Testy

Veľký test Kia Sorento 2.2 CRDi Platinum: Všetko, čo potrebujete vedieť

Veľký test Kia Sorento 2.2 CRDi Platinum
Veľký test Kia Sorento 2.2 CRDi Platinum
1. Automobil 1.1 Testovaná konfigurácia 1.2 Zhrnutie nášho testu 1.3 Základná a doplnková výbava 1.4 Ceny a výbavy na Slovensku 1.5 Konkurenti 1.6 Bezpečnosť 2. Exteriér a technika 2.1 Karoséria 2.2 Kvalita vyhotovenia 2.3 Vonkajšie osvetlenie 2.4 Senzory a kamery
3. Pohon a podvozok 3.1 Motorizácia a podvozok 3.2 Nájazdové uhly, kolesá a svetlá výška 3.3 Jazdné režimy 3.4 Jazdné vlastnosti 3.5 Nameraná spotreba 3.6 Alternatívne pohony 4. Interiér 4.1 Predný interiér 4.2 Zadný interiér 4.3 Odkladacie priestory 4.4 Infotainment
5. Batožinový priestor 5.1 Základné údaje 5.2 Praktická stránka kufra 5.3 Variabilita 6. Záverečné zhrnutie 6.1 To dobré, čo sme zistili 6.2 Odhalené nedostatky
 

 

 

 

 

Test Kia Sorento 2.2 CRDi Platinum

1. Automobil

1.1 Testovaná konfigurácia

Kia Sorento v našom redakčnom teste bola vo výbave, ktorú by mnohí označili ako za plnú. Stupeň výbavy skutočne bol PLATINUM, čo je najvyšší stupeň, ale testovaná motorizácia je najlacnejšou. Motor 2.2 CRDi je emisnej triedy EURO6, naftový, s preplňovaním, dosahuje maximálny výkon 148 kW (202 koní), poháňa prednú aj zadnú nápravu (4WD) a štandardne je konfigurovaný s 8-stupňovou automatickou prevodovkou DCT. Testovali sme variant so siedmimi sedadlami, teda v priestore kufra boli dve sedadlá navyše za tisíc eur.

1.2 Zhrnutie nášho testu

SUV Kia Sorento 2.2 CRDi 4WD nás potešilo azda v každom ohľade. Veľmi dobre jazdí, je komfortné, pritom svižné, na diaľnici jazdí s fantastickou ľahkosťou a v meste je auto obratné aj napriek nemalým vonkajším rozmerom. Sorento má výborný podvozok tlmiaci nerovnosti, vďaka svetlej výške a inteligentnému pohonu 4x4 vie prejsť aj blatom a snehom. Popri tom všetkom si udržiava pôsobivú spotrebu, iba 7,6 l/100 km, čo je údaj porovnateľný aj s naftovým hatchbackom.

1.3 Základná a doplnková výbava

V základnej výbave sa Sorento predáva v stupni výbavy SILVER a s rovnakým naftovým motorom 2.2 CRDI od 42 990 eur. Pohon 4WD a automat má už úplnom základe, môžeme sa teda baviť o veľmi hodnotnej ponuke predajcu. Sorento s manuálom už nekúpite, rovnako tak ho nedostanete ani s pohonom predných kolies alebo s motorom slabším ako 202 koní.

Základná výbava je veľmi bohatá, spomedzi všetkého by som určite spomenul takmer plný balíček asistenčných technológií (okrem diaľkového parkovania a predchádzanie zrážke odzadu), Full LED osvetlenie, digitálny prístrojový panel Supervision, navigáciu s 10,25" obrazovkou v strede, dvojzónovú automatickú klímu s výduchmi aj pri treťom rade sedadiel, vyhrievanie volantu a sedadiel.

Vo výbave PLATINUM sme mali aj predné ventilované sedadlá s elektrickým ovládaním a pamäťou, PCA - asistent na predchádzanie zrážkam pri cúvaní, RSPA - Inteligentný parkovací asistent s diaľkovým ovládaním, projekciu mŕtveho uhla na prístrojovom paneli, 360° kamerový systém, farebný head-up displej či 20-palcové disky.

1.4 Ceny a výbavy na Slovensku

Kompletný cenník Kie Sorento si môžete pozrieť a stiahnuť ako PDF tu: cenník Kia Sorento (január 2021)

1.5 Konkurenti

Medzi hlavných konkurentov Kie Sorento u nás patria koncernový súrodenec Hyundai Santa Fe a Volkswagen Tiguan Allspace, prípadne Škoda Kodiaq či Honda CR-V.

1.6 Bezpečnosť

Nová Kia Sorento dostala v roku 2020 najvyššie možné hviezdičkové hodnotenie od EuroNCAP, a to 5 hviezdičiek. Jednotlivé hodnotenia ochrany dospelého a detského pasažiera dopadli relatívne dobre, ale neprekročili 90% hranicu, ochrana zraniteľných účastníkov premávky dosiahla 63%.

Sorento má už v základnej výbave množstvo asistenčnej techniky, vrátane núdzového automatického brzdenia, 7 airbagov (vodič a spolujazdec, predné bočné a záclonové airbagy, centrálny airbag medzi prednými sedadlami), samozrejme systém núdzového volania v prípade nehody E-Call (tlačidlo SOS).

2. Exteriér a technika

2.1 Karoséria

Kia Sorento nepodľahla trendu SUV-kupé, a tak sa naďalej stretávame s konvenčným vyhotovením SUV s maximálne využitým nákladným priestorom. Dôvod, prečo vzadu nie je strecha výrazne zvažujúca sa, spočíva v možnosti montáže dvoch sedadiel do kufra - pasažieri tak majú stále dosť miesta na hlavu a ramená.  Auto má robustný široký postoj, vizuálne budí dojem väčšej šírky, než ktorú skutočne má.

Celkové vonkajšie rozmery sú stále ideálne aj na pohyb v meste či v parkovacích domoch: 4 810 × 1 900 × 1 700 mm (max dך×v).

2.2 Kvalita vyhotovenia

Kia je aj napriek niektorým kritikom na internete skutočne dobre pripravená zvládať veľké porcie kilometrov aj rokov. Aj viac ako desaťročné autá tejto značky ukazujú, že materiálové vyhotovenie tesnení vyhovuje aj našim regionálnym poveternostným podmienkam a diely karosérie nepodliehajú skorej korózii či deformáciám.

Kia Sorento je vyzerá byť v tomto ohľade vyhotovená skoro prvotriedne. Jednotlivé diely karosérie sú napojené s precízne zachovanou šírkou medzier, detaily tesnení dverí a kapoty vyzerajú byť vyhotovené dôsledne a trvácne. Z vozidla nič nevyčnieva, aj spodné partie majú pomerne krátke previsy.

2.3 Vonkajšie osvetlenie

Kia Sorento sa dodáva výhradne s Full LED osvetlením vpredu aj vzadu, LED sú aj predné hmlovky. Kvalita týchto svetlometov je pre Kiu príznačná, svetelný lúč je pomerne ostrý a čisto biely, diaľkové svetlomety osvetľujú prekvapivo veľkú vzdialenosť pred vozidlom. Automatické prepínanie diaľkových svetlometov pracuje veľmi spoľahlivo, tradične má problém iba na diaľnici s fyzickými plotmi medzi smermi jazdy, keď osvetľujú protiidúce kamióny. Svetlá vedia nasvietiť zákrutu v smere jazdy a veľmi rýchlo reagujú na manuálne „blikanie diaľkovými“.

Notoricky známy nedostatok vyšších SUV platí aj pre Sorento - častejšie sa mi stávalo, že na mňa protiidúci blikali diaľkovými aj napriek tomu, že som mal zapnuté len stretávacie svetlá v domnení, že mám zapnuté diaľkové práve ja.

2.4 Senzory a kamery

Testované Sorento obsahuje hotovú plejádu senzor v kamier, umiestnené sú na rôznych miestach okolo celého vozidla:
  • parkovací systém s 360° záberom s dynamickým navádzaním nie je zakrytá, teda zvykne byť znečistená;
  • kamery na pravom a ľavom spätnom zrkadle sledujú mŕtvy uhol a po zapnutí smerovky premietajú obraz na prístrojový panel;
  • predné a zadné parkovacie senzory sledujú okolie nielen pri parkovaní, ale aj pri výjazde z parkovacieho miesta, v prípade potreby dajú brzde pokyn na automatické zabrzdenie;
  • senzory za čelným sklom pre sledovanie premávky, napríklad pre 360° pohľad okolia vozidla alebo udržiavanie rýchlosti pri zapnutom adaptívnom tempomate;

3. Pohon a podvozok

3.1 Motorizácia a podvozok

Motorizácia 2.2 CRDi 4WD je naftový štvorvalcový motor s max. výkonom 148 kW (202 koní), zdvihovým objemom 2 151 cm3 a pohonom všetkých kolies. Kým sme netestovali benzínové verzie, domnievali sme sa, práve nafta bude jedinou rozumnou motorizáciou pre veľké Sorento, ale nebola to pravda. Aj benzínové varianty zvládajú poháňať veľké SUV bez problémov. Lenže nový CRDi Smartstream je výborný motor a hoci papierovo dosahuje najnižší výkon spomedzi všetkých troch verzií, v skutočnosti z neho budete mať asi najlepší pocit. V porovnaní s predchodcom zredukoval až 19,5 kilogramu svojej hmotnosti, pretože (okrem iných inovácií) liatinu vymenil za hliníkovú zliatinu.

Motor je prekvapivo kultivovaný, do interiéru sa neprenášajú žiadne vibrácie, dobre reaguje na stlačenia akceleračného pedála a v porovnaní s benzínovými variantmi má tú výhodu, že je konfigurovaný výhradne s 8-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Benzínové verzie sú len 6-stupňové automaty.

Podvozok testovaného Sorenta (platforma N3) využíva vysokopevnostnú oceľ a všetky kolesá sú na nezávislých nápravách, vpredu je tradične náprava typu MacPherson.

3.2 Nájazdové uhly, kolesá, brzdy a svetlá výška

V testovanej konfigurácii sme Sorento jazdili na kolesách s priemerom 20 palcov a na zimných pneumatikách Michelin Pilot Alpine5 SUV s rozmermi 255/45 R20.

Na tejto veľkosti diskov a pneumatík má Sorento pôsobivú svetlú výšku podvozka, až 176 mm, čo je o dva milimetre viac ako v prípade benzínových hybridných a PHEV verzií. Tie dva milimetre už žiadnu úlohu nezohrávajú, ale výšku nad 17 cm považujeme za predpoklad jazdy v nepriaznivom teréne. Na druhej strane treba pripomenúť aj to, že staršie Sorentá, čoby pravé off-roady, mali podvozky ešte o centimeter vyššie.

Je dôležité pripomenúť, že Sorento má jedine v naftovej verzii štandardne dodávané automatické udržiavanie svetlej výšky! Ostatné verzie ho neumožňujú ani za príplatok.

Ďalšou pre niekoho podstatnou odlišnosťou naftovej konfigurácie sú 18-palcové predné brzdy, zatiaľ čo benzín (HEV, PHEV) majú o palec menší priemer predných bŕzd.

Predný nájazdový uhol je vďaka pomerne krátkemu previsom 16,8° a zadný 21,3°. Tieto údaje sú spoločné aj pre všetky motorizácie. Líši sa však prechodový uhol, zatiaľ čo nami testovaná naftová verzia disponuje 16,5°, ostatné verzie 15,1°. Nie je to ale rozdiel, ktorý by mal byť pre vás rozhodujúci o kúpe/nekúpe.

3.3 Jazdné režimy

Všeobecné hodnotenia áut z hľadiska jazdných vlastností dnes nie sú vždy možné, pretože mnohé autá umožňujú voľbu jazdných režimov alebo majú adaptívny podvozok. Sorento adaptívny podvozok nemá, takáto možnosť nie je uvedená ani v katalógu, v doplnkových možnostiach sú uvedené iba 7-miestne vyhotovenie, panoramatická strecha a metalický lak.

Chýbajúci adaptívny podvozok môže byť silným nedostatkom nového Sorenta, ale v značnej miere tento nedostatok maskuje jazdnými režimami dostupnými už v najnižšej konfigurácii. Na výber máte štyri režimy: ekologický/ekonomický, komfortný, smart a športový. Každý z týchto režimov má podstatný vplyv na správanie vozidla, pretože prevodovka radí odlišne, motor tak reaguje inak, upravuje sa grafika na prístrojovom paneli a pocitovo je ovplyvnené aj samotné riadenie. Jazdné režimy si vodič vyberá otočným voličom na konzole pri ovládači prevodovky, rovnakým voličom si tiež vyberá jeden z troch off-road režimov: sneh, blato alebo piesok.

Aj v ekologickom režime je Sorento s naftovým motorom dynamické a kultivované. Hoci dvojspojkový automat drží motor skôr v nižších otáčkach a motor reaguje na stlačenia pedála lenivejšie, po vytlačení pedála na podlahu sa auto rýchlo spamätá a vystrelí z miesta takmer ako v športovom režime.

Komfortný režim sa v podstatnej miere nelíši od ďalšieho, ktorý sa volá Smart. Comfort je taký štandard, ale Smart považujeme za ideál, a to nielen z filozofického hľadiska. Prakticky dokazuje, že vie reagovať na aktuálne potreby jazdy, priebežne upravuje logiku radenia a má potenciál znižovať spotrebu paliva práve vtedy, keď je to vhodné.

Športový režim zásadne upravuje dojem z vozidla, pretože aj na jemné stlačenie akceleračného pedála reaguje prudko, rýchlo a ak podržíte pedál až na podlahe, umožní akceleráciu z nuly na 100 km/h za 9,2 sekundy. S hmotnosťou vozidla 2 151 kg tak nadobudnete dojem nesmiernej kinetickej energie, ktorá ale dokáže byť spoľahlivo zredukovaná na nulu vďaka dôrazným brzdám.

Osobne som si najviac obľúbil režim Smart, pretože ten bol schopný priebežne a fakticky okamžite reagovať na môj premenlivý štýl jazdy a ani raz ma počas testu nesklamal.

3.4 Jazdné vlastnosti

Robustný charakter celého vozidla a jeho výška 1 695 mm sa premietajú do jazdných vlastností očakávaným spôsobom. S rázvorom 2 815 mm Sorento ponúka komfortnú jazdu, ktorej objektívne nevadí nekvalitná vozovka, cez nerovnosti auto prechádza s ľahkosťou a nedávajú o sebe veľmi vedieť v interiéri.

Výrobcovi sa podarilo v optimálnej miere zosúladiť tuhosť, tvrdosť a komfort, v konečnom dôsledku tak za volantom máte dojem veľmi dobrej kontroly nad riadením so zachovaním pohody na palube. Sorento sa v zákrutách vždy nakláňa, ale nie v takej miere, ako sme pôvodne predpokladali, zvlášť dobrý dojem vytvára vďaka presnosti svojej stopy pri dynamickej jazde.

Oceňujeme, že automobil veľmi presne a rýchlo reaguje na podnety od vodiča (riadenie, manuálne radenie, brzdy, plyn), napriek svojej hmotnosti a celkovej veľkosti nedáva tieto proporcie pocítiť. 148 kW a 440 Nm sú v kombinácii s pohonom 4x4 ideálne parametre pre tento typ vozidla.

3.5 Nameraná spotreba

Priemerná nameraná spotreba počas celého testu 7,8 l / 100 km
Najlepšia nameraná spotreba (v režime Smart) 6,5 l / 100 km
Najvyššia nameraná spotreba (v režime Sport) 9,0 l/ 100 km

3.6 Alternatívne pohony

Kia Sorento sa okrem nami testovanej motorizácie predáva aj s benzínovými motormi 1,6 T-GDi, ktoré sú vždy kombinované s elektrifikovaným hnacím ústrojenstvom.

1,6 T-GDi Hybrid má max. systémový výkon 169 kW / 230 k, 6-stupňovú automatickú prevodovku a pohon 4WD, 1,6 T-GDi PHEV je rovnaký 4-valcový motor s turbom s plug-in hybridným ústrojenstvom s max. systémovým výkonom 196 kW/265 k so 6-stupňovým automatom a pohonom 4WD. Testy týchto verzií už u nás v redakcii prebehli, články zverejníme v nasledujúcich dňoch a týždňoch.

4. Interiér

4.1 Predný interiér

Automobily značky Kia majú dnes pomerne vysoký kvalitatívny aj estetický štandard, pokiaľ sa bavíme o ich interiéroch. Majú hodnotné materiálové vyhotovenie, dobrú ergonómiu ovládania, optimálne veľkosti volantu, displejov a ovládacích konzol. Platí aj pre Sorento, je ale dôležité pripomenúť, že toto stále nie je prémiový interiér. Nachádzame v ňom pomerne veľa plastových plôch, zbytočne lesklých pre efekt, ale nepraktických pre každodenný život. Ovládače na klimatizácii sú pekné, ľahko sa s nimi pracuje, ale na dotyk pôsobia trocha lacným dojmom. Tiež masívne lemy okolo výduchov klimatizácie vybočujú z dizajnérskeho konceptu, podobne ako štruktúrované plastové povrchy vo výplní dverí a pred spolujazdcom.

Na druhej strane je interiér vyhotovený precízne, diely k sebe presne lícujú, nepočuť žiadne vŕzganie, necítiť ani pol milimetra vôle. Fyzické tlačidlá reagujú na stlačenie jednoznačnou odozvou a v interiéri sa zorientujete veľmi rýchlo. Všetko je na dosah ruky, dobre označené, podsvietené. Obzvlášť oceňujeme sedadlá, sú mohutné, pevné, doslova vodiča a spolujazdca objímajú, čo prospieva dojmu z jazdy, komfortu a pocitu vyššej bezpečnosti.

4.2 Zadný interiér

Zadní pasažieri majú k dispozícii rozhodne nadštandardné sedenie. Sedadlá sú polohovateľné, stredové sedadlo je dostatočne široké aj pre dospelú osobu a medzi nohami nemá tunel. Ja s výškou 175 cm som mal za sebou dosť miesta aj na to, aby som si chlapsky prekrížil nohy.  Luxusné čalúnenie s výraznou textúrou ukrýva vyhrievaciu sieť, vyhrievanie sedadiel k dispozícii dvom krajným sedadlám. Tieto sedadlá majú na dverách lakťové opierky, madlá a ovládače vyhrievania a okien, v testovanej konfigurácii boli v stenách dverí zabudované vysúvateľné slnečné clony. Operadlo prostredného sedadla sa dá sklopiť a využiť ako lakťová opierka so vstavanými držiakmi pohárov - chýba tu však tunel!

Sorento môžete za rovných tisíc eur vybaviť aj tretím radom sedadiel. Je vskutku priestranný, aj ja som sa na zadné sedadlo zmestil bez väčších problémov, zvládol by som aj stredne dlhú cestu. Vzadu sú totiž aj výduchy klimatizácie a elektrické zásuvky USB a 12 V, ako aj odkladacie priestory na fľaše a ďalšie predmety.

4.3 Odkladacie priestory

Sorento je bohaté na odkladacie priestory. Vpredu ale chýba horná skrinka na odloženie okuliarov.

Vodič má k dispozícii priestor vo dverách, pod lakťovou opierkou, ďalšie dva priestory v stredovej konzole (z toho jeden krytý) a dva samostatné držiaky na nápoje. Naľavo pod volantom je ešte jeden dvierkami uzatvorený priestor.

Spolujazdec má takisto priestor na menšie predmety vo dverách a pred sebou objemný kastlík.

Pasažieri v druhom rade sedadiel majú k dispozícii priestory vo dverách, na zadných stenách predných sedadiel, v zadnej strane operadla stredového sedadla. Chýbali nám však háčiky pre zavesenie oblečenia.

Pasažieri v treťom rade sedadiel majú k dispozícii bočné odkladacie priestory s držiakom na jeden nápoj.

4.4 Infotainment

V testovanej výbave sme mali možnosť vyskúšať to najlepšie, čo vie Sorento ponúknuť, pokiaľ sa jedná o infotainment. Je výrazne moderný, grafiky spracovaný do fialovej a ružovej. Systém s 10,25-palcovou obrazovkou podporuje konektivitu Android Auto a Apple CarPlay, navigáciu v slovenskom jazyku, príjem digitálneho rádia DAB, podporu pre viac pripojených zariadení Bluetooth a tiež telematické služby UVO Connect, ktoré sú bezplatné počas doby trvania záruky 7 rokov. Systém je rýchly, prehľadný, ovláda sa dotykovým displejom a postrannými tlačidlami.

Od výbavy Gold má Sorento aj bezdrôtové nabíjanie telefónu a ambientné osvetlenie palubnej dosky a od výbavy Platinum (nami testovanej) aj prémiový zvukový systém BOSE® s externým zosilňovačom a 12 reproduktormi a head-up displej.

Od výbavy Platinum má Sorento aj funkciu Zobrazovanie mŕtveho uhla na prístrojovom paneli, čo je premietanie obrazu z kamier umiestnených v spätných zrkadlách na prístrojový panel. Funkcia je to užitočná, ale počas nášho testu takmer celé dni pršalo a na kamerách sa držali kvapky vody, takže na obrazovke nebolo vidieť nič. Naopak, v dobrom počasí je to podľa nášho názoru užitočná funkcia.

5. Batožinový priestor

5.1 Základné údaje

Batožinový priestor v Kii Sorento v jej 7-miestnom vyhotovení má východiskovú kapacitu až 616 dm3.

Ak sa používa tretí rad sedadiel, nepriaznivo zasahuje do kufra a ostáva už len 187 dm3 z celkovej kapacity.

Ak sa sklopia sedadlá v druhom aj treťom rade, sprístupňuje sa nákladný priestor s mierne naklonenou podlahou s kapacitou 2 011 dm3.

Len pre zaujímavosť, štandardná 5-miestna verzia Sorenta ponúka kapacity 705/2100 dm3 a hybridné verzie o 15 a viac litrov menej.

5.2 Praktická stránka kufra

Kufor v Sorente má veľký objem, ale nedostatok praktických riešení. Chýba tunel vedúci cez operadlo stredové ho sedadla, chýbajú tu akékoľvek háky na upevnenie nákupných tašiek a nie sú tu ani postranné odkladacie priečinky za sieťkou. Do určitej miery ich môžu nahradiť odkladacie priestory určené pre pasažierov v treťom rade.

Pod podlahu 7-miestnej verzie sa vošla sada na opravu defektu a je tu priestor pre celé rolovacie plató kufra, vošiel sa sem aj zdvihák, autolekárnička a zložený trojuholník.

Zadné výduchy klimatizácie navyše ocenia aj majitelia psov.

Elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru je štandardom od výbavy Gold.

5.3 Variabilita

Ako už bolo napísané, v Sorente sa dá samostatne sklápať druhý a tretí rad sedadiel, pričom v treťom rade individuálne, v druhom rade v pomere 60:40. Sklápanie prebieha elektricky stlačením príslušného tlačidla, ale späť ich musíte dať už vlastnými silami. Šieste a siedme sedadlo otvoríte potiahnutím za popruhy, nevyžaduje sa použitie veľkej sily. Vo všetkých polohách sú potom sedadlá pevne aretované.

6. Záverečné zhrnutie

Kia Sorento 2.2 CRDi 4WD nás potešilo azda v každom ohľade. Veľmi dobre jazdí, je komfortné, pritom svižné, na diaľnici jazdí s fantastickou ľahkosťou a v meste je auto obratné aj napriek nemalým vonkajším rozmerom. Sorento má výborný podvozok tlmiaci nerovnosti, vďaka svetlej výške a inteligentnému pohonu 4x4 vie prejsť aj blatom a snehom. Popri tom všetkom si udržiava pôsobivú spotrebu, iba 7,6 l/100 km, čo je údaj porovnateľný aj s naftovým hatchbackom.

6.1 Klady

  • jazdné vlastnosti
  • spotreba
  • vnútorný priestor
  • pomer ceny a výbavy
  • vybavenosť interiéru

6.2 Nedostatky

  • slabá praktická výbava kufra
  • priemerné materiálové vyhotovenie interiéru
  • hluk prenikajúci do interiéru nad 100 km/h
Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Toyota Corolla Coupe 1400SR 1971
Magazín

Hľadáte auto na celý život? Toto je také a stojí za ním fascinujúci príbeh

Masayuki Watanabe si ako 21-ročný kúpil Corollu druhej generácie a má ju dodnes. Aj keď počas života niekoľkokrát premýšľal o predaji svojho starého auta, jeho Corolla bola príliš dobrá, spoľahlivá a odolná. Súčasne bola spojená s množstvom krásnych spomienok, aby sa jej len tak vzdal. V roku 2011, keď bolo auto poškodené počas tsunami, sa do jeho opravy zapojila komunita zberateľov historických automobilov z celého Japonska.