Autá na vodík pre hasičov? Prečo nie, Nemci spustili testovaciu prevádzku s Toyotou
Do vozového parku Hasičského zboru v Berlíne pribudli štyri elektrické sedany poháňané vodíkom. Bezemisné Toyoty Mirai budú slúžiť na riadenie zásahov a na podporu berlínskej hasičskej správy.
Vydané Text: Erik Stríž
Toyoty Mirai slúžia aj v berlínskej polícií. Začiatkom tohto roka do jej flotily pribudli dve takéto vozidlá. Najväčšiu flotilu vodíkových áut Toyota Mirai v Nemecku vlastní spoločnosť CleverShuttle, ktorá od roku 2017 prevádzkuje v mestách službu zdieľaných vozidiel. V súčasnosti disponuje 45 modelmi Mirai, ktoré doteraz spolu prekonali vzdialenosť viac ako 5 miliónov km.
V Berlíne je v prevádzke päť čerpacích staníc vodíka a Toyota Mirai sa v Nemecku predáva od roku 2015.
Koncom roku 2020 sa na trhu objaví druhá generácia Toyoty Mirai – najskôr v Japonsku, Spojených štátoch a v Európe. Nový sedan, navrhnutý na platforme TNGA, sa vyznačuje dizajnom elegantnej limuzíny a v porovnaní so súčasným modelom má o 30 % dlhší dojazd na jedno tankovanie. Je to výsledok zdokonalenia systému palivových článkov, systému riadenia energie, ktorý sa osvedčil v hybridných pohonoch Toyoty, ako aj použitia troch palivových nádrží s väčšou celkovou kapacitou.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk