Testy

Volkswagen Transporter T6.1: V práci ako doma

Volkswagen Transporter T6.1: V práci ako doma

Spolu s civilnou verziou s dnes už legendárnym označením Multivan sa predáva aj model zameraný najmä na profesionálov a podnikateľov: Volkswagen Transporter T6.1. Kto povedal, že úžitkový automobil nemôže mať štýl a že komfort, bezpečnosť a výbava sú výsadou osobných verzií? Na želanie môžu byť odolné plastové nárazníky lakované vo farbe karosérie.

Predné čelo má vždy dve chrómované lišty v maske chladiča a k dispozícii je dokonca aj dvojfarebné lakovanie karosérie.

Nová platforma

Volkswagen Transporter s označením T6.1 nie je úplne nový model. Napriek tomu sa pod jeho vynoveným kabátom s novými LED svetlami a modernejším dizajnom udiali zmeny, ktoré by iní pokojne nazvali generačnými.

Začnime trochu netradične: je tu kompletne nová modulárna elektronická platforma, ktorá prepožičiava Transporteru úplne nové schopnosti. Môže byť vybavený digitálnym kokpitom a novým informačno-zábavným systémom so zabudovanou eSim kartou, vďaka čomu je permanentne online.

Volkswagen Transporter T6.1: V práci ako doma
Kabína Volkswagenu Transporter môže byť teraz oveľa viac digitalizovaná. Budete sa pozerať až na dve obrazovky

Na čo je to dobré? Napríklad na využívanie online služieb WeConnect a WeConnect Plus. Firmy ocenia službu WeConnect Fleet, čo je vlastne systém manažmentu vozidlového parku zabudovaný priamo do Transportera.

Pribudla podpora hlasového ovládania prirodzenou rečou, čo uľahčí robotu mnohým vodičom a zároveň zvýši bezpečnosť prevádzky vozidiel, keďže vodiči nemusia spúšťať zrak z cesty a adresu systému skrátka nadiktujú. Slovenčina zatiaľ nie je podporovaná, ale ak vám nerobí problém čeština či nebodaj angličtina a nemčina, s Transporterom sa dohovoríte.

Vyššia úroveň bezpečnosti

Ďalším zásadným krokom je adaptácia elektromechanického posilňovača riadenia. Z toho vyplýva mnoho výhod. Prvou je samozrejme nižšia spotreba a ľahšia ovládateľnosť auta. Elektromechanický posilňovač však umožňuje aj použitie mnohých asistenčných systémov, ktoré sú bežné v osobných autách, ale Transporteru sa doteraz vyhýbali.

Teraz sa do ponuky dostal asistent udržiavania v jazdnom pruhu, parkovací asistent, asistent cúvania s prívesom či dokonca asistent jazdy v bočnom vetre. Tie znižujú riziko poškodení firemnej flotily a samotnému vodičovi umožňujú, aby sa za volantom viac uvoľnil, nehovoriac o tom, že cúvanie s prívesom je v aute ako VW Transporter tvrdší oriešok. Teraz je to hračka a práve Transporter T6.1 je priam predurčený na ťahanie prívesov. Utiahne až 2,5 tony.

Viac komfortu

Volkswagen Transporter T6.1: V práci ako doma

Kompletne prepracovaná kabína poskytuje posádke vyššiu úroveň komfortu a viac odkladacích priestorov, ktoré boli navrhnuté s ohľadom na profesionálne používanie Volkswagenu Transporter T6.1.

Sú tu teda odkladacie miesta na dosky s dokumentmi aj drobnosti, nájdeme tu USB zásuvky a mnoho ďalšieho.

Myslelo sa aj na trvácnosť. Čalúnenie tvorí špeciálna látka, ktorá odoláva opotrebovaniu a znečisteniu. Rovnako robustne je postavená aj palubná doska.

Transporter 6.1 má sériovo elektrické ovládanie okien, centrálne zamykanie, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, nové reflektory H7, vnútorné osvetlenie z energeticky úsporných LED a rádio „Audio“ s modulom Bluetooth, čítačkou karty SD, ako aj so vstupom USB vhodným pre iPod/iPhone.

Na mieru

Volkswagen Transporter T6.1: V práci ako doma

Transporter je dostupný ako skriňová dodávka, kombi, valník (s jedno- a dvojkabínou) a podvozok pre špeciálne nadstavby (takisto s jedno- a dvojkabínou).

Na výber sú dve veľkosti rázvoru: 3 000 mm a 3 400 mm. S dlhším rázvorom preveziete v skriňovej dodávke predmety dlhé až 3 325 mm vďaka šikovnej otvárateľnej prepážke za sedadlom spolujazdca.

K dispozícii sú úsporné a ekologické naftové motory 2.0 TDI s výkonom od 66 do 146 kW (90 až 199 k). K dispozícii je pohon všetkých štyroch kolies 4Motion, automatická prevodovka a dokonca aj uzávierka zadného diferenciálu. Vyberie si skutočne každý.

Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie