Testy

Test Mazda3 sedan SkyActiv-X GT 180 Plus: Balzam

Fascinuje ma postoj Mazdy. Vo všetkom, napríklad aj v tom, že v tejto kategórii ponúkajú klasický sedan. V kombinácii so sýtou bordovou farbou a s horčíkovo sfarbenými diskami vyzerala extrémne atraktívne. Ako pekná žena v štýlovom a jednoducho strihnutom kostýme. Nie je vyzývavá, no určite si ju všimnete. Presne taká je Mazda 3 sedan.

TEST: Mazda 3 Sedan (2020)

Identickú filozofiu používa aj interiér. Dizajnérsky minimalizmus v štýlovom balení a s maximálnou kvalitou spracovania. Skutočne stačí pár metrov v aute a viete, kde čo je a spracovanie niektorých detailov, ako je kruhový ovládač dvojzónovej klimatizácie, je jednoducho prémiové. Môžete to bez problémov porovnať s Mercedesom-Benz alebo Audi. Osobne sa vyhýbam porovnaniu mainstreamových značiek s prémiovými, v tomto prípade to však je pravda.

SkyActiv-X GT 180 je skratkou pre najsilnejší agregát. Štvorvalcový dvojlitrový agregát je doplnený klasickým kompresorom a spaľuje chudobnú zmes. Doplnený je aj mild hybridnou technológiou so 48-voltovou sústavou. Energia z brzdenia sa ukladá do lítium-iónovej batérie. Následne sa využíva na zásobovanie palubnej siete elektrinou a energiu sa dodáva aj do štartér generátora, ktorý v istých momentoch asistuje motoru. Najmä systém štart-stop funguje v tomto prípade bezproblémovo a tak, že to v podstate vodič nevníma. Prechod medzi jednotlivými režimami je absolútne nepozorovateľný, v rámci čiastočného zaťaženia motora funguje v takzvanom vznetovom princípe, v momentoch plachtenia sa do motora nevstrekuje palivo a motor funguje až nad hranicou 5 000 otáčok ako klasický spaľovací motor. Tieto komplikované procesy však nebudete vnímať nijako a napriek tomu, že motor má kompresor, jeho prejav je absolútne atmosférický a navyše aj tichý. Tento komfortný prejav oceníte najmä v meste, jazda je nesmierne plynulá a bezproblémová.

TEST: Mazda 3 Sedan (2020)

V spolupráci s automatickou prevodovkou je charakter auta v podstate komfortný. Ani v prípade plnej akcelerácie nevystupuje zvuk motora do popredia, čo maskuje dynamiku. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy je veľmi dobré, pocitovo ho neprežijete tak ako v iných autách. To je však vedľajšie, lebo priemerná spotreba je vskutku výnimočná. Ani v zimných podmienkach a na krátkych tratiach neprekročila spotreba hranicu siedmich litrov benzínu na sto kilometrov. Najmä na dlhších trasách a pri uvoľnenej jazde dokázala spotreba klesnúť aj na hranicu päť a pol litra. V podstate by mal byť práve tento motor označený za motor roka! Svojimi vlastnosťami na to má!

TEST: Mazda 3 Sedan (2020)

Priestorové pomery sedana sú dostatočné na to, aby sme tento model označili za rodinný. Objem batožinového priestoru 450 litrov stačí aj na dovolenkové balenie pre štyroch a ak sa neplánujete sťahovať, nemusíte sa báť ani menšieho vstupného otvoru do kufra.

Výpočet poistení od Kooperativa: *Cena pre držiteľa vozidla nad 31 rokov; **Havarijné poistenie pri spoluúčasti 5 % min. 150 €. Ročné poistné vrátane dane z poistenia.

Mazda 3 sedan - informačná tabuľka

2.0 SkyActiv-X GT 180 Plus

Obchodné informácie
Cena 24 540/29 615
Značka Mazda
Model 3 Sedan
Model - Typ GT
Model - rok výroby 2020
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 660 mm
Šírka 1 795 mm
Výška 1 440 mm
Rázvor 2 725 mm
Objem palivovej nádrže 51 l
Pohotovostná hmotnosť 1 405 kg
Maximálna hmotnosť 1 927 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 450 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) - dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 998 cm3
Najvyšší výkon 180 k
Najvyšší výkon 132 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 6 000
Najvyšší krútiaci moment 224 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 3 000
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 5,2 L
Emise 102 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 216
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 8,6

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4,5

Suma sumárum: mimoriadne esteticky zvládnutý sedan, ktorý ešte aj v maximálnej výbave s bielou kožou a odvetrávanými sedadlami a vynikajúco fungujúcim adaptívnym tempomatom, LED svetlometmi a asistenčnými systémami stojí menej ako tridsaťtisíc eur!

Klady
  • Tichý a úsporný motor
  • Dizajn
  • Automat
Zápory
  • Až príliš maskovaná dynamika

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie