Test Renault Captur: SUV s trojvalcom a 74 kW? Prekvapivo úplne bez problémov
Dokáže litrový trojvalec s výkonom maximálne 74 kW poháňať SUV Renault Captur? Hoci sa jedná o najslabší motor v ponuke, už aj ten je dosť silný na to, aby zvládal aj dynamický jazdný štýl. Pozitívnych vlastností má ale Captur ešte výrazne viac.
Vydané Text: Erik Stríž


• Active emergency braking system s detekciou chodcov a cyklistov
• Safe distance warning system
• Systém varovania pred opustením jazdného pruhu s aktívnou korekciou jazdnej dráhy
• Systém rozpoznávania dopravných značiek
• Tempomat s obmedzovačom rýchlosti
• Predné, bočné a hlavové airbagy
• Multimediálny systém EASY LINK 7″
• Prístrojový štít so 4,2″ displejom
• E-Call – systém pre privolávanie pomoci v prípade nehody
• Svetelný senzor
• Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča
• Elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá
• Manuálna klimatizácia
• Volant potiahnutý umelou kožou
• Stredová konzola s lakťovou opierkou
• 17“ oceľové kolesá Flexwheel
Ukážte mi inú automobilku, ktorá vie predávať SUV s takouto výbavou za takto dobrú cenu. Ak si chcete výbavu Zen zadovážiť s naftovým motorom, máte aj takú možnosť, Blue dCi 115 stojí od 17 500 €, resp. 16 000 € s aktuálnym zvýhodnením. Môj testovaný Renault Captur bol vo výbave Intens, čo je druhá z dvoch aktuálne dostupných úrovní výbav. Výbava Intens obsahuje všetky prvky výbavy Zen a k tomu tieto ďalšie: • Full LED svetlomety LED PURE VISION Performance so svetelným podpisom v tvare písmena „C“, 3D efektom zadných svetiel a automatickým prepínaním diaľkových svetiel
• Zadné parkovacie senzory
• Digitálny prístrojový štít vodiča so 7″ displejom
• Dažďový senzor
• Automatická klimatizácia
• Poloautomatická parkovacia brzda
• Hands-free karta Renault
• Elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá
• Elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo
• Objemná zásuvka Easy Life pred spolujazdcom, osvetlená
• Výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca
• Čalúnenie v kombinácii látka / umelá koža
• Volant potiahnutý jemnou kožou
• Zatmavené zadné sklá
• Disky kolies z ľahkých zliatin 17″
• Dvojfarebné lakovanie karosérie
Testované vozidlo malo ešte ďalšiu príplatkovú výbavu v podobe paketov Pack Parking 360 (400 €), Pack Ambiance (250 €), 17″ disky kolies z ľahkých zliatin v dizajne Bahamas (100 €), indukčnú nabíjačku smartfónu (100 €), vyhrievaný volant (120 €) a vyhrievané predné sedadlá (200 €). Cena testovaného vozidla tak dosiahla 18 670 €, čo považujem za stále výbornú sumu. Snáď jediné, čo mi v aute občas chýbalo, bola automatická prevodovka. K dispozícii je, dokonca dvojspojkový automat EDC so 7 prevodovými stupňami, nie je však konfigurovateľná s týmto motorom. Musíte si doplatiť za benzínové TCe 130, TCe 150 alebo naftový Blue dCi 115. Najlacnejšia verzia Renault Captur s automatickou prevodovkou je Intens TCe 130 EDC GPF za cenníkových 20 900 €, resp. 19 400 € s aktuálnym zvýhodnením. ### Najslabšieho motora sa netreba báť, je silný dosť




Inzercia

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk