Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT: Miss Kia

Už ste počuli o tom, že dizajn predáva? A že o autách to platí viacnásobne? A veríte tomu? Ak áno, tak vám je jasné to isté čo nám. Že Kia XCeed vám začne robiť radosť už vtedy, keď sa na ňu budete pozerať. A s najsilnejším benzínovým motorom? Ešte viac.
Vydané  Text: 
Ostrá oranžová farba očarí za každých okolností. V sychravom jesennom počasí ešte viac. Dokonca tak, že vám rozjasní deň a budete sa do nej tešiť. Teda, ak sa do nej zmestíte. So 190 cm bolo strešné okno limitom, ktorý by sme si nepriplácali. Ak máte o 10 cm menej, pokojne predchádzajúcu vetu ignorujte. A zamerajte sa na to, ako dobre vyzerá interiér.
Nový veľký stredový displej vytvára pocit, akoby ste sedeli v aute z vyššej triedy. Veľkou uhlopriečkou, ostrým rozlíšením, dotykovým ovládaním, možnosťami nastavenia, jednoducho všetkým. Len nám chýbala naša obľúbená domáca obrazovka – s mapou, hudbou a telefónom. Alebo sme ju iba nevedeli intuitívne nastaviť. Keď sme pri obrazovke, musíme spomenúť, že týmto smerom sa vydala aj prístrojová doska. A opäť s vlastnosťami, ktoré oceňujeme. Čiže vysoké rozlíšenie, jasný chod ručičiek bez oneskorenia a verná grafika. Takto to máme radi. Neponúka síce možnosť nespočetného množstva zobrazení, no grafika sa zmení pri prepnutí do športového režimu. Pravdu povediac, aj nám to stačí.
Technické údaje Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 Podstatnejšia je variabilita. Aj keď batožinový priestor nedosahuje objem verzie kombi, môže sa pochváliť dvojitým dnom a tým, že operadlá zadných sedadiel sklopíte do roviny.
Kia XCeed je zdrojom potešenia aj vďaka svojmu pohonu. Prepĺňaný benzínový motor sa s automatickou dvojspojkovou prevodovkou dobre poznajú, poznajú svoje schopnosti a veľmi dobre sa dopĺňajú. Takže ak si chcete užiť zákruty, máte na to veľmi príjemné náradie. Vzhľadom na mäkšie pruženie a vyššiu svetlú výšku podvozka sa bude auto trochu nakláňať, no stále si presvedčivo udrží stopu.
O čosi viac zábavy zažijete na nespevnenej ceste. Keď poviete ESP, aby sa o vás až tak veľmi nestaralo. Potom sa ešte len bude prášiť za kočiarom! A keby bol v ponuke pohon všetkých kolies, možno by ste si aj povedali, že sneh musí byť tým pravým spoločníkom. Len škoda, že motor si za svoje služby pýta prekvapivo dosť paliva. My sme s ním jazdili okolo 9 l/100 km, čo je už u nás zdvihnuté obočie. Aj keď ponúka veľmi príjemnú dynamiku, pružnosť a reakcie na stláčanie plynového pedála. A to už vo svete zošnurovanom emisnými limitmi nie je úplne bežné. [CAR id=17075] Technické údaje Kia XCeed 1.6 T-GDi A7
.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.