykové plôšky nájdete aj na volante. Tu sú kombinované s tlačidlami. To znamená, že si môžete vybrať, či vám viac vyhovuje stláčanie, alebo chcete jednoducho rýchlo pridať hlasitosť potiahnutím prstom po dotykovej plôške na volante. Ovládanie je jednoduché a intuitívne. Koniec koncov, rovnaké používate už roky na svojom telefóne.

Volkswagen ID.4

Head-up displej s rozšírenou realitou

Všetky dôležité informácie sa premietajú priamo na čelné sklo do zorného poľa vodiča. K dispozícii je aj systém rozšírenej reality, ktorý premieta napríklad navigačné šípky akoby priamo na miesto, kde máte odbočiť. Pole rozšírenej reality má uhlopriečku až 70 palcov.

Volkswagen ID.4

Inteligentná stredná konzola

Má v sebe držiaky na poháre, ako aj priestor na mobilný telefón aj s bezdrôtovým nabíjaním. Za príplatok sa jej zadný priestor dá variabilne predeľovať a odkladací priestor na mobil je podsvietený. Pre zadných pasažierov v tom prípade pribudnú dve USB-C zásuvky.

Volkswagen ID.4

Náladové osvetlenie

V noci si môžete kabínu svojho ID.4 osvetliť viacúrovňovým tlmeným náladovým svetlom. K dispozícii je desať farieb a farebných kombinácii. Je to na vás!

Volkswagen ID.4

ID. Light

Jednoduché animované svetielko pod čelným sklom vám pomôže pri navigácii a komunikácii s autom.

5,3-palcový displej pred vodičom

Zobrazuje len tie najdôležitejšie informácie a pokyny v maximálne jednoduchej a dobre čitateľnej forme

Volkswagen ID.4

Hlavná obrazovka

Jej základná uhlopriečka je 10 palcov. Za príplatok je k dispozícii 12-palcová verzia.

Volkswagen ID.4

Bezpečné a pohodlné sedadlá

Sedadlá v modeli ID.4 spĺňajú tie najvyššie bezpečnostné štandardy. Poskytujú prvotriednu ochranu pred poranením krčnej chrbtice. A len tak mimochodom, aj perfektne vyzerajú!

Podľa seba

Interiér ponúka niekoľko farebných kombinácií. Je iba na vás, ktorú si zvolíte.

Volkswagen ID.4

Batožinový priestor

Je plne variabilný, s rovnou podlahou a objemom od 543 až po 1 575 litrov po sklopení sedadiel.

Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Targa Florio: Limonáda zo sicílskych citrusov
Magazín

Novinka Targa Florio pripomína slávne automobilové preteky a ich hrdinov

Najstaršie automobilové preteky na svete – sicílske Targa Florio sa podpísali pod slávu niekoľkých motoristických legiend a tiež pod podobu modelov tých najprestížnejších značiek automobilov. Teraz sa však otlačili aj do novinky, citrusovej limonády pod rovnakým názvom, vyrobenej v našich končinách. Prémiovými limonádami Targa Florio, s vyšším obsahom ovocnej šťavy zo sicílskych citrusov, sa spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko rozhodla pripomenúť a oživiť túto automobilovú legendu.