Testy

Test Mazda3 sedan SkyActiv-X GT 180 Plus: Balzam

Fascinuje ma postoj Mazdy. Vo všetkom, napríklad aj v tom, že v tejto kategórii ponúkajú klasický sedan. V kombinácii so sýtou bordovou farbou a s horčíkovo sfarbenými diskami vyzerala extrémne atraktívne. Ako pekná žena v štýlovom a jednoducho strihnutom kostýme. Nie je vyzývavá, no určite si ju všimnete. Presne taká je Mazda 3 sedan.

TEST: Mazda 3 Sedan (2020)

Identickú filozofiu používa aj interiér. Dizajnérsky minimalizmus v štýlovom balení a s maximálnou kvalitou spracovania. Skutočne stačí pár metrov v aute a viete, kde čo je a spracovanie niektorých detailov, ako je kruhový ovládač dvojzónovej klimatizácie, je jednoducho prémiové. Môžete to bez problémov porovnať s Mercedesom-Benz alebo Audi. Osobne sa vyhýbam porovnaniu mainstreamových značiek s prémiovými, v tomto prípade to však je pravda.

SkyActiv-X GT 180 je skratkou pre najsilnejší agregát. Štvorvalcový dvojlitrový agregát je doplnený klasickým kompresorom a spaľuje chudobnú zmes. Doplnený je aj mild hybridnou technológiou so 48-voltovou sústavou. Energia z brzdenia sa ukladá do lítium-iónovej batérie. Následne sa využíva na zásobovanie palubnej siete elektrinou a energiu sa dodáva aj do štartér generátora, ktorý v istých momentoch asistuje motoru. Najmä systém štart-stop funguje v tomto prípade bezproblémovo a tak, že to v podstate vodič nevníma. Prechod medzi jednotlivými režimami je absolútne nepozorovateľný, v rámci čiastočného zaťaženia motora funguje v takzvanom vznetovom princípe, v momentoch plachtenia sa do motora nevstrekuje palivo a motor funguje až nad hranicou 5 000 otáčok ako klasický spaľovací motor. Tieto komplikované procesy však nebudete vnímať nijako a napriek tomu, že motor má kompresor, jeho prejav je absolútne atmosférický a navyše aj tichý. Tento komfortný prejav oceníte najmä v meste, jazda je nesmierne plynulá a bezproblémová.

TEST: Mazda 3 Sedan (2020)

V spolupráci s automatickou prevodovkou je charakter auta v podstate komfortný. Ani v prípade plnej akcelerácie nevystupuje zvuk motora do popredia, čo maskuje dynamiku. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy je veľmi dobré, pocitovo ho neprežijete tak ako v iných autách. To je však vedľajšie, lebo priemerná spotreba je vskutku výnimočná. Ani v zimných podmienkach a na krátkych tratiach neprekročila spotreba hranicu siedmich litrov benzínu na sto kilometrov. Najmä na dlhších trasách a pri uvoľnenej jazde dokázala spotreba klesnúť aj na hranicu päť a pol litra. V podstate by mal byť práve tento motor označený za motor roka! Svojimi vlastnosťami na to má!

TEST: Mazda 3 Sedan (2020)

Priestorové pomery sedana sú dostatočné na to, aby sme tento model označili za rodinný. Objem batožinového priestoru 450 litrov stačí aj na dovolenkové balenie pre štyroch a ak sa neplánujete sťahovať, nemusíte sa báť ani menšieho vstupného otvoru do kufra.

Výpočet poistení od Kooperativa: *Cena pre držiteľa vozidla nad 31 rokov; **Havarijné poistenie pri spoluúčasti 5 % min. 150 €. Ročné poistné vrátane dane z poistenia.

Mazda 3 sedan - informačná tabuľka

2.0 SkyActiv-X GT 180 Plus

Obchodné informácie
Cena 24 540/29 615
Značka Mazda
Model 3 Sedan
Model - Typ GT
Model - rok výroby 2020
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 660 mm
Šírka 1 795 mm
Výška 1 440 mm
Rázvor 2 725 mm
Objem palivovej nádrže 51 l
Pohotovostná hmotnosť 1 405 kg
Maximálna hmotnosť 1 927 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 450 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) - dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 998 cm3
Najvyšší výkon 180 k
Najvyšší výkon 132 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 6 000
Najvyšší krútiaci moment 224 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 3 000
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 5,2 L
Emise 102 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 216
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 8,6

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4,5

Suma sumárum: mimoriadne esteticky zvládnutý sedan, ktorý ešte aj v maximálnej výbave s bielou kožou a odvetrávanými sedadlami a vynikajúco fungujúcim adaptívnym tempomatom, LED svetlometmi a asistenčnými systémami stojí menej ako tridsaťtisíc eur!

Klady
  • Tichý a úsporný motor
  • Dizajn
  • Automat
Zápory
  • Až príliš maskovaná dynamika

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Za vysokou spotrebou auta sa často skrýva zlá kondícia motora
Magazín

Za vysokou spotrebou auta sa často skrýva zlá kondícia motora

Možno si myslíte, že keď vám na palubnej doske nesvieti žiadna kontrolka, je všetko v poriadku. Za zvýšenou spotrebou však nemusí byť iba nesprávny štýl jazdenia. Častejšia potreba tankovať môže poukazovať na oveľa vážnejší problém – zanesenie motora vášho auta karbónom. Ak tento problém nebudete riešiť, riskujete upchatie a poškodenie vstrekovačov. To môže mať za následok stratu výkonu a v horšom prípade zničenie komponentov palivového systému a ich potrebnú výmenu.