Testy

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT: Miss Kia

Ostrá oranžová farba očarí za každých okolností. V sychravom jesennom počasí ešte viac. Dokonca tak, že vám rozjasní deň a budete sa do nej tešiť. Teda, ak sa do nej zmestíte. So 190 cm bolo strešné okno limitom, ktorý by sme si nepriplácali. Ak máte o 10 cm menej, pokojne predchádzajúcu vetu ignorujte. A zamerajte sa na to, ako dobre vyzerá interiér.

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT (foto: PANER 2020 pre auto motor a šport)

Nový veľký stredový displej vytvára pocit, akoby ste sedeli v aute z vyššej triedy. Veľkou uhlopriečkou, ostrým rozlíšením, dotykovým ovládaním, možnosťami nastavenia, jednoducho všetkým. Len nám chýbala naša obľúbená domáca obrazovka – s mapou, hudbou a telefónom. Alebo sme ju iba nevedeli intuitívne nastaviť.

Keď sme pri obrazovke, musíme spomenúť, že týmto smerom sa vydala aj prístrojová doska. A opäť s vlastnosťami, ktoré oceňujeme. Čiže vysoké rozlíšenie, jasný chod ručičiek bez oneskorenia a verná grafika. Takto to máme radi. Neponúka síce možnosť nespočetného množstva zobrazení, no grafika sa zmení pri prepnutí do športového režimu. Pravdu povediac, aj nám to stačí.

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT (foto: PANER 2020 pre auto motor a šport)

Technické údaje Kia XCeed 1.6 T-GDi A7

Podstatnejšia je variabilita. Aj keď batožinový priestor nedosahuje objem verzie kombi, môže sa pochváliť dvojitým dnom a tým, že operadlá zadných sedadiel sklopíte do roviny.

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT (foto: PANER 2020 pre auto motor a šport)

Kia XCeed je zdrojom potešenia aj vďaka svojmu pohonu. Prepĺňaný benzínový motor sa s automatickou dvojspojkovou prevodovkou dobre poznajú, poznajú svoje schopnosti a veľmi dobre sa dopĺňajú. Takže ak si chcete užiť zákruty, máte na to veľmi príjemné náradie. Vzhľadom na mäkšie pruženie a vyššiu svetlú výšku podvozka sa bude auto trochu nakláňať, no stále si presvedčivo udrží stopu.

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT (foto: PANER 2020 pre auto motor a šport)
Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT (foto: PANER 2020 pre auto motor a šport)

O čosi viac zábavy zažijete na nespevnenej ceste. Keď poviete ESP, aby sa o vás až tak veľmi nestaralo. Potom sa ešte len bude prášiť za kočiarom! A keby bol v ponuke pohon všetkých kolies, možno by ste si aj povedali, že sneh musí byť tým pravým spoločníkom. Len škoda, že motor si za svoje služby pýta prekvapivo dosť paliva. My sme s ním jazdili okolo 9 l/100 km, čo je už u nás zdvihnuté obočie. Aj keď ponúka veľmi príjemnú dynamiku, pružnosť a reakcie na stláčanie plynového pedála. A to už vo svete zošnurovanom emisnými limitmi nie je úplne bežné.

Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT - informačná tabuľka

Mestský crossover s atraktívnym vzhľadom a priestranným interiérom

Obchodné informácie
Cena Cena základ/testované auto 24 190 €/ 31 310 €
Značka Kia
Model Xceed
Model - Typ 1.6 T-GDi
Model - rok výroby 2019
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 395 mm
Šírka 1 826 mm
Výška 1 483 mm
Rázvor 2 650 mm
Objem palivovej nádrže 50 l
Pohotovostná hmotnosť 1 452 kg
Maximálna hmotnosť 1 880 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 426 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 378 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 591 cm3
Najvyšší výkon 204 k
Najvyšší výkon 150 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 6 000
Najvyšší krútiaci moment 265 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 500 – 4 500
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 6,8 – 7,1 L
Emise 154 – 162 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 220
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 7,5

Technické údaje Kia XCeed 1.6 T-GDi A7

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT (foto: PANER 2020 pre auto motor a šport)

.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Ak hľadáte nevšedné a dobre premyslené auto, s ktorým budete vyčnievať na ceste aj na parkovisku, pokojne sa obráťte na Kiu XCeed. Okrem krásy má pre vás pripravených aj veľa ďalších príjemných prekvapení.

Klady
  • Dizajn
  • dynamický motor
  • prehľadný infotainment
Zápory
  • Vyššia spotreba
  • malá vnútorná výška so strešným oknom
Martin Šebesta, profilová fotografia
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie